O întoarcere la ilustrație, după copywriting, client service și strategie. Povestea lui Wendy MacNaughton

O întoarcere la ilustrație, după copywriting, client service și strategie. Povestea lui Wendy MacNaughton

Ilustrator cu pasiune pentru oameni și povești, fost publicitar trecut prin departamentele de creație, strategie și client service a câtorva agenții, între care și Goodby, Silverstein & Partners (GSP). Aceasta este Wendy MacNaughton, care revine în postura de speaker la ediția de anul acesta a conferinței The Power of Storytelling. După ce a văzut comunicarea din mai toate unghiurile ei, Wendy s-a întors către desen, activitate de care s-a îndrăgostit și pe care a decis să o transforme în carieră.

Lucrările ei au fost publicate în locuri ca The New York Times și Wall Street Journal, in timp ce „Meanwhile in San Francisco. The City in Its Own Words”, „Lost Cat: A True Story of Love, Desperation, and GPS Technology” (scrisă de partenera ei, Caroline Paul) și “Pen and Ink: Tattoos and The Stories Behind Them” sunt câteva dintre cărțile pe care ar trebui să le căutați dacă vreți să vedeți mai multe desene. Mai recent, Wendy a ilustrat bestseller-ul The New York Times „Gutsy Girl”, semnat tot de Caroline.

În continuare, aflăm mai multe despre călătoria creativă a lui Wendy.


The English version of this interview is available here.

 

Cui ai ajuns să fii ilustrator, ce-ți place și ce nu-ți place la meseria ta?

Am desenat dintotdeauna, dar nu m-am gândit niciodată că vreau să fiu ilustrator. Când eram în școala de artă, ilustrațiile erau considerate elemente decorative pe pagină, materiale suplimentare pentru ideile sau poveștile altcuiva. De fapt, am încetat cu totul să desenez cât am studiat Artă (lucru deloc neobișnuit).

Ani mai târziu, în perioada când aveam 30 și de ani, după ce am lucrat o mulțime de alte job-uri și am trăit câteva stiluri de viață diferite, m-am întors la desen, m-am îndrăgostit nebunește de fiecare aspect al său (n.r. – al desenului) și m-am dedicat ideii de a face desenul o activitate full-time.

Abia când am început să-mi creez propriile povești am putut să mă numesc „ilustrator”. Pentru mine, a fi ilustrator înseamnă să creez artă pe baza experiențelor mele cu lumea sau a informațiilor și să le transpun în formă vizuală pentru a fi văzute de alții.

Ce îmi place cel mai mult? Sentimentul de liniște pe care îl am atunci când sunt afundată în desen sa pictură și sentimentul de conexiune pe care îl am când generez idei.

Ce nu îmi place? Frustrarea pe care o simt când nu pot să mă apuc de desenat și acel sentiment de a mă holba la un perete gol fără să mă pot gândi la absolut nimic.

 

Trei dintre cele mai importante momente ale carierei

Când am întâlnit-o pe partenera mea Caroline Paul. Înainte să o cunosc pe Caroline, aveam o viață de tipul 9-5. Nu întâlnisem pe nimeni care să-și construiască viața în jurul muncii sale, cineva care să fi construit un stil de viață care să le poată susține și o vacanță. Pur și simplu nu știam că e posibil.

Caroline e scriitoare și lucrează într-un spațiu de lucru colectiv numit The Grotto. Să mă întâlnesc cu acei oameni cu backgrounduri diferite, cu diferite niveluri de succes si dedicare și să văd atâtea moduri diferite de a te stradui să duci o viață artistică a fost ca și cum aș fi ieșit din peștera lui Platon. Dacă nu vedem modele în jurul nostru pentru ceea ce e posibil, e foarte greu să ne imaginăm lucruri noi pentru noi înșine.

Când mi-am publicat prima poveste Meanwhile în The Rumpus. A fost prima dată când am publicat ceva și reprezenta o expresie onestă a curiozității mele, a grijii pentru oameni, a interesului pentru comunicare, a dragostei pentru desen. Era un mare risc să ies cu asta în lume. Când primirea a fost una pozitivă am primit o reasigurare că eu - doar făcând ceea ce iubesc cel mai mult pe lume, ceva la care cred că mă pricep cel mai bine – pot fi interesantă pentru alți oameni. Asta mi-a ridicat încrederea în mine într-un moment cheie.

Când am intrat în studioul la care sunt acum. Un spațiu pe care îl simt creativ, reconfortant, ca o casă, și un loc în care să fie al meu și numai al meu, unde am o autonomie completă și responsabilitatea pentru ce produc, ăsta e Raiul pentru mine. Cred că o persoană foarte creativă are nevoie de un spațiu ca ăsta.

Nu e nevoie să fie un studio mare, poate să fie de mărimea unui dulap și să aibă un birou sau o bancă din parc sau o pereche de căști. Dar un loc special unde, atunci când intri în el, ești doar tu și materialele tale, ideile tale, munca ta și toate posibilitățile care se deschid de aici.

 

Lucru cu branduri și agenții de publicitate

Am fost scriitor la o agenție gigant din San Francisco numită Goodby Silverstein. Veneam cu idei de campanii pentru branduri ca eBay atunci când abia se lansase, Budweiser Beer și Frozen Chicken.

Mult mai târziu, am revenit la munca într-o agenție care lucrează doar pe proiecte care au un impact pozitiv la nivel social sau de mediu. Am început ca account manager acolo, învățând partea de business de la firul ierbii – și am ajuns să fiu director de strategie. Mă simt foarte norocoasă că am lucrat în toate zonele de advertising (creative, account și strategie) și am înțeles cum funcționează business-ul în comunicare, din interior către exterior.

 

Publicitatea pentru un novice în art direction

Cred că există o mulțime de oameni foarte inteligenți, foarte creativi, care vor să facă muncă extraordinară într-un singur loc. Asta e un lucru extraordinar de puternic. Totul ține de cea mai bună idee, cel mai bun art direction, cea mai inteligentă strategie și scriere. E un mediu extrem de competitiv și motivant.

Mă întreb ce s-ar întâmpla dacă toți acești oameni care își investesc energia și inteligența în a veni cu idei pentru a vinde produse ar pune aceste eforturi în a avea un impact pozitiv la nivel social și de mediu. Vă dați seama ce diferență extraordinară s-ar putea face?

 

Sfaturi pentru ilustratorii tineri

Continuați să faceți ce faceți. Dacă veți continua suficient de mult, oamenii vor începe să observe. Găsiți-vă o nișă. Faceți ceva ce doar voi puteți face și continuați să o faceți. Împărtășiți-vă munca. Împărtășiți munca altora. Împărtășiți, împărtășiți, împărtășiți.

 

Visual storytelling la superlativ

Îmi plac imaginile cu cuvinte pe ele. Așa că am să vă sugerez câțiva dintre povestiorii mei vizuali preferați care folosesc cuvinte: Maira Kalman, Joe Sacco, Chri

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related