Pana acum trei zile, unii spuneau "Brancusi e al meu", iar donatiile insumau cifra de 500,000 de euro.
Acum, oamenii intampina si indemnul agentiei Papaya Advertising, "Hai ca se poate".
In ceea ce priveste campania „Cumintenia pamantului – Ultimul tren“ lansata de Papaya Advertising, Ministerul Culturii face urmatoarele precizari:
Clipul video nu a fost finantat de catre Minister si nu face parte din campania oficiala asumata de Guvernul Romaniei si coordonata de Ministerul Culturii. Drepturile de imagine asupra Cuminteniei pamantului apartin proprietarilor actuali ai lucrarii lui Constantin Brancusi.
Motivatia pentru Papaya?
Monetizarea energiei negative a romanilor si asumarea faptului ca opera lui Brancusi trebuie sa poata fi adusa in tara, pentru ca o meritam.
Robert Tiderle (Owner, Papaya Advertising) explica de ce, cu cine a fost creata campania si care este sentimentul resimtit in urma publicarii ei.
#HaiCaSePoate
Intrebandu-l daca exista vreo legatura intre aceasta campaniei si CEC Bank ( Mostenirea lui Brancusi & Andri Popa ), Robert a spus ca "sunt facute tot de noi". Singura legatura.
Motivatia agentie Papaya
Una foarte simpla. Daca ura in Romania ar fi moneda de schimb, am fi o natiune cu un PIB foarte mare. Romanii nu au rabdare sa asculte sau sa citeasca pana la capat. In Romania, aproape orice, indiferent de mediul in care se intampla sau se propaga, reuseste sa imparta oamenii in 2 tabere (cel putin) care sfarsesc prin a se uri reciproc. Ura fiind un sentiment foarte puternic, asta inseamna ca exista in noi un volum mare de energie.
Cumintenia Pamantului, si nu doar datorita numelui, cat mai degraba creatorului ei, parea un motiv solid sa poti sa construiesti ceva care sa beneficieze de aceasta energie. Ceva destul de puternic ca sa poata acoperi prapastia de logica care se creeaza din cand in cand p-aici. Sau daca nu s-o acopere, macar sa permita existenta unei punti, chiar si pe o perioada scurta.
Doar ca trebuia luat in calcul ca terenul este extrem de neprietenos, dur, si ca simpla mentionare a numelui Brancusi nu poate fi suficienta. Mai mult, venind ca un demers al statului roman (adica “ala care ne chinuie de prea multa vreme”) lucrurile se complica si mai mult. Imaginati-va ca dupa o stire care spune “Cautiune de 13 milioane de euro pentru Sebastian Ghita” vine statul si iti cere 6 milioane de euro cu mesajul “Doneaza. Implica-te. Nu sta deoparte.”
Clipul
Echipa implicata
Creatie: Papaya Advertising
Productie: Family Film
Regie: Razvan Marculescu
Scenografie: Raluca Ioanovici
Costume: Dana Anghel
Producatori: Alex Iliescu si Mihai Panturu
Post productie: Tuliu Oltean (Rollio), Octav Ureche (Okto), Gabi Enache (Bro Visual)
Efecte dorite
In primul rand, sa readuca subiectul in discutie. Asta cred ca am reusit. Iar in al doilea rand sa readuca aminte multora ca am pierdut, de-a lungul timpului, prea multe lucruri. Si ca nu mai putem da timpul inapoi. Dar acum prezentul ne ofera o sansa sa pastram ceva ce are valoare, iar aceasta valoare nu are legatura doar cu suma care trebuie stransa sau platita.
As vrea sa incepem sa-i numaram pe cei care doneaza, nu sa transformam campania intr-o pusculita. Statul, din bani, pare ca se poate infrupta. Din oameni... nu.
S-a dovedit ca numarul oamenilor poate schimba brusc discursul celor care ne conduc. In cazul asta, poate le putem “sugera” sa acopere diferenta. Lucru pe care, probabil, ar fi trebuit sa-l faca de la bun inceput.
Cum estimezi ca se vor simti in donatiile campaniei Ministerului Culturii?
Este prea devreme si noi nu avem acces la instrumentele prin care se fac donatiile. Totusi, imi permit sa-l citez pe Dl. Liviu Iolu, purtator de cuvant al Guvernului, care astazi, la 48 de ore de la startul campaniei, parea optimist: “Remarc un reviriment al campaniei de donatii pentru achizitionarea Cuminteniei Pamantului in acest moment, sunt donatii din ce in ce mai multe si mai consistente." (sursa HotNews).
Desi nu putem pretinde ca avem un merit, cu siguranta avem dovada ferma ca nu am stricat ceva :)