Oare ce înseamnă mașini pentru femei? Sunt roz, mici, parchează singure, fac cafea? Ne scuzați ca am dat iama în stereotipii, dar ne-am adus aminte de pixurile pentru femei și nu ne-am putut abține.
Seat, în parteneriat cu Cosmopolitan, va dezvolta o mașină pentru femei, scrie Campaign. Mașina va fi o versiune specială a modelului Mii, căreia i se va adăuga tot felul de atribute alese de echipa creativă, editorii revistei și cititori.
Continuăm să nu înțelegem ce ar trebui să aibă în mod deosebit o mașină pentru femei, așa că Susanne Franz, global marketing director Seat, explică: va întâlni nevoile zilnice ale femeilor și va fi ”cea mai feminină mașină a brandului”. Mașina va trece de estetică și va fi un vehicul funcțional.
Cum asta nu ne-a luminat prea mult, am mers în trecut, pentru a vedea și alte mașini pentru femei și a le afla secretul.
În 2008, de exemplu, Promotor scria despre ”Renault Clio Cosmopolitan, ediţie specială creată pentru reprezentantele sexului frumos, realizat în colaborare cu designer-ul român Venera Arapu”.
Caracteristici care ne-au atras atenția: ”Husele create pentru tetierele Clio se asortează cu... consola centrală. Culoarea? Bleu ciel, o invitaţie la serenitate, aceea pe care o vei regăsi şi la esarfa, geanta şi umbrela semnate Venera Arapu”.
Prima încercare auto-feminină se întâmpla în 2005, când Renault a lansat, tot în colaborare cu revista, Modus Cosmopolitan, în serie limitată.
După cum se vede în imagine, e loc pe scaun de plase pentru cumpărături și glastre pentru flori. Ah, deci despre asta era vorba.