Pai, ce facem, Bre, ne plimbam cu casuta prin lume?

Pai, ce facem, Bre, ne plimbam cu casuta prin lume?

Trei fete, o Ileana, o Ilinca si o Raluca, au decis sa "inventeze" Bre e in urma cu 2 ani. Prea multe concepte, idei si abordari erau (si inca sunt) imprumutate "din afara", s-au gandit ele. Asta in timp ce romanismul din propria batatura este atat de ofertant. S-au tinut departe de tusele groase ale nationalismului dezagreabil, si au pus la cale "valorificarea frumusetilor identitare". 

8.000 de fani si un an de pauza mai tarziu, Bre revine cu forte proaspete si o directie mai clara: designul. Primele rezultate se vad deja, pentru ca iata fetele de la Bre participand la un concurs de product branding cu o propunere intitulata, pe romaneste, „Licuricii fac cununa intre noi si luna”.

Noua ne-au atras atentia cand am vazut cum o casuta de hartie se plimba de colo colo, prin toata lumea, asa ca le-am luat pe fete la intrebari inclusiv despre asta. Se pare ca era campania de “awareness” si de lansare a paginii lor de Facebook.

 

 

Echipa

Suntem Ilinca Truta, Ileana Balan si Raluca Stroe - prietene apropiate, avand studii si interese comune in ceea ce priveste sfera vizualului, designului si a arhitecturii. Impreuna am lansat conceptul „Bre.” in iarna anului 2014, sub forma unei campanii de “awareness” care, pe de-o parte, isi dorea sa trezeasca o emotie colectiva, pe de alta, anunta lansarea paginii noastre de Facebook.

Ce ne-a inspirat a fost, cu siguranta, un amestec intre fondul comun de nostalgii si amintiri din copilaria la bunici, plus curentul care lua tot mai mare amploare la acel moment: reintoarcerea la radacini.

 

"Frumosul" romanesc

Tendinta dominanta a fost si inca este (in mare masura) de a imprumuta tot ceea ce vine de “dincolo”, aspirand cu sfintenie la valorile si comorile vestului. Credem ca e nevoie de cineva/ceva care sa-si incurajeze conationalii sa priveasca nu doar peste hotare ci si putin retrospectiv, introspectiv.

Avem “frumosul” romanesc cu extrem de mult potential, pe care il putem revitaliza, regenera si transpune in forme si texturi contemporane, demne de toata admiratia. E nevoie doar de o implicare colectiva.

 

Comunitatea 

Ni s-au alaturat si ne-au sustinut peste 8.000 de oameni, in decursul a 1 an si jumatate - 2 ani. Ne-a surprins reactia extrem de pozitiva la mesajul Bre de a ne valorifica frumusetile identitare.

Cum era de asteptat, am intampinat multe praguri - pe unele le-am depasit, altele ne-au dus 2 pasi inapoi, iar in timp au contribuit substantial la cumulul de factori care ne-a determinat sa luam pauza de peste 1 an. Rastimpul a fost binevenit, tocmai pentru ca am reusit sa ne “dregem” pe planurile exterioare Bre-ului si sa reflectam asupra impedimentelor ivite in timpul activitatii Bre.

Pana sa luam pauza mai sus mentionata, activitatea Bre a constat mai mult in promovarea motivelor traditionale, mitologiei si imaginii arhaice romanesti, regenrandu-le prin concepte grafice, aplicate  pe stickere, ilustratii sau cateva produse precum genti de panza.

Mesajul a fost bun, dar ne-am dat seama ca ne putem plafona foarte usor daca nu ne alegem “un target” mai specific, un produs. Ne vom relua activitatea pastrand mesajul si motivatia, dar aplicandu-l unui camp mult mai restrans de exprimare, din sfera designului.

 

Casuta Bre.

Aceea a fost campania de “awareness” si de lansare a paginii noastre de Facebook despre care vorbeam mai sus.  A constat in ilustrarea unor “stickere” cu mesaj simplu dar consistent, pe care le-am distribuit simultan in Bucuresti si Cluj. De acolo, totul a luat o foarte mare amploare cu ajutorul publicului care a raspuns extrem de pozitiv. In curand urma sa trimitem stickerele Bre in toata tara (la cererea publicului) si chiar in afara. Primeam sute de mesaje de la romani plecati in strainatate, care isi doreau sa contribuie la transmiterea mesajului „Bre.”, acela de a aduce in prezent arhaicul romanesc.

Am indemnat publicul sa ne trimita poze cu casutele Bre in tot felul de locatii. Astfel mesajul primea si o dovada vizuala care spunea: “Am ajuns si aici!“.

 

Parteneri

StundentPlot si Atelierul de Panza ni s-au alaturat ca parteneri de productie pentru semnele de carte, ilustratiile si traistele de panza. Urmeaza sa lansam o serie noua de produse cu mesaj puternic, dar nu putem sa va dezvaluim despre ce e vorba. Putem, insa, sa va spunem ca ne vom adresa unei probleme de actualitate.

 

Mesajul

Am intampinat deseori problema asocierii Bre cu grupuri avand un mesaj puternic nationalist. Am incercat sa ne indepartam, pe cat posibil, de astfel de conotatii negative fondate pe inversunare. Credem ca am reusit sa pastram un echilibru, tocmai pentru ca ne-am ales cu atentie si grija caile de transmitere a mesajului Bre.

Exista o linie foarte fin trasata intre nationalism si spirit national. Deseori se confunda cele doua, dar credem ca doar inlaturand sentimentele negative din ecuatie, se poate ajunge la o valorificare a lucrurilor cu adevarat frumoase de care dispune fondul nostru cultural.

 

Doua preferate

Doua dintre cele mai frumoase dar si soliciatente momente din evolutia Bre au fost participarea la competitia JA-YE - Compania Anului 2014 (unde am reusit sa obtinem locul 1 la nivel national, iar mai apoi sa reprezentam Romania la finala europeana de la Amsterdam) si Romanian Design Week - 2014, unde ne-am dezvaluit identitatea si ne-am lansat oficial in sfera design-ului.

 

Planuri

Oficial reluam activitatea Bre cu forte proaspete si vom profita de aceasta ocazie sa va spunem asta!

In prezent participam la un concurs de product branding pentru Limited EditionVictorinox Swiss Army Knife cu propunerea intitulata Glimmers – Fireflies to light the darkest of trails sau cum am prefera sa spunem noi „Licuricii fac cununa intre noi si luna”.

In viitorul apropiat pregatim lansarea unui proiect/concept nou, care a prins radacini anul trecut, dar abia acum va primi o forma.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related