“Vibratii Transilvane” - o inovatie pe piata muzicala a institutiilor de profil din intreaga lume
Vibratii Transilvane: inceputul unei colaborari
Creata de agentia Heraldist & Wondermarks, noua identitate vizuala a Filarmonicii din Cluj-Napoca promite o reuniune inedita prin imagine a unei instituti valoroase cu zona care o defineste: regiunea Transilvaniei, o reasociere culturala definitiva. Rebranding-ul filarmonicii e doar un prim pas creativ al colaborarii pro-bono intre Heraldist si Filarmonica de Stat “Transilvania”, un proiect care va prinde contur tot mai expresiv in viitor.
O inovatie pe piata muzicala
Cu Heraldist am reusit sa traducem vizual regiunea Transilvaniei in legatura strȃnsa cu activitatea Filarmonicii din Cluj. Este, practic, o reasociere a Filarmonicii de Stat “Transilvania” cu o regiune care se bucura deja de notorietate in lume, printr-o identitate distincta. Prin rebranding, am intermediat o reuniune culturala.
"Noi am numit noua identitate vizuala “Vibratii Transilvane”, iar transpunerea vizuala reflecta intentile conceptuale", ne spune Semida Duriga (Creative Director si Partener Heraldist).
Cuvintele din numele noii identitati se oglindesc perfect prin vibratiile armonice de sunet si, in acelasi timp, ilustreaza nu doar ideea de muzica, ci si formele Transilvaniei ca regiune, cunoscuta si ca “tara de dincolo de munti si paduri “ asa cum am mai numit-o in proiectele Heraldist si anterior (numele provine din traducerea in latina a numelui Transilvania).
C-un ochi creativ orientat spre cultura Clujului
De la stadiul de start-up ambitios, la cel de agentie integrata, evolutia Heraldist a insemnat si alocarea unui timp pentru a se dedica proiectelor locale ce pozitioneaza arta in centrul dezvoltarii Clujului.
Promotor neobosit al culturii acestei regiuni, rolul agentiei a devenit mult mai vizibil dupa succesul campaniei “Transylvania Beyond”, alaturi de dezvoltarea si lansarea rebranding-ului din primavara al Operei Nationale Romȃne din Cluj Napoca. E o directie inovativa pe care Heraldist si-a asumat-o si e presarata de riscuri si pariuri creative, cu obiective si ambitii pe termen lung.
"Dincolo de profesionalismul si interesul pentru realizarea unei identitati indraznete si nonconformiste, cei de la Heraldist & Wondermarks ne-au demonstrat ca sunt si melomani. Apreciem implicarea lor in campania de promovare a unei institutii de cultura si ne bucuram de aceasta colaborare, compania reusind sa gaseasca un nou concept de promovare ce se potriveste foarte bine mesajului pe care noi vrem sa il transmitem, atat in Romania, cat si in afara tarii.", a declarat reprezentantul Filarmonicii de Stat “Transilvania”.
Originalitatea logo-ului e cu atȃt mai semnificativa daca ne gȃndim la multe alte identitati vizuale ale unor filarmonici celebre dezvoltate pȃna acum: ele s-au concentrat fie pe a reda vizual ideea de "muzica", fie au reinterpretat imaginea spatiului de concerte (locatie, arhitectura), fie s-au axat pe elemente neutre pentru a transmite cultura in formele ei, mai mult sau mai putin moderne.
Echipa proiectului a fost formata din:
Noa Kruppa - Art Director
Semida Duriga - Creative Director & Partner
Adrian Docea - Innovation Director & Partner
"De la prima intȃlnire si pȃna la finalizarea proiectului, am gasit in echipa Filarmonicii un grup entuziast si deschis spre schimbare, ceea ce ne face sa credem ca eforturile noastre nu vor fi in zadar. Ȋi vom sustine, in continuare, in eforturile lor de a crea un spatiu care sa reflecte cu adevarat emotia pe care concertele fiecarei stagiuni ne-o transmite. Credem ca impreuna vom creste notorietatea Filarmonicii si vom comunica valorile ei autentice."
Ȋnfiintata in 2014, Heraldist & Wondermarks creeaza branduri si comunica povestile acestora.