A inceput sa deseneze pe spatele caietelor la scoala si a continuat experimentand cu imaginea, culminand in digital. Designerul grafic Alexandru Atanasiu, aka Tokyotoys, este din Bucuresti, iar tranzitia catre varsta de 30 de ani il prinde live in Tokyo, unde se afla pentru moment.
A colaborat cu Feeder, Vtree sau GOLAN. Acum participa la concursul Playing Arts, care urmareste lansarea unui set de carti pe Kickstarter. Concursul este destinat designerilor din intreaga lume: 537 de artisti, din 67 de tari, si-au inscris lucrarile.
Alexandru s-a gandit la o reinterpretare a cartilor de tarot pentru doiul de trefla.
El povesteste despre directia pe care o urmeaza in design, care este rolul lui in noua epoca a publicitatii si cum s-a intalnit prima data cu cartile de tarot.
Drumul spre design
Desenez de mic copil, respir desenand si este ceea ce-mi vine natural sa fac. Am inceput desenand pe spatele caietelor la scoala si am continuat de-a lungul vietii sa ma exprim vizual in diferite medii pana cand am inceput o relatie de dragoste cu lumea digitala.
Momentan incerc sa ies putin din monitor pentru ca am ambitia de a materializa un board game care sa combine linia vizuala pe care o dezvolt cu principii functionale care tin mai mult de arhitectura unei experiente. Dar voi da mai multe detalii despre asta in lunile urmatoare.
Directia pe care o urmezi in design
Nu exista reguli pentru mine insa am un scop foarte precis. Sa nu imi scape nicio greseala niciodata. Pe scurt imi doresc sa fie totul perfect pentru consumator, sa ii bucure privirea, sa ii inunde creierul cu proportii aurite si muchii bine slefuite.
De ce tocmai carti de tarot
Desi cerinta proiectului nu era legata de tarot, ci de un set de carti de joc ilustrat, am simtit nevoia sa merg mai departe si sa implementez si aceasta functiune.
M-am gandit ca din moment ce este un set de carti de joc, iar joaca este un mod de a acumula experiente si amintiri ar fi potrivit sa incerc deschiderea unei noi dimensiuni plina de simboluri si intelesuri - anume, tarotul.
Astfel, cartea de joc va contine mai mult decat o simpla ilustratie si va putea servi nu doar jocului de carti in sine, dar si cititului in tarot, o activitate dealtfel foarte placuta si distractiva.
Mi-a fost ghicit in tarot de catre Eva Pervolovici odata, de mult, sia fost o experienta draguta pentru mine. Fireste ca a fost o joaca la un pahar cu prietenii, dar am ramas foarte impresionat de setul de tarot in sine. Un set de tarot adus de ea din aventurile ei, realizat de o serie de artisti - un set absolut superb.
Am lucrat o saptamana, si am ajuns la intrepretare facand putin research pe tema asta. Aparent tarotul este o zona mistica si vine cu foarte putine explicatii. Dar ceea ce m-a inspirat pe mine in legatura cu cartea care mi-a fost desemnata - 2 de trefla - este urmatoarea: "The perfection of spirituality. The oneness and beauty of the circle; the solidarity and singularity of a point. Nothing is better."
Menirea logo-ului in noua epoca a publicitatii
De mii de ani diferitele civilizatii folosesc simboluri pentru a comunica vizual mesaje, idei, concepte, doctrine etc. Ele sunt deosebit de utile pentru ca uneori comunica mii de cuvinte intr-o clipita. Aceste simboluri influenteaza societatea si lumea in care traim si vice versa.
De exemplu, svastica, un simbol budist care dateaza din neolitic si care are un caracter pozitiv (noroc, iubire) a luat o intorsatura cumplita de-a lungul istoriei. Totusi, acest simbol are o forta enorma in timpurile noastre, cu toate ca interpretarea acestuia este diferita de la continent la continent.
Aceasta forta implica si responsabilitate, implica si faptul ca noi, oamenii, atribuim anumite valori anumitor simboluri.
In ziua de azi, daca vrei sa ai un laptop performant, stabil, cu un comportament pe care sa te poti baza si servicii de calitate, ar fi bine sa alegi unul care are simbolul cu un mar pe el :) Catch my drift?
Ce spun logo-urile din ultimii zece ani despre epoca in care traim
Spun ca traim intr-o lume diversa, o lume a optiunilor personale, in care fiecare categorie sociala se inchina la logo-urile care ii reprezinta cel mai bine valorile.
In viitor
Tot ce traim, mancam si respiram este design. Facut de oameni sau de natura totul se supune unui creator. Cat timp exista oameni va exista si design. Voluntar sau involuntar el este omniprezent.
Designul nu inseamna sa realizezi niste forme smechere pe care sa trantesti niste culori beton, ci se naste din necesitate. Din pacate, uneori, necesitatea este cea de a epata.
Aici e vina consumatorului needucat care nu stie ce sa isi doreasca. Eu propun alt exercitiu de imaginatie: cum ar fi sa avem putina grija la necesitatile reale pe care trebuie sa le satisfaca design-ul, fie el grafic sau de obiect si sa il producem in consecinta? Este o unealta care poate duce la cresterea calitatii vietii noastre, a tuturor.