Lorand Minyo, Pokemondo: In momentul de fata, testam in beta platforma de „mica publicitate” pe care o vom lansa in cursul acestei saptamani

Lorand Minyo, Pokemondo: In momentul de fata, testam in beta platforma de „mica publicitate” pe care o vom lansa in cursul acestei saptamani

Ce inseamna Pokemon Go pentru umanitate? In top 3 raspunsuri e si asta: accidente. Oamenii tot cad in iazuriprapastii si alte cavitati, iar soselele din Japonia si India fac incet-incet cunostinta cu efectele jocului asupra soferilor. Probabil ca nu toti au fost avertizati din timp ca noi

Intre timp, a aparut si un demers pentru a asigura siguranta poke-jucatorilor. Drept, nu asta-i e scopul principal, dar poate avea efecte benefic. "Sa scoatem pokemonii de pe sosele si sa-i chemam in confortul si siguranta unor spatii de business", s-a gandit clujeanul Lorand Minyo acum cateva zile.

A facut un sistem de recompense ca o punte intre branduri si playeri si uite asa, in 7 zile, dupa consultari cu early adopters ai jocului, s-a produs Pokemondo, un start-up dedicat Pokemon GO. Care ajunge saptamana viitoare in Marea Britanie, dupa ce zilele trecute Lorand a incheiat un parteneriat cu Vitrina Advertising.

Pe traseul Pokemondo o luam mai jos:

 

De la punctul zero, la antreprenoriat

Primul meu job a fost de operator la un Cafe Net din Cluj-Napoca, job pe care l-am inceput in 2000. Cred ca acolo am inceput sa trec la „avansati” in ceea ce priveste tehnologia, atat in ceea ce priveste hardware-ul (depanam si configuram calculatoare) cat si software-ul.

Daca ar fi sa identific un punct in timp cand am inceput sa ma gandesc la partea de antreprenoriat, acela ar fi al doilea job in cadrul caruia ma ocupam de servere de jocuri - insa jobul avea o puternica componenta de vanzari, pentru ca eram responsabil si cu atragerea jucatorilor. Asa au inceput sa se manifeste si inclinatiile catre marketing.

Absolut toate joburile pe care le-am avut pana acum au fost in domeniul tehnologiei, insa cum partea pur matematica a tehnologiei nu m-a atras foarte mult, m-am axat pe aspectele de business, management si marketing.

Am inceput de la „fundatiile Internetului” cum spunea un fost sef al meu, lucrand in doua centre de date, la primul ca director executiv si ulterior ca director de marketing si comunicare.

Ulterior m-am ocupat de organizarea de evenimente (FutureHosting si TEDx) si asta mi-a oferit o noua perspectiva in ceea ce priveste interactiunea cu diferite clase de oameni.

Marketing am facut dintotdeauna si am incercat sa-l combin cu prima mea „dragoste”, tehnologia. Ca urmare si pozitia mea actuala de manager de marketing in cadrul Evozon, cea mai deschisa la minte si vizionara companie in care am lucrat pana acum. In cadrul Evozon am avansat cel mai mult catre ikigai-ul meu.

 

Cum iti alegi proiectele in care te implici?

Exista doua criterii: fie am incredere 100% in idee si potential, fie este un moonshot cu un posibil impact global. Se zice ca o imbunatatire de 10x este mai usoara de obtinut decat 10%.

In momentul de fata, singurul start-up in care sunt implicat este Pokemondo, insa pregatesc un program de augmentare fizica si cognitiva care va fi lansat in aceasta toamna.

 

Desfasuratorul Pokemondo

Site-ul de prezentare l-am facut eu folosind un template de bootstrap, in doua ore. Platforma, insa, a fost construita de catre prietenii de la UNLOQ, al carui co-fondator Mircea Patachi este atat directorul departamentului in care lucrez la Evozon, cat si fost co-fondator intr-unul dintre startup-urile mai vechi, asiqo.

Expertii in Pokemon GO cu care am povestit ideea platformei in prima faza sunt jucatori din Cluj pe care i-am gasit fie direct, fie cu ajutorul unor amici.

Ei mi-au explicat mecanismul jocului si in urma discutiilor cu ei am pus la punct „oferta” ce urma sa devina Pokemondo.

De la idee la pus site-ul sus au trecut 24 de ore, validarea ideii a durat 7 zile si crearea platformei in sine inca 5 zile. In momentul de fata, testam in beta platforma de „mica publicitate” pe care o vom lansa in cursul acestei saptamani si pentru publicul larg.

 

Sistemul de recompense

Localul X, dorind sa atraga mai multi clienti, posteaza pe Pokemondo un „bounty” pentru o anumita ora (ideal cand traficul in locatie este mai scazut) care poate fi sub forma financiara, reducere sau gratuitate. Primul jucator care ajunge la locatie pune acel „lure” si demonstreaza acest fapt incaseaza recompensa.

Alternativ, lasam optiunea localurilor sa posteze si anunturi cu oferte speciale pentru jucatorii cu un anumit nivel sau apartinand unei anumite echipe. 

 

Pokemondo si Vitrina Advertising

Sunt foarte multumit de colaborarea cu Vitrina, mai ales in contextul in care am fost contactati direct de catre branduri mari pentru a le organiza campaniile. Si am incredere ca Vitrina este mai mult decat capabila sa raspunda nevoilor acestor companii.

Workflow-ul cu Vitrina este unul destul de atipic in sensul in care ne comportam ca intr-o mare famile super-functionala al carei scop este a-i servi pe toti cei care apeleaza la noi.

 

Ce urmeaza?

Primul lucru pe care il vom face este sa extindem platforma si in Marea Britanie, incepand de saptamana viitoare. Cat despre servicii, avem cateva optiuni despre care vom povesti la momentul oportun.

Cat despre un exit, nu exclud aceasta posibilitate insa este mult prea devreme pentru asta. Un exit sub o luna ar fi un record national legat de startup-uri :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related