[Sfintele noastre festivaluri] Marius Rosu (GAV): Festivalurile de creatie sunt ca si carciumile. A doua zi esti mahmur, ceva mai sarac si cu aceleasi probleme de rezolvat

[Sfintele noastre festivaluri] Marius Rosu (GAV): Festivalurile de creatie sunt ca si carciumile. A doua zi esti mahmur, ceva mai sarac si cu aceleasi probleme de rezolvat

Si clientii se bucura de premii, sigur, spune Marius Rosu (Creative Director, GAV). "La fel de mult cum o fac atunci cand primesc o diploma de 'Cel mai bun coleg' dupa un teambuilding la Cheile Gradistei". In traducere libera, oricum ai da-o, rezultatul e  oarecum neglijabil. In rest, daca la un moment dat festivalurile impingeau valoarea creatiei, acum au efecte mai degraba asupra ego-urilor creativilor. Iar creatia e mai mult decat o competitie, aminteste Marius.

 

Daca festivalurile de creatie ar influenta orientarea clientilor catre anumite agentii, pauza publicitara ar arata altfel, ar fi mult mai aproape de ce vezi pe un shortlist de festival.

Dar evenimentele de genul asta nu cresc valoarea creatiei, ele cresc ego-urile creativilor si le ofera mangaiere si aprecierea pe care ei cred ca le merita.

Festivalurile de creatie sunt ca si carciumile. Mergi dupa ce iesi de la birou sa-ti versi amarul, sa te intreci in shoot-uri, iar la final te bati amical pe spate cu baietii, concluzionand ca pana la urma nu-i asa nasoala viata ta.

A doua zi esti mahmur, ceva mai sarac si cu aceleasi probleme de rezolvat. Astfel, devine lesne de inteles de ce pentru multe agentii, festivalurile nu (mai) sunt o prioritate. Cu timpul nu te mai imbeti din apa rece si inveti ca luciditatea e mai folositoare in abordarea biznisului.

Multe agentii, de obicei cele mai mici, nu-si permit sa tina blocate echipe speciale pentru festivaluri, cum fac altii pe la case mai mari. Aceste agentii cauta sa aiba un portofoliu corect, cu lucrari executate dupa nevoile clientului, si mai putin dupa cum a batut vantul in sezonul trecut la Can.

Desigur, si clientii se bucura daca aud ca au luat un premiu, chiar si cu o campanie pe care nu au vazut-o niciodata. Dar se bucura la fel de mult cum o fac atunci cand primesc o diploma de “Cel mai bun coleg” dupa un teambuilding la Cheile Gradistei.

Cred ca ar trebui sa dam mai putina importanta festivalurilor de creatie si sa jucam mai bine in meciurile oficiale, acolo unde, de obicei, managerii cauta noi talente.

Asta nu inseamna sa neglijam creatia, ba din contra, sa o folosim la adevarata ei valoare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related