[Influenceri printre noi] Mikey Hash: Noi stim mult mai bine ce se potriveste si ce fel de comunicare rezoneaza cu publicul nostru

[Influenceri printre noi] Mikey Hash: Noi stim mult mai bine ce se potriveste si ce fel de comunicare rezoneaza cu publicul nostru

Stim mai multi, iubim macar unul si ne iritam irational cand vine vorba de altul. Generalisti sau nisati, de Instagram sau de YouTube, influencerii din Romania sunt prezenti in mai toate campaniile din ultima vreme.

Pe la colturi, se tot vorbeste despre care e treaba cu ei, cum lucreaza si ce rezultate produc, de fapt. Am simtit ca a sosit momentul sa discutam organizat pe subiect, asa ca am luat la intrebari agentiile si influencerii. 

In coltul cu influenceri, il avem azi pe Mikey Hash. Dupa ce citesti mai jos, poate vrei sa vezi si ce a zis Matei Psatta, omul de agentie, despre lucrul cu Mikey la GigaWeekend, campania care a castigat Grand EFFIE anul asta.

 

Cand ai stiut ca esti influencer

In momentul in care am realizat ca brandurile au nevoie de persoane ca mine pentru a comunica unei mase mari de oameni in online. Acest lucru a fost destul de clar inca de la primele colaborari mai importante.

 

Responsabilitati de influencer

Este un privilegiu sa fiu reprezentantul internatiunii in relatia cu brandurile si ma simt foarte bine in pielea mea. Dar sunt constient de asemenea, ca vine si o responsabilitate mare o data cu aceasta putere mare de influenta.

Cred ca cea mai importanta provocare este sa pastrezi echilibrul intre placement-uri si content si evident sa nu uiti de respectul fata de cei care te urmaresc.

La nivel de continut, aceste se poate crea si pentru un brand care doreste expunere.

Reclama nu inseamna o lipsa de continut. Din contra, reprezinta, uneori, un privilegiu de a pune pe sticla o idee faina pentru care, poate pana atunci, nu ai avut finantare.

 

Mod de lucru: cu agentia sau direct cu clientul

Lucrez cu ambele variante. Depinde de campanie si de brand.

Uneori, brandul vine direct la noi pentru conceperea campaniei, doar ca oficial, colaborarea se desfasoare prin agentie. Si asta doar pentru ca noi stim mult mai bine ce se potriveste si ce fel de comunicare rezoneaza cu publicul nostru.

Suntem consumatori de internet. Ne traim viata aici, ne luam contentul de aici si intelegem cel mai bine cum functioneaza lumea asta (cea online). Stim exact ce merge si ar putea avea un impact asupra userilor si mai important ce nu merge si e lame.

Avantajele pe care le vad eu in colaborarea directa cu brandul sunt ca, in primul rand, ei stiu exact ce vor sa comunice, care e tonul si energia campaniei si in dialogul direct cu noi, aceste lucruri nu se pierd sau nu se dilueaza.

Comunicarea este directa si mult mai rapida si in general, am observat ca se creaza un mai mare entuziasm in procesele de brainstorming.

 

Ce fel suna propunerile

Am primit propuneri diverse. De la simple inserturi in emisiunile noastre, la virale fabricate sau emisiuni cu totul noi, in jurul brandului.

Si teoretic, toate sunt realiste. Atata timp cat exista buget, se poate face orice.

 

Portofoliu de influencer

Uff... S-au adunat ceva in toti acesti ani. Agentii, cam cu toate si branduri destul de multe. Cele mai mari ar fi, Coca Cola, BMW, KFC, Samsung, Telekom, LG, Lenovo, etc.

 

Un exemplu de continut branded

Viral Studios, ca si casa de productie, executa si lucrari video. Totul de la inchiriere studio si echipament, pana la filmare si montaj.

Uneori, clientul vrea si ideea, uneori doar executia. Vezi Tadaaam Show.

 

 

Ce faci cu reactiile negative

Din fericire, in 99% dintre cazuri, reactiile negative pot fi anticipate.

Ca si creator, in mod normal, iti poti da seama din brief daca o anumita campanie rezoneaza sau nu cu publicul tau. Si daca nu, atunci ar fi bine sa nu o faci.

 

Fee-uri fixe sau negociabile

In unele cazuri, costurile sunt fixe. In altele, se negociaza in functie de proiect, amploarea acestuia, numarul de aparitii si cerinte.

 

Venituri: produci cat sa traiesti?

Producem suficient cat sa traim din asta, toti cei care care lucram la Viral Studios si sa mai facem si investitii uneori.

 

Starea pietei de la noi

Imatura, dar pe drumul cel bun.

 

La ce mai e de lucrat

As schimba modul in care clientii isi cheltuiesc bugetele de media.

Sunt youtuberi in Romania care fac audiente cat finala "Romanii au talent" si o fac cu un buget de productie de 10 lei. E frustrant sa stii ca te bati la audienta cu televiziunile mari si faci 1% din cat fac ei.

 

Pe viitor

Planurile noastre sunt de a ne extinde productiile pentru a acoperi si alte nise.
Vrem sa insistam pe emisiuni live si pe descoperirea de noi talente pe care sa le promovam sub egida Viral Studios.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Branded


Related