[Directoarea de Creatie] Ileana Badiu (Wunderman): "Cred in femeia moderna, organizata si tenace, si stiu cu certitudine ca jobul si familia pot fi facute impreuna"

[Directoarea de Creatie] Ileana Badiu (Wunderman): "Cred in femeia moderna, organizata si tenace, si stiu cu certitudine ca jobul si familia pot fi facute impreuna"

Da, sigur ca exista prejudecati, insa nu toata lumea vede vreun ecart flgrant intre femei si barbati la varful departamentelor. Ileana Badiu (General Manager Wunderman) este unul din liderii care privesc inainte si nu se impiedica de vreun fel de discriminare de gen.

Asta nu inseamna ca discriminarea, constienta sau nu, este inexistenta. Ci ca suntem suma alegerilor si orelor noastre de munca. Iar la finalul zilei, asa cum spune si Ileana in continuare, singurul criteriu dupa care se fac sau ar trebui sa se faca alegerile intr-o companie este competenta si nimic altceva.

 

Baieti si fete. Sanse egale?

Va dati seama ca puneti intrebarea asta unei femei, manager al unei agentii a carui carui asociata este tot o femeie? :) Ambele facind antreprenoriat in publicitate de peste 20 de ani. In concluzie, factorii de influenta in ceea ce priveste sansele de ascensiune ale unui barbat sau ale unei femei, din punctul meu de vedere, sunt competenta, chimia cu restul echipei, tipul de clienti cu care persoana in cauza interactioneaza si rezoneaza si profilul businessului in general

Nu m-am gandit niciodata la o discrepanta intre femei si barbati la varful departamentelor de Creatie. Cred ca exista joburi care sunt percepute ca fiind ale barbatilor, dar realitatea ultimilor ani ne-a demonstrat contrariul. Deci nu pot admite ca exista o astfel de discreptanta. Stiu femei Creative Director si nu stiu situatii in care o femeie sa nu fi fost numita Creative Director pentru ca e femeie.

La Wunderman Romania exista un director de creatie executiv, Joaquin Bonilla si doi Creative Directori, care sunt femei (Ana Bitu care e BTL Associate Creative Director si Cristina Lambru care e Digital Associate Creative Director). 

Singurul criteriu care ne intereseaza in alegerea unui Creative Director, asa cum am mai spus, este competenta. Sexul, varsta, culoarea ochilor sau alte astfel de detalii nu ne intereseaza si nu fac diferenta 

 

Prejudecati

Cred ca exista prejudecatile pe care le intalnim in general atunci cand e vorba despre femei in pozitii de conducere (ca sunt mai "slabe", mai sensibile, mai emotionale)... dar asta se intimpla in trecut.

Mie mi se pare ca s-a schimbat paradigma leadershipului in general, iar acum este mai eficienta metoda "leadershipul din suflet", ’care se bazeaza pe autenticitate si mai multa emotie, atentie fata de oameni - calitati pe care le intilnim mai des la femei :) sau care sunt manifestate mai evident de femei.

 

Lider creativ - job si familie

In primul rand, nu inteleg segmentarea intre un leader creativ si un leader al oricarui alt department intr-o agentie. Volumul de munca este acelasi indiferent de departament, mai ales in publicitate, unde sinergia unei echipe conteaza enorm.

Eu cred in femeia moderna, organizata si tenace, si stiu cu certitudine, nu numai din experienta mea ci si a celorlaltor femei aflate in pozitii de conducere (dar si mame si sotii) ca jobul si familia pot fi facute impreuna. Cu conditia, insa, ca ambele aspecte sa fie extrem de importante pentru femeia in cauza. Evident ca vorbim aici despre o tipologie anume de femei - aceea a unui leader.

 

Ce s-a mai facut, ce e de facut

Nu stiam ca exista o problema in acest sens - prea putine femei-lideri, prea multi barbati. Eu sunt femeie leader iar in jurul meu, directori de department sunt majoritar femei. Si in viata mea nu mi-am pus problema vreunei discriminari sau diferentiere intre sexe. Din cate stiu, criteriile de recrutare sunt bazate pe nivelul competentiei profesionale si nu am auzit de la nici un alt manager de agentie pe care eu il cunosc de o atlfel de abordare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related