Oana Cristea se ocupa de management si creatie la Aim At Heart de vreo 7 ani incoace, timp in care sub acoperisul agentiei s-au reunit oameni cu experienta in comunicare, design grafic si de produs, jurnalism, psihologie si filosofie. Primele demersuri ale agentiei au fost un pitch international castigat si colaborari pe creatie si productie audio-video cu clienti externi. Iar, acum, noi fronturi li se arata, spune Oana:
"Acum ne propunem sa ne concentram mai mult pe dezvoltarea designului de produs, pe obiectul inovativ, fara a renunta la comunicarea de brand".
Oana, designul si publicitatea
Prima dragoste a fost designul de produs, m-am pregatit cu Pilu pentru facultate, dar tot el mi-a transmis si pasiunea pentru publicitate. Am lucrat prin agentii locale si de retea, in care am cunoscut oameni tare faini, unii raman pentru mine repere de caracter si profesionalism, stiu ei care sunt!
Atunci, la cativa ani dupa revolutie, am invatat impreuna sa gandim, sa lucram, sa luam pitchuri, sa castigam premii, sa gresim si sa o luam de la capat.
Dupa o lunga experienta de agentie, am ajuns la o anumita autonomie profesionala, am pornit pe cont propriu din dorinta de a oferi brandurilor si clientilor ceea ce simteam ca nu primeau din partea multor agentii de pe piata.
La inceput, cel mai greu si cel mai exciting a fost riscul, acceptarea pierderii relativei sigurante a statutului de angajat, confruntarea cu evolutia pietei si a bugetelor. Imediat dupa, realizezi deschiderea si libertatea pe care o ai, satisfactia construirii proiectelor in care crezi, bucuria de a le vedea mari si frumoase.
Infiintarea Aim at Heart
Am crescut de la o echipa de creatie art-copy cu peste 15 ani de experienta fiecare, la "echipa de echipe" care se ajuta si se completeaza una pe cealalta. Aducem oameni noi doar cand apare o nevoie reala, pe principiul „functia creeaza organul”, iar acum ne marim echipa si suntem in cautare de tineri cu zvac care sa vrea sa aim at heart.
Echipa de acum s-a creat in timpul celor 7 ani de cand ne numim Aim At Heart, din oameni cu pregatiri diverse si complementare: comunicare, design grafic si de produs, jurnalism, psihologie si filosofie.
Primele proiecte
Am inceput in forta prin castigarea unui pitch international, victorie care a fost de bun augur pentru dezvoltarea noastra ulterioara. Am continuat cu creatie si productie audio-video pentru clienti externi cu care ne-am inteles excelent, plus grafica si organizare de lansari de produs.
O parte importanta, pentru ca e creativa si lucrativa, a fost si este obiectul conceptual, obiectul unic cu mesaj, pe care l-am creat special pentru anumite branduri. Acesta surprinde mereu clientul plictisit de obiectele din cataloagele promo.
Servicii
Aici urmeaza o enumerare: branding si visual identity, object design, packaging, presa si outdoor, p.o.s.m., web si interactive, video (mai mult online, foarte putin TV), evenimente si campanii integrate, carte si revista. Acum ne propunem sa ne concentram mai mult pe dezvoltarea designului de produs, pe obiectul inovativ, fara a renunta la comunicarea de brand.
Diferentierea
Suntem hiper-reactivi, avem o structura de „celula de criza”, care ne permite sa tratam fiecare proiect ca prioritate zero. Si clientii simt asta. Ne „cresc actiunile” cand solutionam proiecte la care s-au blocat alte agentii, rezolvam brief-urile cu profesionalism si fara aere de genii neintelese.
As mai adauga ca in prezent se simte nevoia de a lucra „holistic” pentru un brand si se vede ca proiectele care pornesc de la zero cu strategie, naming, identitate vizuala, si continua cu comunicare tactica, reusesc sa construiasca marci puternice.
Desi piata abunda de oferte low-cost, clientii care se aliaza cu o agentie pentru proiecte cu cap si coada ies intotdeauna in fata.
Unul-doua proiecte reprezentative
Am dezvoltat packaging si naming pentru un mare brand de snack-uri, iar proiectul nostru a fost preluat in tot Sud-Estul Europei, ceea ce ne confirma ca lucram la standarde internationale. Dupa aceasta lansare, am pregatit campania de comunicare: indoor, outdoor, online si clientul a avut vanzari cu mult peste target.
Promovare
Prin nemuritorul word-of-mouth, adica ne promoveaza clientii nostri pe care ii promovam :)
Business
Focusul este pe brand, apoi pe cifra de afaceri, cresterea este naturala, bazata pe perfectionarea serviciilor si valorificarea competentelor echipei. Am reusit astfel, in ultimii 3 ani, sa avem o crestere exponentiala.
Crestem, dar nu precoce sau grandios, ne dorim sa deschidem mai mult piata pentru designul de obiect conceptual si sa ne facem mai mult timp pentru a creste propriul brand de idei inovative.