Cate beri, atatea povesti (partea 2)

Cate beri, atatea povesti (partea 2)

Am bifat o prima parte a povestilor berii de pe la noi. Revenim, inevitabil, cu partea a doua. Le avem invitate, de asta-data, pe blondele urmatoare: Beck's, Skol, Peroni, Bergenbier, Timisoreana, Bucegi si Staropramen. Le numim blonde din obisnuinta, sa stiti. Dar adevarul e ca ca nu-s deloc 'blonde'. Unele spoturi sunt chiar spirituale. Asta nu inseamna ca nu putem chibita, cu o halba in fata.

 

Mai mult e mai bine

Spotul Beck's despre care vom discuta astazi, la 35 de grade, debuteaza cu imaginea unei mari agitate. Pentru cine nu stie, sa intri in mare dupa 4 beri nu e o idee buna. Sa intri dupa doua sau trei beri, insa, e o idee de-a dreptul tampita, pentru ca te crezi inca treaz si viteaz.

Asadar, sloganul Beck's, "O singura lege in bere" este foarte inspirat. Ne trebuie legi mai clare in tara asta. "Ai baut, ramai la umbrelute" ar trebui sa fie una dintre ele. Din fericire, reclama nu indeamna la bai noctorune, ci la mult mai putin riscantele petreceri de club. 

 

Berea ca numitor comun

Daca iei patru albinosi si-i pui sa joace volei la Navodari impotriva a patru femei frumoase si bronzate, privitorii vor fi impartiti in doua tabere: barbati invidiosi (90%), respectiv restul, care vor incerca sa invete regulile la volei daca tot si-au luat teapa venind in Navodari.

Dar creativii lui Skol au avut alte planuri. S-au gandit, probabil, asa: hai sa-i luam pe albinosi si sa-i ducem la Rio (dar pe o plaja mai retrasa, unde Zyka n-a ajuns). Si hai sa-i punem sa joace contra unor brazilience ofticate, care, la fel ca-n viata, au impresia ca toate fazele litigioase trebuie sa se concretizeze in favoarea lor. Recunosc, m-a binedispus.

 

Distractie, dar cu stil

Problema cu reclamele de la Peroni este ca te fac sa vrei sa-ti iei campii, sa fugi unde vezi cu ochii in vacanta. Sunt mai enervante decat prietenii de pe Facebook pentru care gustul unui cocktail pe plaja nu e bun daca nu se posteaza totul.

Daca trecem peste aspectul acesta, Peroni a facut o treaba buna in a-si cladi o imagine classy. Nu conteaza doar sa te distrezi, carevasazica; important este si cum o faci, pastrandu-ti demnitatea chiar si dupa mai multe beri.

 

Prietenii mereu vor sti de ce

Spotul Bergenbier ne arata ca nu toata lumea poate castiga in viata asta. Poate maaaximum 75% din populatia Romaniei, dar nu mai mult. Prietenii stau in jurul mesei, desfac o bere, se uita pe capac si castiga: 100 de lei, 500 de lei, respectiv o bere. Al patrulea, adica cele 25 de procente pierzatoare ale grupului, nu castiga nimic. 

Pe aceia dintre noi care n-am castigat niciodata nimic la promotiile astea (desi, slava Zeului Hamei, ocazii s-au ivit), spotul ne sensibilizeaza si ne ambitioneaza sa mai incercam. Nici prietenii nu stiu de ce.

 

La carciuma de la drum

In ceea ce ma priveste, ad-ul Timisoreana se putea opri la secunda 10: Loredana, chelnerita.

N-am aratat asta nimanui, dar iata in ce consta bucket-list-ul meu scurt: 1. Vezi Aurora Boreala, 2. Sari cu parasuta (imbraca-te fie gros, fie in maro, fie ambele), 3. Du-i pe ai tai la Buenos Aires, 4. vezi-o pe Loredana imbracata intr-un sort, servind bere la halba.  

 

Casa, dulce casa

Pentru Bucegi, nicaieri nu-i mai bine ca asa. Ok, poate “nicaieri” nu este cuvantul potrivit. Reformulam: la bulgari nu e mai bine decat acasa. Reclama merge in doua directii. Prima: dinamica etern fascinanta dintre sot si soata, deci funny, ca aici totul este tragicomic. Si a doua, romanismul neincrancenat.

Iar la final, punchline-ul oricarui bautor de bere care se respecta: “mai bem una?”.

 

Momente 'aha' cu Staropramen

Berea e buna, ma frecventez cu ea, insa ceea ce ramane cu adevarat dupa acest spot Staropramen este imaginea hameiului. Unii dintre noi bem bere cam de la varsta la care am invatat chimia anorganica si niciodata nu am vazut cum arata hameiul. E ca si cand ne-am uita la Formula 1, dar nu avem permis de conducere.

 Ei bine, cehii si traditia lor de 150 de ani ne-au lumimat. Am avut cu totii un moment "aha"

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related