Cresteti, inmultiti-va si bucurati-va de Harfa

Cresteti, inmultiti-va si bucurati-va de Harfa

Acum vreo luna, patru ziaristi cu „simt al harfei” se aflau intr-un cadru cu bere, alune si hahaieli. Nimic bun nu putea iesi de aici. Drept urmare, intalnirea sortita s-a lasat cu un site care face antologia realitatilor romanesti, inspirat de vechea si uitata sectiune de presa "fapt divers".

Din start e de stiut ca toate stirile de pe Harfa.ro sunt 100% autentice, motiv pentru care ne-am dori ca site-ul sa ramana pe veci exclusiv in limba romana, ca sa ne bucuram numai intre noi de ele.

Asadar, titluri precum "Armata Republicii Moldova scoate la vanzare 153 de capre si 4 tapi", "La Gura Humorului s-a desfasurat Olimpiada Postasilor. Sibiul – primul loc in clasamentul pe medalii" si "Un nemtean a fost momit sa coboare de pe un stalp cu ajutorul unei beri la doza" stau cuminti, grupate in sectiunile Necazuri, Bucurii, Nemernici, Oameni, Harfa Bazar, Raport de Tara si Vechituri.

„Am zis sa impartim sectiunile cum e viata la om, cu bucurii, cu necazuri. Ne saturasem de site-uri cu sectiuni pentru moftangii. Jos moftangii!”

  

Cine sunt ei patru, nu stim, ca n-au vrut sa ne zica; se pastreaza pentru momentul de glorie planetara a proiectului. Dar ne-au spus despre altele: 

 

Echipa

Suntem trei oameni cu harfa care scriem in site-ul asta. Mai avem un baiat (cu harfa si el) care se ocupa de partea tehnica si de tentativele, pana acum nereusite, de monetizare. Ne-am intalnit pe rand: primii doi in curtea scolii, urmatorii doi intr-o redactie de ziar.

Suntem toti patru ziaristi destul de batrani si credem ca numele noastre n-au importanta. Incercam sa facem din aceasta idee de harfa ceva care sa nu se identifice cu vreun autor.

Harfa trebuie sa fie un spirit care sa cuprinda incet omenirea, nu sa duca cu gandul la numele unor persoane. Poate ca atunci cand Harfa va fi un fenomen planetar, ne vom hotari sa iesim din spatele proiectului si sa anuntam: „Da, noi suntem aceia. Cresteti, inmultiti-va si bucurati-va de Harfa”.

Ne-am dat seama ca vrem sa facem echipa cand am vazut ca radem la aceleasi glume. E aproape un deceniu de atunci.

Fiecare are ce rol vrea, n-avem organizare stricta. Traim in haos.


"Reporterii harfa.ro se indreapta catre un punct de alimentatie publica"

 

Proiectul

Harfa.ro era un vis la care toti tanjeam. A durat ceva pana am dat drumul la harfa, fiindca n-aveam timp, desi toti stiam ca asta e ceea ce vrem cel mai mult sa facem. Pai vrei sa-ti spun ceva? Noi n-am emigrat din Romania pentru ca ne-am dat seama ca am fi pierdut spiritul harfei. Chestia asta o gasesti numai aici si asta ne tine si acum in Romania. Am zis ca daca tot am ramas, macar sa facem ceva.

De pe la inceputul anului asta ne-am hotarat sa-i dam drumul. Vedeam tot felul de tampenii in fiecare zi si ne gandeam: „Vezi, ba, daca aveam lucrul nostru, intram si scriam acolo“. Ne lipsea platforma. Cand n-am mai putut rabda sa vedem atatea harfe intamplandu-se in lume fara ca nimeni sa le adune pe toate intr-un singur loc, am zis „hai!”.

Dupa ce am emis hotararea asta, am organizat niste intalniri in care am mai ciupit cate-o bere si am tinut-o intr-o hahaiala continua, un fel de brainstorming pe baza de harfa. Site-ul l-am facut repede. E usor sa faci un site in ziua de azi si ne-a costa putin – vorba reclamei – foarte putin. Ca altfel nu ne permiteam, ca suntem amarati.

 

 

Nume, vizualuri, ajutor

Nu ne-a ajutat nimeni, cu nimic, niciodata. Suntem pe carca noastra. Toate le-am facut in frumosul stil al harfei: dupa ureche. Adica, tot asa, cu bere, cu alune americane si cu hahaiala.

Cine sa ne ajute, nu v-am zis ca nu avem bani? Te ajuta cineva pe gratis in ziua de azi? Dumneata stii cat costa o zi de consultanta pe piata media? Sunt niste preturi de-ti sare caciula din cap.

 

Target si misiune

Ne adresam tuturor oamenilor de harfa din tara noastra, dar si de peste hotare. Am plecat la drum cu gandul ca asta avem si noi romanii - harfa. Sa ne bucuram macar de ea, daca de altceva nu suntem in stare. Au inceput sa ne scrie tot felul de oameni: ne semnaleaza harfe publicitari, ziaristi locali, functionari publici. E bine.

 

Ce e o harfa?

E greu de definit harfa. Am incercat si noi cativa ani, si pana la urma am renuntat la o definitie riguroasa. In principiu, tot ce te face sa razi, dar harfa nu e doar o bascalie ieftina. Ea spune ceva fundamental despre lumea in care traim.

Uitati-va la headerul de pe pagina noastra de Facebook: veti vedea acolo babe, interlopi, pensionari beti, Iohannis cu caciula de blana, oameni urcati pe tractoare. O furtuna de nimicuri, cam asta e harfa. Sloganul nostru zice-asa: „Ne ocupam cu toata seriozitatea mai ales de fleacuri“.

 

Diferentiere

Nicio stire de pe harfa.ro nu e inventata. Realitatea e atat de ofertanta incat am zis ca nu are niciun rost sa ne batem capul.

 

Structura site-ului

Am baut o bere si am zis sa impartim sectiunile cum e viata la om, cu bucurii, cu necazuri. Ne saturasem de site-uri cu sectiuni pentru moftangii. Jos moftangii!

 

 

Strategia editoriala

In meseria de ziarist pe care o practicam cum putem, suntem obligati sa stim cam tot ce misca. Suntem tot timpul cu ochii pe tara si chiar pe lume. Pe vremuri, ziarele semnalau si micile fapte diverse de la Husi sau de la Simleu Silvaniei. Acum nu mai e loc pentru ele. Se pierd. Asa ca noi ne punem frumos si le scriem pe Harfa.ro.

E mult spus strategie editoriala. Deschidem ala (n.r. – arata spre laptop) si scriem.

 

Colaborarea cu branduri sau agentii

N-am colaborat, ca n-avem nici o luna de cand am deschis sandramaua. Daca e cazul sa fie branduri cu harfa, le asteptam. O sa ne ducem si noi peste unii, dar ii mai lasam. Stai sa mai prindem un pic de cheag, ca acuma nu prea avem cu ce sa-i impresionam.

Dupa aia, sa vedem daca o avea cineva interesul sa-si bage in card cu noi. De integrat n-o sa fie problema: integram tot ce trebuie integrat.

 

Promovare

Vrem sa organizam evenimente Harfa.ro, vom face campanii sociale (de exemplu, in Romania miroase foarte tare a cacat, la propriu, si noi vrem sa schimbam asta. E o campanie). Incercam sa seducem influencerii. Stim... cam stim ce avem de facut.

 

Comunitatea social media

Comunitatea e libera sa ne injure si sa ne critice cat vrea. Incercam sa raspundem fiecarui mesaj in spiritul harfei. Avem o calitate: nu suntem suparaciosi. Radem. Singurele comentarii pe care le stergem sunt alea cu „faci bani de acasa” sau vibratoare de vanzare. Postam cand avem timp si cand sunt harfe.

Cand nu sunt, nu plictisim oamenii cu toate prostiile. Mai bine le spunem sincer: „fratilor, azi nicio harfa“. Suna cam prost, cam corporatist asa, dar chiar am vrea sa formam o comunitate, o gasca mare de oameni ai harfei.

 

 

Pe viitor

Ne propunem sa ramana ceva in urma noastra – un glosar de harfe pe care sa il rasfoim peste ani cu placere, cand vom fi deja moguli media si juniorii vor da la lopta in site, iar noi vom duminici pe la Ibiza si ne vom aminti cum am dat primul nostru interviu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related