Trecut prin Publicis, CAP, Publicis, fostul Saatchi & Saatchi, Ogilvy si Brands & Bears, invers cronologic, Cezar Panait (Group Creative Director, Next Advertising) raspunde cu "Bineinteles" la intrebarea cu inscris la festivaluri proiecte din zona gri, adica aia de ghost. Pentru ca erau idei bune, de pus la CV. Si era si o perioada anume, in care lumea publicitara consuma excesiv aplauze. Faza respectiva a trecut (si-ce-bine), acum a venit epoca muncii, cand totul "e mult mai distractiv si mai sustenabil mental", precizeaza el.
Chiar daca nu se revarsa direct in new business, festivalurile inseamna bucurie, entuziasm, oameni nu doar noi, ci si proaspeti. Rezulta un mediu propice pentru toata lumea, inclusiv pentru vorbitorii de afacereza.
Avantajele premiilor la festivaluri: PR, promo, motivare. Mai aduc new business?
Premiile la festivalurile de publicitate inseamna aplauze si aplauzele te fac sa te simti foarte bine, indiferent in ce departament lucrezi, la client, in agentie sau la spatii verzi. La un moment dat, am castigat un trofeu numit, smerit, Intercontinental Cup, cum sa nu-ti placa sa castigi o cupa intercontinentala?
In fine, tinerii isi doresc sa lucreze intr-o agentie premiata, iar pentru new business iti trebuie oameni proaspeti. Nu stiu exact cata diferenta fac premiile, dar ajuta.
Pacatele festivalurilor
Festivalurile de publicitate nu au pacate. Cand e nonsalanta, publicitatea nu are pacate. Dar atunci cand nimeni nu mai vede nimic in afara de festivaluri, nu tu un film, nu tu o emisiune, o carte, un meci, o revista, o gluma proasta, un site murdar, nimic, uite ala e momentul in care publicitatea devine plictisitoare si capata aspect ranced.
Cat difera lucrurile dupa aspectul local/ international?
Bucuria nu are granite, bucuria are doar “entry fee-uri”, unele mai mari, altele mai mici.
Dupa calculul avantaje-pacate: se justifica participarea unei agentii?
Bineinteles ca se justifica, daca intri in competitie lejer si fara morcovi in fund. Daca stai si pierzi nopti cu calcule pronosport si toata echipa intra intr-un stres oribil “de festival”, mai bine te lipsesti. E ca si cum ti-ai pune spoiler de curse, jante aliaj si evacuare dubla pe masina. Merge, dar nu prea.
Semnificatia premiilor pentru clienti
Premiile pentru clienti inseamna ca sunt atenti la publicitate, ca le place publicitatea si sunt convinsi ca e importanta. Si asta e minunat. Orice lucru pe care il poti pune pe LinkedIn semnifica faptul ca ceva-ceva tot ai facut bine.
Despre agentiile care au decis sa nu mai participe la competitii de creatie
Stiu dansii mai bine.
Cum e Romania reprezentata in festivalurile de publicitate?
Mai bine decat in fotbal.
Festivalurile la care ai inscris in ultimii 3 ani
Nu mai tin minte exact, dar cred ca a fost vorba de Effie si cateva festivaluri de digital. Si oricum nu le-am inscris eu cu mana mea, era o comisie interna specializata care se ocupa de asta.
Ai pacatuit? Proiecte din zona ghost inscrise in festivaluri
Bineinteles. A fost o perioada in care lumea se invartea doar pentru faima si aplauze. Din fericire, acea perioada s-a incheiat. Acum ne concentram pe munca. E mult mai distractiv si mai sustenabil mental.
Nu era nimic de pus la indoiala in ce priveste proiectele respective, erau doar chestii de pus in CV.