Doi studenti pe calea arhitecturii de interior

Doi studenti pe calea arhitecturii de interior

In perioada urmatoare avem pata pusa pe designerii de produs si interior. Am inceput cu Maria Decu si Mihai Dumitrache, viitori arhitecti cu diploma la Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu. De aproape doi ani, se pot intitula antreprenori - si-au lasat deoparte celelalte indeletniciri (modelling si, respectiv, productia de mobilier) pentru a lua drumul designului de produs si de interior.

Am aflat de la ei ca cele mai multe obiecte de design ajung in afara tarii si ca printre admiratorii designului interior si de produs semnat de autori romani se afla germanii, francezii sau englezii. Gustul romanilor pentru creatiile autohtone inca nu este foarte dezvoltat, dar asa e la inceput, ceva mai greu.

Despre cum decurg lucrurile in domeniul asta, ne spun in randurile de mai jos:

 

Background 

Maria – 22 ani, Mihai - 23 ani. Eu sunt din Bucuresti iar Mihai este din Buzau si suntem amandoi studenti la Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu. Sunt anul 4 in cadrul facultatii de Arhitectura de Interior si Mihai este anul 5 in cadrul facultatii de Arhitectura.

In afara de Design si Arhitectura timp de aproximativ 6 ani am lucrat ca model in industria fashion insa de mai bine de un an am hotarat sa acord 100% din timp proiectului nostru colaborand insa in continuare cu designerii apropiati.

Mihai a avut o preocupare mai apropiata de domeniul nostru actual, lucrand in productie in fabrica de mobilier a tatalui sau pe care o are in Buzau de aproape 20 de ani.

 

Inceput

In cazul amandurora, alegerea de a urma studiile unei facultati de arhitectura a venit destul de devreme. Mihai stia din clasa a 7-a ce vrea sa faca pe viitor iar eu mi-am dat seama pe la 16 ani ca acesta este domeniul in care vreau sa lucrez tot restul vietii.

In cazul meu, determinarea de a deveni arhitect a aparut lucrand cu „frumosul” in domeniului in care activam facandu-ma sa realizez ca un domeniu creativ ma pasiona inca de mica, lucru pe care il negam deoarece voiam mereu sa fac ceea ce facea fratele meu mai mare, in domeniul IT.

Mihai a fost ceva mai norocos din punctul acesta de vedere avand in familie un unchi arhitect. A putut vedea la el ce inseamna aceasta meserie si cumva cumulat cu experienta de productie i-a fost usor sa decida.

La scurt timp dupa ce ne-am cunoscut, acum doi ani, am avut primul proiect impreuna, amenajarea unui concept store pentru un distribuitor de internet si telefonie. Ne-am dat seama ca ne completam si din punct de vedere profesional, fiecare avand cate o latura mai dezvoltata decat celalalt (eu - creativitatea/Mihai – partea tehnica).

Partea cu design-ul de produs a aparut dupa un an cand am realizat ca avem multe idei pe care le consideram fezabile si printr-o oportunitate am avut ocazia de a face primul nostru produs pentru o amenajare, taburetul Flip cu care am si castigat premiul pentru „cel mai bun obiect de design al anului” acordat de ELLE Decoration in 2015.

 

Trendurile

Fenomenul design-ului de interior este destul de complex si este greu sa punctezi clar momentul in care se nasc trenduri sau apar noi directii.

Credem insa ca liniile principale sunt dictate de targurile consacrate de profil din strainatate unde se pot distinge tendintele pe care le capata design-ul, fie ca este vorba de produs fie ca este vorba de interioare sau arhitectura.

 

In spatele cortinei: proces de lucru

Nu credem ca exista o reteta pentru a face un produs sau un proiect reusit. La mijloc sunt foarte multi parametri care tin cont de asta. Daca vorbim de design de produs, totul pleaca de la schite sumare de volumetrie care devin din ce in ce mai complexe in modele 3D sau machete. 

Productia incepe atunci cand sunt puse la punct toate detaliile tehnice insa sunt inevitabile intoarcerile la planseta deoarece toleranta dintre proiect si procesele tehnologice este foarte mare. Personal ni se pare cea mai satisfacatoare parte a procesului de creatie deoarece vezi cum capata contur produsul si ti se confirma judecata din proiectare.

 

Cat se vinde produsul de designer in Romania

Aici este o problema :D Desi in scurta perioada de cand lucram in acest domeniu am simtit o evolutie, in sensul in care publicul a devenit mai interesat de design, suntem departe de ceea ce se intampla in tarile in care lumea cumpara mult design autohton.

Din pacate, cel putin in cazul nostru, marea parte a vanzarilor nu are loc in tara. Design-ul romanesc de produs este foarte bine vazut in strainatate (Germania, Polonia, Franta, Anglia etc).

Ni s-a intamplat de foarte multe ori sa fim apreciati de strainii care ne-au vazut fie in targurile din Romania, fie in cele din strainatate si sa primim apoi comenzi din partea lor. In Romania design-ul de produs sufera din cauza mai multor factori. In primul rand, industia capabila de a produce in serie obiectele de design nu se arata interesata de colaborari pentru serii mici fie exista o doza de neseriozitate din partea lor.

Astfel fie suntem nevoiti sa colaborarm cu ateliere unde capacitatea de productie este limitata fie sa externalizam unele procese in tarile vecine unde industria este mai deschisa acestor colaborari. In ultimul rand, luptam cu o mentalitate a oamenilor care desi de la an la an se arata mai interesati de produsele „made in Ro„ nu au inca incredere deplina in calitatea unui lucru produs intern de un necunoscut.

 

Promovare

Momentan ne promovam creatiile singuri, pe Facebook si Instagram si in urmatoarele doua luni ne vom lansa si site-ul. Desi mediul online devine din ce in ce mai util, fiind acceesibil oricui, la fel de util este si cel offline intrucat oamenii se conving mai usor de calitatea si functionalitatea unui produs atunci cand il vad in cadrul unui targ, intr-un showroom sau in casa unui prieten.

 

Inspiratie

Inspiratia poate veni din multe surse. Ne gasim de multe ori inspiratia in studierea materialelor si a proceselor tehnologice dar si dorinta de a oferi o rezolvare problemelor cotidiene.

 

Colaborari ideale

Hmm....destul de greu de ales doar 3 insa in topul listei ar fi Mihai Popescu, Cristian Corvin si Dragos Motica.

Daca din Romania ne este greu sa alegem doar 3 designeri, din strainatate este si mai greu. Amandoi apreciem creatiile lui Philippe Starck, efervescenta lui Karim Rashid si curajul pe care Frank Gehry il are in crearea pieselor de arhitectura cat si a pieselor de mobilier.

 

Ah, acel produs!

La toate obiectele am lucrat cu drag insa momentan suntem entuziasmati de primul nostru corp de iluminat, GONNA Lamp, pe care tocmai l-am lansat o data cu inceperea inscrierii la ELLE Decoration Design Awards 2016 la categoria „Cel mai bun obiect de design al anului”.

Un alt produs care nu este inca comercializat este frapiera Ghiaccio cu care am castigat concusrul lansat de Peroni si Dizainar in decembrie 2015 si la care am avut ocazia sa lucram personal la intregul proces de fabricare.

 

Viitor

Pe termen scurt, unul din planuri este site-ul care va contine si o sectiune de magazin online si asa cum spuneam si mai sus, referitor la biroul nostru, ne-am propus sa facem acest pas pana la sfarsitul anului.

 Ne dorim ca in editia din 2017 a targului international iSaloni de la Milano sa participam in cadrul Salone Satelite, sectiune dedicata tinerilor designeri si facem demersuri in acest sens.

Pe termen lung, vrem sa promovam cat mai bine brandul nostru si sa lansam cateva obiecte pe care momentan le avem doar pe hartie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Frank Group

Frank Group este un grup de agentii independente, care ofera servicii integrate si complete de comunicare. Din Grupul Frank fac parte companiile Frank (ATL, BTL, digital), Oxygen (PR), MSPS Marketing and... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related