Joi, 6 octombrie, 18:30 @MNAC Sala Dalles
O conferință în care se întâlnesc la un loc design, tehnologie, educație STEAM și antreprenoriat. Un dialog între experiențe și inițiative românești și suedeze. Invitații noștri sunt cei care transformă activ școala din instituție într-o experiență completă a învățării, una care face ca un proces static și greoi să devină dinamic, interactiv și captivant.
Ei sunt cei care anunță și dezbat viitorul educației:
Johan Wendt și-a început cariera ca inginer, dar și-a schimbat traiectoria spre antreprenoriat social în 2008, când a înființat Mattecentrum. Organizația nonprofit oferă pregătire gratuită la matematică pentru sute de mii de elevi din Suedia, Danemarca și Norvegia, fie online, fie în laboratoare locale de matematică.
Pentru inițiativa sa, Johan a primit nenumărate premii, inclusiv cel de Antreprenorul anului, iar reviste prestigioase – Forbes și The Guardian – îi promovează pe Johan și Mattecentrum drept cele mai bune exemple de antreprenoriat social din Scandinavia.
Mattecentrum a fost doar începutul, urmându-i Kodcentrum – rețea de lecții gratuite de codare și, în 2015, Curly Bracket – platformă în care copiii învață gândire computațională.
Bogdan Coman și-a dat seama că își dorește mai mult timp pentru a le putea răspunde copiilor săi la toate întrebările și curiozitățile pe care le au, fie că e vorba de o temă de școală sau orice altă ghidușie le trece prin cap. Așa că a găsit o soluție ingenioasă, care să stimuleze curiozitatea și să transforme învățarea într-o experiență distractivă.
Woogie este soluția căutărilor lui: un companion al copiilor, un roboțel inteligent care interacționează cu cei mici și nu doar că le răspunde la întrebări – orice fel de întrebări – dar poate purta și conversații libere. Woogie devine mai inteligent de fiecare dată când copiii interacționează cu el, le oferă ajutor la teme și este un prieten de nădejde, creat în funcție de nevoile și pasiunile fiecărei vârste între 6 și 12 ani.
Mult mai multe detalii, povești cu și despre Woogie ne va spune Bogdan în cadrul conferinței unde vă așteaptă să-l cunoașteți pe micul extraterestru, să-i puneți întrebări și să-i spuneți orice vă trece prin cap despre el.
Floriana Boldojar crede cu tărie că reinventarea educației este proiectul prezentului și că avem nevoie de un model educațional centrat pe student și mult mai ancorat în realitate. De aceea a co-fondat Universitatea Alternativă și The Entrepreneurship Academy, cele mai inovative medii de învățare pentru studenți din România.
Universitatea Alternativă este, de 8 ani, un program de învățare complementar, personalizat și creat împreună cu profesioniști, cu scopul de a susține tinerii să-și construiască propriul drum și să genereze impact în societate. The Entrepreneurship Academy este prima facultate de antreprenoriat din România bazată pe practică, afaceri pe bune deschise de către studenți și care are ca profesori antreprenori și profesioniști cu experiență.
Mya Țărmure, co-fondator & CEO la Small Academy, este fascinată și intrigată de lumea tehnologiei și coordoneaza proiecte în mediul digital de peste 7 ani. Crede cu tărie că fiecare copil trebuie să aibă acces la tehnologie, pe care s-o folosească în scop educativ și că abilitățile digitale sunt de nelipsit într-un viitor reconfigurat de tehnologie, unde profesiile vor fi creionate de inovațiile momentului.
Small Academy s-a născut din dorința a doi oameni care au realizat că lumea va fi un loc mai bun dacă producem o schimbare în educația copiilor și în viitorul lor. Prin urmare, Mya și partenerii săi țin cursuri distractive și interactive de robotică, tehnologie și codare.
Alina Kasprovschi este membru fondator al Fundației Comunitare București, pe care o conduce de la înființare. Alina crede că viitorul aparține comunităților vii și vibrante, care își cunosc nevoile și nu așteaptă ca alții să le rezolve problemele. Mai crede că investiția în viitor înseamnă investiție în educație, de aceea gestionează Fondul Științescu care sprijină educația STEM în școli, la nivel național.
Adică oferă finanțări profesorilor pentru proiecte dinamice și interactive în științele exacte, proiecte pasionante care îi implică activ pe elevi și le trezesc interesul pentru știință, tehnologie și inovație.
Ioana Calen de la Modulab moderează discuțiile și se asigură că ele vor fi interesante și productive.
Conferința Școlile Viitorului face parte face din programul Suedia Creativă #3, organizat de Ambasada Suediei și Asociația Zeppelin
Partener principal: ABB
Sponsori: Absolut, H&M, Husqvarna, IKEA, Volvo
Cu sprijinul: Ecolor, Ericsson, Scania, Securitas, Skanska, Volvo Trucks, Zewa
Conferința Școlile Viitorului este organizată împreună cu Modulab și Muzeul Național de Artă Contemporană
• Proiect cultural finanțat în cadrul Programului cultural „București – Orașul in–vizibil”
• Proiect cultural co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național – AFCN