Pare o glumă, dar nu e. Mai țineți minte când oamenii din publicitate se plângeau de invazia adblockerelor? Păi acum, uite, s-a ivit o soluție. AdBlock Plus a anunțat serviciul de reclame acceptabile. Nu că e amuzant?
Cei de la The Verge insistă, însă, că e adevărat. Reclamele acceptabile le vor înlocui pe surorile lor mai mari și mai urâte, pentru a face din internet un loc curat, dar profitabil.
”Așa adblockerele pot fi monetizate în propriile condiții”, explică Ben Williams, directorul de comunicare al companiei. Programul Reclamelor Acceptabile exista din 2011 și funcționa așa: o listă albă de reclame aprobate de utilizator, care apăreau chiar și atunci când era folosit adblockerul. Dar programul era destul de limitat. Acum, cu AdBlock Plus, publisherii vor putea arăta anumite reclame, 80% din venituri se vor întoarce la ei, 6% la AdBlock și restul la alte părți implicate.
Williams spune că înțelege nemulțumirea publisherilor față de un astfel de aranjament, dar că situația nu putea fi ocolită altfel.