Alexandra nu mazgaleste, ba din contra. Ilustratiile ei au linii subtiri, poate timide si culori pastelate; par rupte din cartile pentru copii.
"O fereastra foarte mare, cu copaci in fata, departe de zgomotul orasului, cu muzica pasarilor. O cana de cafea cu lapte si frisca si nuanta de alb-cald a hartiei de lucru". Asa vorbeste Alexandra Mazgareanu despre inspiratie. Desi, fiind freelancer, intervin puternic deadline-urile si PR-ul pe care trebuie sa si-l faca singura.
A terminat liceul la Tonitza, apoi a urmat Universitatea Nationala de Arte din Bucuresti, specializare design vestimentar. De-a lungul timpului, si-a adus aportul artistic format in facultate, alaturi de sotul ei, in cadrul unor colaborari cu Teatrul Nottara si Regina Maria. A avut lucrari gazduite pe rafturile din Carturesti si pe platforma Dizainar.
Ca am luat-o eu la intrebari si ce-a iesit, vedeti mai jos:
Background
Am urmat Scoala de muzica si arte plastice nr 2., la varsa de 12 ani. Apoi Liceul de Arte plastice "Nicolae Tonitza" si Universitatea Nationala de Arta Bucuresti. In decursul acestei perioade am participat la numeroase concursuri si expozitii nationale si internationale.
Dupa terminarea facultatii am lucrat o scurta perioada ca graphic designer. Primul meu job serios l-am avut in anul 2010 si a fost acela de art director intr-o agentie de publicitate.
La scurt timp, dupa aproape un an, in 2011, intamplarea a facut sa iau contact cu ilustratia si cu un mediu de lucru mult mai creativ. In acelasi an am realizat primele si colaborari in domeniul artei teatrale, pe scenografie de costum si graphic design.
Din 2014, sunt freelancer; printre proiectele mele se numara colaborari cu Editura Curtea Veche Publishing, pentru cartea “Carol I, primul și cel mai mare rege al romanilor”, autori Adrian Cioroianu și Andrei Radu, Teatrul "Ion Creanga" pentru spectacolul “Frumoasa din pădurea adormită”, adaptare de Katharina Schlender, dar si colaborari cu alte teatre importante precum: Teatrul National Bucuresti, Teatrul Nottara, Teatrul de Comedie, Teatrul Clasic "Ioan Slavici" din Arad, Teatrul "Regina Maria"din Oradea, ArCUB, Teatrul "Toma Caragiu" din Ploiesti.
Carol I, primul și cel mai mare rege al romanilor
Frumoasa din pădurea adormită
Inceput
Anul 2011 a fost cel in care am luat contact cu ilustratia in sensul "pragmatic". Pur si simplu, am fost sunata de o companie care avea nevoie de un ilustrator, eu nu aveam portofoliu de ilustrator, ci de graphic designer. Plus entuziasmul de a incerca lucruri noi.
Felul in care se desfasura tot procesul de creatie era total diferit fata de cel din domeniul advertisingului, (care este foarte alert) aveam parte de o libertate mult mai mare si posibilitatea de a experimenta medii noi de lucru.
Traseul profesional
Turul profesional incepe cu jobul visurilor mele pe vremea cand terminam facultatea; si, anume, acela de a fi art director intr-o agentie de publicitate (n.r. Alexandra a lucrat pana acum la Aquarelle si I.M. Smite). Dupa un an de zile am realizat ca deadline-urile scurte nu sunt pe gustul meu.
Portofoliul de clienti este si el foarte important; daca nu te identifici cu el poate fi destul de greu sa fii creativ. Un alt aspect este legat de nehotararea clientilor, de foarte multe ori nu stiu ce vor si asta se reflecta si in brief.
Designul de costume
Treaba cu teatrul este foarte simpla. Dupa terminarea liceului oscilam intre scenografie, design vestimentar si graphic design. Pana la urma, am ales designul vestimentar si, dupa terminarea facultatii, intamplarea a facut sa il intalnesc pe Alex (sotul meu) care este regizor de teatru.
Incetul cu incetul am inceput sa colaborez cu el si sa descopar lumea fascinanta a teatrului, cu bune si rele. Imi place foarte mult si pentru ca am revenit intr-o oarecare masura la formarea mea de baza: designer vestimentar.
Freelancing-ul
Cred ca exista oameni care au idei pe care vor sa la impartaseasca lumii intregi si atunci prefera calea asta a freelancing-ului.
Personal, mi se pare mai greu sa lucrezi ca freelancer, trebuie sa fii tot timpul la curent cu ce se intampla in jurul tau, sa fii propriul PR si cel mai important este faptul ca trebuie sa fii un foarte bun organizator al propriului timp si la asta cred ca inca mai am de lucru.
Seria Black & White la ROD Carturesti
Stilul
Nu cred ca poti sa controlezi foarte rational acest aspect. Este vorba de un amestec intre mai multe componente foarte puternice cum ar fi: personalitatea mea, optiunile estetice, interesul meu pentru unele lucruri ce apar intr-un anumit moment in viata mea.
Cred ca orice artist are perioade in care manifesta un interes deosebit pentru ceva apoi trece mai departe. Pentru mine stilul reprezinta ceva ce se afla intr-o continua formare.
Inspiratie
O fereastra foarte mare, cu copaci in fata, departe de zgomotul orasului, cu muzica pasarilor. O cana de cafea cu lapte si frisca si nuanta de alb-cald a hartiei de lucru.
Top 3-ul proiectelor
Am sa le enumar in ordine cronologica pentru ca toate au aceeasi insemnatate pentru mine. Sunt 3 proiecte de suflet la care am avut o libertate foarte mare si am putut sa imi exprim ideile si personalitatea iar pentru mine acesta este cel mai important aspect.
2012 - Colaborarea mea cu Iristel a fost un proiect pe care l-am gestionat in totalitate de la concept pana la implementare (graphic design), pentru care am lucrat doi ani si jumatate. Am devenit una cu proiectul, am avut libertate totala - ideea, propunerea, copilul meu, in ultima instanta.
Echipa cu care am lucrat a fost minunata si inca imi este dor de ea. Razvan, da-mi un like daca citesti articolul! :))
2015 - Colaborarea cu Teatrul Nottara pentru spectacolul Fazanul de Georges Faydeau (design de costum).
2015 - Colaborarea Cu Teatrul Ion Creanga pentru spectacolul Frumoasa din padurea adormita (ilustratie, caiet program, afis).
Comercializarea ilustratiilor
Ilustratiile mele pot fi achizitionate din magazine de specialitate precum Dizainar sau Carturesti sau sub forma de foto tapet prin intermediul magazinului XT Deco. Momentan nu colaborez cu nicio galerie dar sunt interesata si de acest aspect.
Briefuri dificile
Cel mai nasol e atunci cand clientul e nehotarat, cand habar nu are ce vrea sau vine cu replici de genul "ma intereseaza sa se vanda" si atat. Am avut o experienta asa pe vremea cand lucram in agentie si am stat la birou pana la 12 noaptea pentru un amarat de flyer.
Alte proiecte de care trebuie sa stim?
Daaaaaaa! Lucrez la un proiect foarte drag mie pe care l-am tinut ascuns fix pana in momentul asta. Este vorba despre ilustrarea unui volum de poezii scrise de o persoana foarte draga mie. Sper sa reusim sa il finalizam pana in primavara anului viitor.