Pe Creativesbnb, se liciteaza pentru Directori de Creatie

Pe Creativesbnb, se liciteaza pentru Directori de Creatie

Esti junior, vrei la creatie, dar nu ai inca cel mai impresionat portofoliu cu care sa seduci un Creative Director. Arma care iti ramane este sarmul. Dar pana la sarm, iti trebuie o intalnire face to face. Te-au rezolvat Adina Cirstea, Copywriter, si Bryan Minton, Jr. Art Director la McCann Worldgroup Romania, odata cu brieful pentru campania de crowdfunding a calatoriei lor la Barcelona, pentru a participa la Young Jury-ul ADC*Europe 2016.

Pornind de la ideea Airbnb, Adina si Bryan au dezvoltat Creativesbnb (Facebook aici), o platforma care reuneste publicitari juniori (dar seniorii nu se exclud) cu directorii de creatie, pentru o seara petrecuta in atmosfera relaxanta in caminele celor din urma. 14 CD romani din diverse agentii s-au alaturat cauzei, iar pentru ei si sufrageriile lor se liciteaza aici pana pe maine, 22 septembrie, ora 23.59. 

Anul trecut vorbeam pe marginea aceluiasi brief cu Simona Suman si Dragos Raicu, ocupati la data aceea cu o licitatie pe baza de memorabilia din advertising.

 

In spatele initiativei

Amandoi, si eu si Bryan, suntem de putin timp in publicitate, dar suficient de mult timp ca sa ne dam seama ca vrem sa ramanem aici.

Povestea lui Bryan e deja cunoscuta in industrie: la cinci luni a fost adoptat de o familie de irlandezi. A venit in Romania acum 1 an, sa-si cunoasca familia si sa vada cum e in Romania. Facuse un internship la Publicis Dublin si s-a angajat aici, la Draft FCB, apoi la McCann.

La mine povestea e mai putin juicy. Eu mereu mi-am dorit sa fac publicitate, dar cumva am ajuns sa fac PR. In Viena o perioada, apoi in Bucuresti. Dupa 2 ani de PR, am facut Scoala ADC si am ajuns la McCann.

 

 

 

Ideea

Ca in fiecare an, brieful era sa facem o campanie de crowdfunding, ca sa putem sa ne acoperim costurile calatoriei la Barcelona, la ADC Awards, ca parte din Young Jury. Noi am avut vreo 3 idei pe care le-am trimis in competitia locala, dar membrii ADC Romania au votat Creatives BnB.

Ideea a pornit de la insight-ul ca juniorilor le e greu sa fie remarcati de un Director de Creatie, atunci cand vor sa se angajeze, mai ales daca nu au un portofoliu consistent.

Asa am ajuns la ideea cu Airbnb-ul directorilor de creatie. O bere bauta pe balcon, in casa unui Director de Creatie, e o ocazie buna pentru un junior de a arata ca are idei, drive si talent, o sansa sa arate ca pot lucra impreuna la un moment dat.

 

 

 

Selectia creativilor

Nu i-am selectat per se. I-am cam intrebat pe toti si cine a putut si a vrut sa se bage in proiect, s-a bagat. Am luat totusi in considerare ca ar putea fi destul de intruziv sa dam buzna peste ei in casa, asa ca i-am inteles pe cei care nu au participat.

Multi dintre Directorii de Creatie stiau deja ideea si se asteptau cumva sa fie abordati. Le-a placut ideea, dar nu toti au fost deschisi sa isi puna casa „la licitatie”.

 

Experientele oferite de creativi

Unii creativi au stiut din prima ce experiente ar vrea sa ofere, cu altii am dezbatut ce ar fi mai misto de licitat. Spre exemplu, Catalin Rusu a venit cu o idee simpatica. Tocmai se mutase intr-o casa noua si ne-a spus ca cine o sa vina la el poate sa ii picteze peretii sufrageriei, impreuna cu fiul sau.

 

Cea mai originala invitatie

Nu cred ca avem una preferata. Sunt multi oameni misto in proiect, e greu sa alegi.

Poti sa campezi o noapte la un lac cu Jonay Sosa, in van-ul lui deja celebru, poti sa joci Playstation cu Catalin Dobre, poti sa faci un gratar cu Claudiu Dobrita sau sa te uiti la un meci din Champions League cu Adrian Preda.

Il avem cu noi si pe Nir Refuah, de la McCann New York. Poti sa licitezi ca sa te vezi cu el prin Skype/Facetime.

Cei mai populari de pana acum, dupa voturi, cred ca sunt Jonay Sosa, Catalin Rusu, Costin Bogdan.

 

 

 

 

Dupa 22 septembrie

Comunicam cel mai mult pe Facebook, dar am targetat si grupuri de studenti interesati de publicitate si am incercat sa comunicam si in facultati proiectul.

Dupa 22 septembrie licitatia o sa se incheie, dar s-ar putea sa mai prelungim deadline-ul cu cateva zile. Pe urma juniorii vor merge acasa la creativi, ca sa se cunoasca. Iar eu si Bryan, daca reusim sa strangem banii, o sa mergem la ADC Awards in octombrie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

FCB Bucharest

Cu o istorie si o experienta de peste 140 de ani in domeniul comunicarii, reteaua globala FCB include 150 de agentii in 90 de tari, avand peste 8.000 de angajati si este parte a Interpublic Group of Companies. In... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related