Cu o prezenta pe piata, dar si in portofoliul Nordic Petfood de peste 10 ani, Skipper a reprezentat o alternativa constanta si de nadejde pentru iubitorii de caini din Romania. Avand o asemenea traditie, dar si datorita procesului continuu de evolutie in ceea ce priveste retetele de mancare pentru caini, brandul a decis ca a venit momentul pentru o schimbare atat in ceea ce priveste identitatea vizuala a Skipper, cat si strategia de comunicare si campania de relansare.
Odata cu acest shift in comunicare, compania anunta retete noi, perfectionate, pentru un meniu complet, accesibil si cu mai multe beneficii de sanatate. Cu ingrediente autentice si aport de vitamine si minerale, Skipper promite sa ofere siguranta unei alternative proaspete, romanesti, in ceea ce priveste hrana cateilor.
"Alaturi de imbunatatirile pe care le-am adus sortimentatiei si retetelor, am considerat oportun sa luam in calcul si un reshape al imaginii brandului. Ne-am dorit sa fie modern, potrivit targetului catre care ne orientam si, poate cel mai important, sa consolidam pozitia conform careia Skipper este o alternativa de incredere pentru clientii segmentului mainstream. Acum ca tocmai am relansat brandul si credem ca strategia actuala ne permite sa tintim niste rezultate importante, ne dorim sa contribuim cu Skipper la cresterea valorii adaugate in categorie.", a declarat Mihaela Mocanu (Marketing & Product Development Manager la Nordic Petfood Production).
Pornind de la una dintre cele mai sincere propozitii diferentiatoare de brand, Siguranta unei alegeri responsabile, echipa de proiect din cadrul Kaleidoscope Proximity a construit in jurul Skipper un univers bazat pe insighturi inspirate din viata stapanilor de caini, obiceiuri, dar si relatia mutuala cu prietenii lor patrupezi.
Intreaga comunicare va fi centrata pe noua pozitionare strategica a brandului: O hrana fara pretentii, dar cu o formula completa si corecta destinata sanatatii cainilor, reteta gandita si rafinata de-a lungul a peste 10 ani de experienta in hranirea a milioane de caini din Romania. In ceea ce priveste planul de comunicare, oportunitatea brandului se poate traduce prin preluarea leadership-ului categoriei printr-un mix relevant de TV, digital si In-store.
In acelasi timp, componenta strategica a vizat si segmentul de retaileri si parteneri de afaceri care beneficiaza de o abordare diferita, focusata exact pe nevoile si cerintele business-urilor proprii.
"Sincer, aveam de-a face cu un produs cu potential enorm in segment. Aveam un produs pe care un procent foarte mare dintre stapanii de caini continuau sa il achizitioneze dupa primul trial, datorita retetei foarte bune. Asta, cumulat cu pretul competitiv, il facea pe Skipper net superior in categorie, dar il punea intr-o pozitie ingrata din cauza lipsei de awareness si a consistentei de brand pierduta pe parcursul ultimilor 3 ani in care comunicarea a fost facuta maximum la raft. Asa ca, proiectul a urmarit, in primul rand, o recalibrare cu targetul si piata. Ne-am redefinit brandul si ne-am orientat sa raspundem direct pe nevoile segmentului mainstream. Ce va fi interesant, si vom putea observa asta in perioada urmatoare, vor fi rezultatele strategiei de comunicare si planning, avand in vedere mixul de media propus, unul la care am incercat sa ne eficientizam investitia pentru cele mai bune rezultate..", ne povesteste Andreea Strachina (Creative director).
Din punct de vedere al identitatii vizuale, noul ambalaj se aliniaza standardelor internationale in materie de packaging de produs dedicat hranei pentru animale. De la bun inceput, am stiut ca avem de-a face cu un produs bun, care livreaza la standardele promise si care, pana in acel moment, nu si-a spus povestea la adevaratul potential. De aceea, am incercat sa transmitem, inca de la momentul interactiunii cu produsul la raft, un first moment of truth cat mai autentic, care sa creeze o relatie de incredere pentru toti stapanii de caini.
Astfel, imaginarul scoate in evidenta contexte cat mai naturale, cu care buyerii sa relationeze. Fiind cel mai puternic tool de comunicare al brandului, cea mai mare provocare in executie a fost alegerea logicii elementelor pe ambalaj (logoul, imagistica, iconografia si specificatiile de nutritie). Pe toata durata procesului de creatie am luat in considerare faptul ca rezultatul final trebuie sa permita brandului sa fie pregatit pentru posibile planuri de distributie internationala.
Intreaga strategie, cat si procesul de rebranding al Skipper au fost dezvoltate de echipa de brand Nordic Petfood Production, alaturi de echipa de proiect a Kaleidoscope Proximity.
Echipele participante:
Nordic Petfood Production:
Mihaela Mocanu - Marketing & Product Development Manager
Georgiana Marin – Marketing Specialist
Kaleidoscope Proximity:
Maria Turbatu – Account Director
Andreea Strachina – Head of Communication Design
Adrian Hincu – Strategy Director
Cristi Pavel – Senior Account Manager
Andreea Popescu – Account Executive
Andreea Gavrila – Senior Copywriter
Laura Belc – Senior Art Director
Greta Apostol – Art Director
Alex Buraga - DTP