[Faurari in fashion] Andra Andreescu, un model trecut in tabara designului vestimentar

[Faurari in fashion] Andra Andreescu, un model trecut in tabara designului vestimentar

A fost invatacelul care a descoperit desenul in tehnica de flat sketch, a studiat istoria modei, care a absolvit Facultatea de Economia Turismului si care mai apoi a urcat pe catwalk. Adaugati faptul ca era chitita sa-si faca o cariera in design vestimentar. Salutati-o pe Andra Andreescu. Care lucreaza la Andra Andreescu, brandul personal de haine. 

Dupa trei luni de lucru, prima colectie a ajuns intr-un butic pe Calea Victoriei, iar de cinci ani incoace "colectia" se upgradeaza de la sezon la sezon. Semnalmente: incalcarea conventiilor de moda si o predilectie pentru materialul piele.

In urma interviului de mai jos, concluzionam ca hainele de designer nu doar se admira, ci se si cumpara. 

 

Background

Am terminat Facultatea de Economia Turismului Intern si International. Practic backgroundul meu nu are nicio legatura cu ceea ce fac astazi, dar am inceput de foarte devreme cursuri de pictura, desen, flat sketches si istoria modei.

 

"Nu, mersi. Raman la designul vestimentar"

Inca de foarte mica am stiut ce imi doresc sa fac, nu aveam un contur exact al lucrurilor, dar in clasa a 8-a am inceput primele cursuri de design vestimentar. Apoi am lucrat ca model la cea mai prestigioasa agentie de modele din vremea respectiva, iar asta m-a adus mai aproape de lumea modei.

In 2011 am luat decizia de a-mi deschide propriul atelier de creatie, sa fiu propriul meu stapan. Cea mai dificila partea a fost sa-mi gasesc curajul si determinarea de a incepe, dar am facut primele angajari, am lucrat trei luni la prima colectie ce a fost chiar comercializata intr-un boutique pe Calea Victoriei. De atunci, am avut noroc cu oameni care au crezut in ceea ce fac si m-au ajutat intotdeauna, iar faptul ca oamenii revin iar si iar la noi ma face sa cred ca pasesc pe caile cele bune.

 

Aprofundare

Am cautat sa-mi pun amprenta pe ceea ce fac si sa ies din tipare prin calitate, materiale si atentia la detalii. Am ales pielea ca element definitoriu tocmai pentru ca este forte greu de lucrat. Pot sa spun ca dupa atatia ani am ajuns sa cunosc limbajul pieilor, lucru care imi permite sa ma joc cu regulile si uneori sa risc sa le incalc, in favoarea unor rezultate faine care pana acum au avut succes.

 

Trendurile

Este foarte important sa tii pasul cu trendurile, dar intr-o oarecare masura noi de-a lungul timpului ne-am format un anumit stil ce ne defineste. Sunt influentata de trendurile de sezon in ceea ce priveste culorile, texturile si poate cateva linii importante dar de cele mai multe ori nici nu stii ce-ti poate starnii imaginatia - un film vechi, o melodie, o stare de bine, oamenii din jurul tau etc.

 

In spatele cortinei

In mod normal iti aduni sursele de inspiratie, iti faci un moodboard, alegi materialele abia mai apoi treci la schite, tipare. Recunosc ca nu am mereu aceeasi ordine, uneori fac lucrurile mai dezordonat, dar importanta nu e ordine ci rezultatul final.

 

Hainele de designer - se cumpara sau doar se admira?

Ce stiu sigur este ca in ceea ce ne priveste, in fiecare an am evoluat, am crescut ca business si inca nu suntem la capacitatea cererilor, de aceea lucram la un site online care sa ne permita dezvoltarea  si pe plan international de unde avem de asemenea foarte multe cereri.

 

Profilul clientilor 

Femeile care nu au uitat sa fie femei - elegante, naturale, sensibile, educate, frumoase, feminine, admirate, femeile cu bun simt si pline de erotism rafinat. Femei care prin natura profesiei si a intereselor sunt commplementare. Andra Andreescu, brandul, isi propune sa alimenteze un lifestyle. Ne dorim ca spatiul nostru dincolo de haine sa fie un mediu de socializare.

 

Promovare

Pana in prezent promovarea s-a bazat pe sfera online - pe pagina de facebook si pe instagram postam zilnic poze din atelier, piese noi, secvente care vorbesc despre noi sau cliente noastre. Promovarea prin word of mouth, ne-a adus o clientela targetata si totoadata loiala. Am avut norocul sa beneficiem de ajutorul unor persoane care inteleg conceptul, care ne insotesc poate chiar inca de la inceput si care ne-au rasplatit prin purtarea pieselor noastre la diferite evenimente, prin simpla prezenta la showroom, postari pe bloguri sau publicatii media.

 

Inspiratie

Am mintea plina de idei, ma inspir din frumos si din viata si dezvolt afinitati pentru locuri, obiecte, stiluri, identitati, stari, perioade etc.

 

Designeri romani si straini - colaborari?

Ioana Ciolacu, Murmur, Mihai Zarug iar din afara Oscar Tiye (Amina Muaddi), Anthony Vaccarello, Ann Demeulemeester.

 

Acel obiect!

The silence a fast colectia de suflet pentru mine, in acea perioada am simtit ca am luat contur ca brand, ca designer, ca linie iar piesele din piele sunt cele mai comandate chiar si in prezent.

 

Viitor

In prima faza, site-ul online - este in constructie si va fi inaugurat curand. Mai departe prezenta in magazinele multi-brand din orasele importante din lume si o directie mai business oriented.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related