Dragos Smeu, capetenia de la Mavericks: Cand toti vorbesc de AI, bots, automatizari si cat mai multa interventie tehnologica in viata noastra, noi vorbim despre human touch. Nu, nu avem lag :)

Dragos Smeu, capetenia de la Mavericks: Cand toti vorbesc de AI, bots, automatizari si cat mai multa interventie tehnologica in viata noastra, noi vorbim despre human touch. Nu, nu avem lag :)

Dragos Smeu e unul dintre acei "cifre whispereri", daca-mi permiteti, care culege date (multe), le coreleaza si le transforma in concluzii. Si invers, transforma ideile in cifre. Pentru ca e destul loc de finete creativa si in performance:

In multe cazuri, atunci cand se vorbeste despre performance media, PPC, Google AdWords, Facebook Ads, you name it, se vorbeste despre tool-uri si ce pot face tool-urile. Sunt, in definitiv, niste unelte - insa manuite de oameni. Aici apare diferenta intre o campanie buna si o campanie excelenta.

Concret, vorbim de oameni care ar face campanii AdWords Search pe "cizme de cauciuc" targetate pe Cluj sau preroll-uri pentru Untold 2017 la video-urile lui Armin van Buuren.

Daca nu era evident, Dragos e indragostit de umanitatea domeniului performance media. Absolvent de comunicare (facultate) si marketing politic (master), si-a descoperit vocatia la Republika, s-a supraspecializat la WebDigital, unde a coordonat departamentul de PPC, apoi s-a dezvoltat pe orizontala, cu clienti din mai toate domeniile, in cadrul Kubis Interactive.

Ieri anunta cum si-a pecetluit soarta: a deschis agentie; anume, de performance media. La MavericksDragos este capetenia altor doi Mavericks, Andrei si Andra, pe care ii va creste treptat, cum a mai facut-o si cu altii, in trecut.

 

Dragos la facultate. Predilectia pentru cifrele din digital

Nici eu nu stiu cum am ajuns sa fiu un Excel person. Nu a fost dragoste la prima vedere, asta-i clar. Desi am mers pe comunicare si relatii publice si mai apoi un master in marketing politic, am fost intotdeauna atras de povestea cifrelor.

Da, avem multe cifre, multe rezultate, dar ce spun ele de fapt? DE CE avem acele rezultate, acele cifre si nu celelalte. Ce inseamna 1% rata de conversie? Ce faceau ceilalti 99%? Incerc sa traduc mereu cifrele si sa le ascult povestea. De aici cred ca vine si aceasta iubire descoperita ceva mai tarziu pentru cifre.

 

Republika, WebDigital, Kubis

Am invatat din fiecare loc de munca lucruri noi si de la fiecare sef pe care l-am avut maniere diferite de abordare a situatiilor.

La Republika a fost etapa de descoperire a vocatiei; intr-un timp foarte scurt am trecut prin multe departamente si tipologii de task-uri pana cand am descoperit ca placerea cea mai mare venea atunci cand intra in inbox un task legat de campaniile de performance.

M-a atras instantaneul, rezultatele in timp real si faptul ca modificarile pe care le faceam aveau impact direct in rezultatele campaniilor.

Asa ca am ales mai apoi sa ma specializez si mai mult si sa fac doar performance media, asa ca am ales sa merg spre necunoscut, spre WebDigital, o agentie care atunci era formata din doar 3 oameni. Am riscat si am castigat foarte mult la nivel profesional si management-wise.

Am ales calea supraspecializarii si am avut ocazia sa coordonez departamentul de specialisti din WebDigital; acest lucru m-a ajutat foarte mult sa imi dezvolt skill-urile legate de transmitere a informatiilor si de dezvoltare profesionala a juniorilor in ale performance media.

Mai apoi, am ales Kubis si am decis sa fac un switch la nivel de clienti, in primul rand. Am trecut de la clienti in majoritate ecommerce si IMMuri, la clienti mari, de corporatie, cu nevoi diferite la nivel de performance media.

Am avut parte de o perioada plina de provocari la Kubis, o perioada in care m-am dezvoltat si mai mult pe orizontala. Campanii complexe de comunicare, strategii extrem de diferite si introducerea performance-ului in vocabularul campaniilor de promovare.

 

Ideea. "Gata, facem"

La fel ca parcursul profesional de pana acum, si aici cred ca a fost vorba de un proces. Nu pot sa spun ca am avut un moment in care am zis "gata, acum e momentul". Sau am avut astfel de momente. De mai multe ori, dupa care am incercat sa ma temperez si sa revin la rationalul Dragos si sa imi spun ca "nu e momentul". Pana cand nu am mai gasit niciun contraargument pentru care sa nu incep pe acest drum.

Da, va fi greu, da, vor aparea probleme pe parcurs, da, da, da, daaaar dorinta este prea mare. Imi doresc sa fac lucrurile intr-un anumit fel - altfel- si cred ca o sa dezvolt un proiect fain si sanatos cu Mavericks. Cat timp cred asta, toate celelalte provocari palesc.

 

Noutatea Mavericks. Umanizarea serviciilor de performance media

Cand toata lumea vorbeste despre AI, bots, automatizari si cat mai multa interventie tehnologica in viata noastra, eu vorbesc despre human touch.

Nu, nu am lag; internetul de la biroul Mavericks functioneaza la viteza maxima :) Doar ca eu cred foarte mult in umanizarea serviciilor pe care le oferim. In multe cazuri, atunci cand se vorbeste despre performance media, PPC, Google AdWords, Facebook Ads, you name it, se vorbeste despre tool-uri si ce pot face tool-urile.

Sunt in definitiv niste unelte care sunt, insa, manuite de oameni. Aici apare diferenta intre o campanie buna si o campanie excelenta. Atunci cand iesi din automatismul unei campanii sincere, corecte, si incerci sa inovezi.

Incepi sa iti pui semne de intrebare si te gandesti la perspective diferite legate de produsul sau serviciul pe care il promovezi.

Care e mindset-ul utilizatorului care cauta la birou in Google un anumit produs. Dar care e mindset-ul unui user pe care eu il targetez pe Facebook, in feed-ul sau de mobile la ora 7 dimineata.

Vorbim de publicuri tinta diferite si de contexte diferite care aduc rezultate diferite. Aici apare acest human touch, aceasta umanizare a serviciilor de performance media care incearca sa spuna povestea cifrelor si sa interpreteze rezultatele campaniilor de promovare astfel incat luna urmatoare sa avem o campanie mai relevanta, rezultate mai bune. Si noi si business-urile pe care le avem in portofoliu sa crestem impreuna, sustenabil.

 

„Mavericks"

Este o stare de spirit; un spirit liber care pune mereu la indoiala si provoaca legile nescrise, cutumele si acel 'asa se face'. Pentru ca a fi Mavericks implica curaj dus la extrem si asumarea deciziilor in care crezi si pe care vrei sa le provoci mereu.

Nu ne multumim niciodata cu indeplinirea unor obiective punctuale.  Pentru unii sky is the limit; noi am depasit aceasta limita si atacam ceea ce este dincolo de familiarul cer. Parasim zona de confort tocmai pentru a inova si a gasi noi perspective din care sa privim campaniile de performance media.

 

Abstract si concret, despre creativitatea in media

Creativitate in media - performance media - inseamna sa gasesti mereu intersectia intre context, produs sau serviciu si public tinta. De cate ori nu am auzit cuvantul 'bannereala' in discutiile legate de media. Desi sunt la polul opus de aceasta abordare, nu pot sa o ignor si nu pot sa nu incerc sa arat partea buna a campaniilor de promovare.

Cred in relevanta si cred in produsul perfect care raspunde unei nevoi precise pentru un anumit segment de audienta. Abstract, nu? Hai sa coboram in concret.

Cred in campanii AdWords Search pe 'cizme de cauciuc', targetate pe Cluj, atunci cand urmeaza Electric Castle. #fuckingbontida, right? Cred in targetarea psiho-socio-demografica cat mai exacta in Facebook pentru produsele pe care vrei sa le promovezi. Un user de iPhone 6plus nu o sa considere niciodata irelevanta o campanie in care ii ofer accesorii fix pentru telefonul sau.

Cred in campaniile de YouTube, acele pre-rolls pe care le iubim cu totii, bine targetate. Daca esti Untold si iti promovezi festivalul din 2017 cu un mesaj video pe videoclipurile lui Armin van Buuren esti cat se poate de relevant pentru acei ascultatori, nu?

Cred in campanii de LinkedIn Ads in care poti targeta directorii de achizitie pentru schimbarea flotei de masini, sa zicem.

Creativitatea in performance media este data in primul rand printr-o relevanta cat mai mare. Exista 8.9 milioane de useri pe Facebook, peste 11 milioane de conexiuni la internet, peste 97% market share pentru Google Search si milioane de video views zilnic pe YouTube.

Cate triburi avem noi aici? Cate dorinte, nevoi, aspiratii diferite avem in aceste segmente enorme de audienta? Cate microaudiente putem targeta cat mai specific in campaniile noastre de performance media? Cum putem sa fim cat mai creativi in performance media?

Ca sa o traduc intr-un indicator de performance media ar fi vorba de rata de click. Cu cat raportul dintre cei care vad ad-urile noastre si cei care dau click este mai mare, cu atat inseamna ca ai fost mai creativ in campaniile tale de promovare.

 

Echipa cu care ai pornit: Andra si Andrei

Echipa cu care pornesc are in primul rand foarte mult potential. La fel ca Mavericks. Este o echipa complet noua, cu 2 oameni foarte entuziasti si dornici de afirmare in zona de performance media.

I-am ales pe ei dupa mai multe considerente [pe care nu o sa le dezvalui aici :) ]; ce pot sa iti spun ca am cautat persoane entuziaste, curioase, dar si complementare. Sunt doua personalitati puternice si diferite, iar principalul obiectiv va fi dezbaterea de idei si fel de a gandi.

Pe parcursul carierei mele profesionale am avut onoarea sa cresc mai multi specialisti in performance media cu care deja concurez de ceva timp in campaniile de performance media. Si Andra si Andrei vor avea acelasi parcurs.

 

Care sunt clientii cu care plecati la drum?

Avem clienti cat se poate de diferiti. La fel ca noi. Plecam la drum cu local business-uri precum Graffiti Urban Food care este si unul din cei mai vechi clienti, dar si cu magazine online destul de importante din Romania precum Carturesti sau Office Shoes.

Avem si multe magazine online specializate cum ar fi Red Goblin sau Mindblower, dar si abordari diferite asupra ecommerce-ului cum este cazul Best Balue, un magazin care vin de produse la preturi de duty free doar cu un bilet de avion valid.

Avem si segmentul de tailored fashion reprezentat de Cristallini si Consiglieri, dar si multe alte branduri si business-uri, mai mici sau mai mari.

Avem strategii si abordari cu obiective personalizate pentru 5 segmente diferite de clienti: ecommerce, servicii, branduri, start-ups si mobile apps.

 

Obiective in primul an de existenta

Sa crestem cat mai frumos. Noi ca echipa, clientii nostri si Mavericks cu totul. Sa ne bucuram de fiecare campanie de performance media si sa livram rezultate cat mai bune.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Kubis

KUBIS is a creative agency led by curiosity. Vigilant and open-minded, we feed our minds with science and our hearts with fiction. We like to go bold, we want to go big, and we like to go first. Our ideas are... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related