Decoratiunile Molcush, parca facute de copii pentru toata familia

Decoratiunile Molcush, parca facute de copii pentru toata familia

Dupa ce a terminat ASE-ul si a lucrat sase ani la HP, Alexandra Druta a luat calea croitului si s-a autoangajat ca jongleur al materialelor chiar la brandul din dotare, Molcush

Le avea demult cu taiatul si cusutul, insa dupa o petrecere de Craciun pe baza de dress code, s-a apucat pe bune. N-a tinut-o mult in directia hainelor, nu asta era scopul, chiar daca era misto sa-ti fii propriul creator. Dar a luat-o catre decoratiunile interioare. 

Asa ca acum si-a setat ca obiectiv sa ofere clientilor decoratiuni, paturi, perne, asternuturi care fac din case, caminuri.

Si, ne spune ea, ca cei ce-s pe la a doua tinerete au inceput sa-si dezvolte mai multe pretentii de la spatiul in care traiesc zi de zi.

Am inceput sa primim din ce in ce mai multe comenzi in aceasta directie: pufi cu o anumita geometrie, perdele in anumite nuante si aplicatii, seturi de bucatarie sau jucarii pentru cei mici create pentru a dezvolta anumite abilitati (jucarii Montessori).

Despre cat de bine se vand decoratiunile facute de mana de designer, cum s-a apucat Alexandra de lucrat pe bune sub numele de Molcush, ce face si ce urmeaza, un pic mai jos:

 

Background

Am terminat ASE-ul si am fost angajata sase ani la HP. Din salariul pe care il castigam acolo, am calatorit foarte mult. Asa m-am indragostit de Finlanda si tot ceea ce inseamna design nordic iar asta m-a inspirat in tot ce am facut mai incolo.

Am fost implicata in felurite proiecte sociale sau de antreprenoriat. Cel mai recent (si cel mai de suflet) a fost Proiectul MERITO – un proiect de recunoastere a excelentei in educatie al fundatiei Romanian Business Leaders.

 

Inceput

Mereu mi-a placut sa cos, sa desenez si sa creez lucruri. Si mai si taiam tot ce prindeam. Inclusiv sutana preotului, care venise de Boboteaza pe la noi acasa :) (ce scandal a iesit cand au observat ceilalti).

Apoi, pentru mult timp, am uitat de toate astea. Pana acum 7 ani cand petrecerea de Craciun era cu tematica: “something red or something golden”. Cum nu aveam nici una nici alta, mi-am adus aminte de pasiunea pe care o aveam cand eram mica si am zis sa imi croiesc singura o rochita. Incet, incet am prins curaj sa croiesc si sa cos din nou.

Oricat de cool era sa imi fac haine singura, nu m-a tinut prea multa vreme. In schimb, imi placea din ce in ce mai mult ideea de a crea atmosfera dintr-o casa. Am inceput sa merg catre decoratiuni interioare – practic, tot ce este din textil intr-o casa, cu exceptia hainelor.

Cred ca adultii pot sa se bucure mai mult de o seara intre prieteni cand stau relaxati pe niste pufi, un copil poate creste “mai” armonios cand are in camera lui o perdea unde o fetita imbratiseaza soarele. Incerc, prin ceea ce fac, sa aduc fericire, energie pozitiva si armonie in casute!

 

Specializarea pe accesorii

Dupa multe peregrinari dintr-o camera de camin in alta si dintr-o chirie in alta, m-am mutat intr-un final cu sora mea. A fost prima oara cand am putut sa fac ce doresc in camera in care locuiam si asa am descoperit cat de fain te simti cand iti transpui personalitatea si visele intr-un decor.

Dupa o zi de fuga, task-uri si deadline-uri, te duci acasa. Cred ca acel loc trebuie sa te alimenteze cu energie, cu voie buna. Si mai cred in textile naturale. Cu cat ai mai multe in casa, cu atat totul pare mai prietenos. Ador ideea de casa primitoare!

 

Inspiratia si work-ul din spatele cortinei

Uau, cum e in spatele cortinei – imi place enorm :) Este haos, dar un haos care pe mine ma inspira! Ma simt bine printre materiale, masini de cusut, ace, produse in lucru. Ador ceea ce fac si faptul ca in fiecare zi ma inconjor de asta imi da energie.

Inspiratia vine din tot ce vad zi de zi – de la murele pe care mi le-am cumparat ieri dimineata in drum spre atelier pana la o tinuta care mi-a atras atentia pe strada sau cand il vad pe nepotelul meu cum se joaca. Nu prea ma regasesc in online (pinterest de exemplu), dar ador sa ma uit la documentare despre arta in toate formele ei. Cred ca inspiratia trebuie sa vina din ce este in jurul nostru, de la oamenii care ne inconjoara – pentru ca acolo se vor duce produsele pe care le cream, nu intr-un manual de istorie a design-ului sau pe un site.

Revenind la procesul propriu-zis, inainte de orice, mie imi place sa vorbesc cu clientul. Sa povestim putin despre culori si spatiul in care locuieste, despre asteptarile lui de la produs, ce materiale ii plac. Schitele ma ajuta mai mult sa inteleg structura, cum trebuie sa imi organizez actiunile pentru a realiza un produs.

Mai apoi urmeaza alegerea materialelor. Primul lucru la care ma gandesc este cum trebuie sa se simta. Si cum va fi folosit. Abia mai apoi urmeaza culorile si pattern-urile.

Ma pun pe treaba si cum este gata, chem clientul la atelier! Cred ca este fain sa vada si el unde a fost facut produsul si sa vad si eu reactia lui. Plus ca iti da o super energie cand vezi pe cineva fericit de ce ai facut tu!

 

Studioul?

Minunat! Cel mai frumos! Ne-am mutat in atelierul acesta in urma cu aproape un an. Cautam un loc mai mare si central, iar cand am vazut acest spatiu, ne-am indragostit pe loc. Parchetul de lemn masiv, spatiile mari, deschise si usile rotunde. Este perfect pentru tot ce facem aici, prin atmosfera “de acasa” pe care o transmite.

In atelier sunt mai mereu ate pe jos, oricat as incerca sa le strang. Dar toata lumea mi-a zis ca te simti in largul tau cand vii pe la noi.

 

Cat de mult se vand accesoriile de designer in Romania

Se vand bine, chiar foarte bine. Cred ca in ultima vreme oamenii au inceput sa isi personalizeze mult mai mult spatiul in care locuiesc, dupa felul lor de-a fi, nu dupa trenduri.

Noi am inceput sa primim din ce in ce mai multe comenzi in aceasta directie: pufi cu o anumita geometrie, perdele in anumite nuante si aplicatii, seturi de bucatarie sau jucarii pentru cei mici create pentru a dezvolta anumite abilitati (jucarii Montessori).

 

Profilul clientilor

Oamenii care cumpara de la noi sunt oameni tare faini, spun eu (oricat de narcisist suna). Majoritatea sunt oameni care isi doresc o casa calduroasa, cauta culoare si energie.

Cauta utilitate in ceea ce cumpara, dar si frumos. Din ce am vazut pana acum, majoritatea sunt undeva pe la 30-40 de ani, isi amenajeaza spatiul, cauta produse personalizate. Si parca merg din ce in ce mai des la nunti si botezuri ;) 

 

Promovare

Primul contact e cel mai adesea online. Si prin online, ma refer la Facebook. Doar ca in 90% cazuri, ajungem foarte repede la offline. Fie vorbim la telefon cu clientii, fie vin pe la atelier. Cred ca este un lucru foarte sanatos, desi inseamna mult mai mult timp investit. Imi place mult mai mult aceasta varianta decat cea Fast Shopping, “one click away”.

Molcush este format acum din 2 persoane: eu si prietenul meu. In curand o sa avem o colega noua, tot Alexandra, foarte creativa si priceputa. Eu sunt pe partea de scris, design, croit, interactiune cu clientul, Andrei este pe partea de marketing, branding, strategie si vanzari. Molcush creste si trebuie sa crestem si echipa in acelasi timp.

 

Colaborari nationale ideale

Ioana Ciolacu – pentru ca are o imaginatie fantastica, este opusul la fast fashion si are un zambet minunat

Adela Parvu – pentru ca lumea ei colorata reuseste sa aiba mult stil si naturalete, pentru ca are o energie din cale afara si un ras sanatos

Andra Badea (Cuteoshenii) – pentru tot frumosul pe care il transmite prin desenele ei, pentru cum reinventeaza produse.

 

Internationale

Anna Teurnell -  directorul creativ de la Marimekko, compania care face o serie de print-uri textile absolut fantastice

Lilly Bunn – sunt fascinata de cum reuseste sa imbine elementele traditionale intr-un mod surprizantor, optimist si adaptat la viata de zi cu zi.      

 

Ah, acel produs!

Cel mai mult am lucrat la un cort indian. A fost un proiect minunat, la care am invatat foarte multe lucruri noi, am imbinat mai toate tehnicile pe care le stim. A iesit genul acela de produs de care te indragostesti si nu iti mai vine sa il dai. Dar l-am dat si cel mic s-a bucurat de el foarte mult!

In categoria de vandut bine, paturicile patchwork si traistele/ rucsacele se dau foarte bine. De curand am lansat o colectia noua si foarte aproape de sufletul meu: Urban Flowers. Totul a pornit cu un paretar dintr-un sat din Vrancea care parea destinat moliilor si uitarii. L-am cumparat si m-am uitat cateva saptamani bune la covorul respectiv, parca niciun produs la care ma gandeam nu se lega suficient de bine cu aceea tesatura.

Pana cand am decis ca trebuie sa fie ceva care sa ne impodobeasca viata de zi cu zi, asa cum aceste covoare impodobeau casele de odionioara. Si a dat roade, tot stocul s-a epuizat in saptamana de dupa lansare, o parte dintre produse au ajuns chiar si intr-un magazin din Germania. Ideea de baza este sa luam tesaturi traditionale sa le folosim pe produse contemporane. Locul artei traditionale romanesti nu e doar in muzee sau in sate pierdute, departe de civilizatie.

 

Viitor

Uaaaai cate planuri avem! Timp mai trebuie sa ne facem! Lucram la noua colectie, lucram la a gasi parteneriate si colaborari faine. Oamenii deja vad Molcush ca un boutique de home deco, asa ca dinamica este mult mai accelerata. Urmariti-ne pe FB ca sa aflati tot ce facem!

Pe langa Molcush, mai sunt doua proiecte pe care le-am inceput in acest an si la care tin foarte mult. Blogul (unde impartasesc din experienta mea de croitorie, design si antreprenoriat) si Ateliere Interactive de Croitorie. Atelierele imi sunt foarte dragi, le organizez in fiecare saptamana iar participantele experimenteaza creativ si descopera un nou hobby in croitorie.

Invata sa realizeze produse simple pe care mai apoi le iau acasa (perne decorative, paturi, sorturi de bucatarie si multe altele). Pe amandoua doresc sa le dezvolt, pentru ca feedback-ul a fost foarte bun si pentru ca m-au ajutat sa imi dau seama ca raspund la o nevoie concreta: sa invete mai multe despre croitorie si antreprenoriat, intr-un mod simplu si direct, pe bune.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related