Cristian Simion (copy) si Cristian Dita (art) lucreaza impreuna de vreo 11 ani. La Publicis si-au facut junioratul, au petrecut apoi peste 7 ani in Ogilvy & Mather, care i-a responsabilizat de la inceput cu abordarea "contul asta-i al tau si numai al tau, cu digital/bannere, PR si BTL". A urmat si o perioada de DDB, cu dezvoltare pe treburi digitale mai avansate, dupa care gata. Au spus la revedere oricarei alte nave-mama si au devenit organism de sine statator. In prezent, a trecut de 1 an si 6 luni, o treime din clienti vin din afara (Elvetia si Statele Unite), iar printre cei locali stau Summer Well, Sound & Vision, Forte Partners sau Leader Team Broker.
Dita si Simion s-ar fi numit acest organism pe romaneste (si ar fi fost probabil asaltat cu cereri de servicii juridice); alter ego-ul strain Simon Dietrich parca e mai cu vino-ncoa.
Depanat amintiri si imaginat viitor, ambele sunt bifate mai jos de Cristi Simion (Owner & Creative, Simon Dietrich):
Amintiri intre Publicis, Ogilvy si DDB
Cand am ajuns la Publicis eram juniorul juniorilor, nu stiam nici macar ce e un body copy. A trebuit sa intreb, dar am dat peste oameni misto care nu au ras. Tin minte si acum explicatia: stii textul ala scris mic pe care nu-l citeste nimeni? Ala e. Oricum, acolo am invatat ca e misto in publicitate.
La Ogilvy am stat mai bine de 7 ani, asa ca nici nu stiu de unde sa incep. Aici am invatat totul. Am trecut de la junior, la senior, la Group Creative, de la idei, la shortlist, la premii si de la intalniri mici unde mancam pizza, la prezentari pentru oameni mari.
Tin minte ca prima lectie am primit-o la interviu. Ne-am vazut cu Dani Macarie, care ne-a zis: bai, aici daca aveti un cont, il aveti cu totul. PR, BTL, digital (asta pe vremea cand digital = bannere), voi faceti creatia pentru tot. Si asta ne ajuta si astazi. Daca nu aveam mentalitatea asta, nu puteam sa plecam pe cont propriu. Au fost 7 ani in care am facut de toate si asta a fost bine.
Cand am plecat la DDB eram ferm convins ca stiu totul, dar mi-am dat seama ca nu e deloc asa. Alt sistem de lucru, alt fel de a gandi si sustine prezentarile, alta dinamica ATL-digital (de asta nou si complicat). Oricum, dupa 7 ani de lucrat in alta parte, sa intri intr-un sistem nou e destul de greu. Intr-un fel, iei multe lucruri de la inceput. Dar am avut chimie cu oamenii si ei rabdare cu mine si atunci totul a iesit bine.
Apoi a venit Simon Dietrich
Simon Dietrich a pornit in formula in care este si acum: Cristian Dita si cu mine. Lucram impreuna din 2005, am fost echipa de art si copy peste tot, am lucrat absolut toate proiectele impreuna.
Pe langa noi doi, avem multi colaboratori, care probabil o sa se supere ca le spun asa. De fapt, sunt prieteni care au competente diferite: strategie, 3D, BTL, digital, ilustratie, productie si cu care noi lucram mult.
Lucrand pe cont propriu, am recapatat probabil ceea ce primeste toata lumea in situatia asta: mai multa libertate. Daca stau sa socotesc, acum avem mai putin timp liber, dar ni-l organizam noi asa cum vrem. In plus, chiar facem doar proiecte care ne plac, lucram cu oameni misto si am scapat de „aoleu, maine e luni”. Angoasa aia ca se termina weekendul s-a dus, pentru ca e fun sa vii la tine la birou.
Cine este "Simon Dietrich"
Sa facem o identitate pentru noi a fost cel mai greu proiect. Ne-am dat cu capul de toti peretii, nu ne iesea, nu eram fericiti cu nimic si, la un moment dat, ne-am gandit ce simplu era daca puteam sa folosim numele noastre, ca afara. Dar Dita si Simion suna fix a cabinet de avocatura, iar Cristi si Cristi a formatie de nunta.
Daca am fi fost in alta tara cum ne-ar fi chemat? Si, in gluma, a iesit Simion – Simon si Dita – Dietrich. El are si o eficienta germana, asa ca s-a potrivit perfect.
Momentan, fara CS
Eu am mers mai mereu la prezentari, la intalniri, mi-a placut sa stiu pentru cine lucrez, iar Cristi nu este genul care sa se ascunda in spatele monitorului. Pentru noi a functionat, e mai rapid si mai eficient sa facem noi partea de CS si, in plus, cand esti la inceput, e o solutie mai practica.
Dar trebuie sa te pricepi putin, altfel mai bine angajezi. Pe viitor o sa mai vedem.
Primul client
ANIS, asociatia patronala a industriei de software si servicii; am ajuns la ei pentru ca ne-a recomandat o prietena. Primul proiect a fost o noua identitate si de acolo am inceput sa lucram din ce in ce mai mult, iar astazi ne ocupam de toate proiectele lor de comunicare. Faptul ca ANIS a fost un client constant cand noi eram la inceput a fost de mare ajutor.
Portofoliu. Proportia Romania-afara
Cam o treime dintre clientii nostri sunt de afara. Avem clienti din Elvetia, din State si restul locali. Partea misto la toata povestea asta este ca a crescut constant si oarecum organic.
La inceputul anului am luat Summer Well si am facut aproape toata comunicarea pentru festival. Noi mai lucrasem pentru ei si la alte evenimente ca Sound & Vision si ne-am bucurat ca au avut incredere in noi.
Lucram cu unul dintre cele mai mari grupuri care dezvolta proiecte imobiliare, Forte Partners.
Techsoup este iarasi un client cu care lucram extrem de bine si impreuna cu ei am dezvoltat Opening Opportunities, un proiect de mentorat pentru Microsoft care a fost premiat si apoi preluat in mai multe tari.
Lucram cu o companie care este lider de piata in Elvetia pe partea de medical software.
De ceva vreme avem printre clientii nostri si o companie de brokeraj in asigurari, Leader Team Broker. Primul proiect pentru ei a fost logo-ul companiei, ulterior le-am creat si site-ul, iar acum ne ocupam de toata comunicarea lor.
Avem clienti mai mici si mari, dar cea mai tare chestie este ca nici macar un client nu a fost ”one off”. Dupa primul proiect ne-am mai vazut si pentru al doilea si al treilea, desi poate nu erau in plan.
Proiecte de tinut minte, pana acum
Clar Summer Well, care este un soi de flagship pentru noi.
Capricorn este un brand de apa plata elvetiana care in curand se va lansa si in Brazilia si in Romania. Este foarte tare sa stii ca un brand dezvoltat de noi aici se lanseaza in Brazilia.
Cu Alt.Craciun ne-am distrat pe bune.
Am facut un proiect pentru piesa Faust de la Sibiu, care ne-a placut foarte mult. Si mai sunt si altele, dar e foarte greu sa alegi cand toate sunt ale tale.
Surprize, dificultati intr-un an si 6 luni
Ne-a surprins ca nu am avut nici macar o singura zi in care sa nu avem de lucru. Ceea ce inseamna ca Simon Dietrich a fost o idee buna. Parti grele nu am prea avut. A fost grea mobila pe care am carat-o cand ne-am schimbat sediul, dar cam atat.
Ce planuiti mai departe?
Pe langa ce facem acum, avem si niste idei in care ”clientul” suntem chiar noi, doar ca pana acum nu am reusit sa ne apucam de ele.