Politia Romana si Mercury360 ni-i arata pe "Supravietuitori". Toni Bunaiasu (Mercury360): In trafic e ca in agentie. Toti suntem isteti si plini de fente pana cand ne loveste din urma ignoranta

Politia Romana si Mercury360 ni-i arata pe "Supravietuitori". Toni Bunaiasu (Mercury360): In trafic e ca in agentie. Toti suntem isteti si plini de fente pana cand ne loveste din urma ignoranta

Conduceti prudent, puneti-va centura, nu consumati alcool, don't Pokemon and drive. Drame vechi si drame noi in trafic, care insa, pot duce toate in acelasi loc: cativa metri sub pamant. Si, totusi, lumea e desensibilizata. Niciun avertisment simplu, oricat de pertinent, nu mai impresioneaza. Iar Toni Bunaiasu (Group Creative Director, Mercury360) facea chiar el parte din clubul celor care nu poarta centura de siguranta (apreciem mostra incomoda de sinceritate) pana la "Supravietuitorii: Trisezi centura, pacalesti viata", cel mai nou proiect al Politiei Romane.

E vorba despre o expozitie cu 15 scaune provenite din epavele auto implicate in accidente reale si "protejate" cu centura de siguranta. Prin urmare, scaune care au avut norocul sa poarte centura, ca acum sa spuna povestea accidentului din care soferii nu au scapat.

Lansata pe 7 iulie si ramasa in Piata Universitatii din Bucuresti pana ieri, expozitia se indreapta spre Constanta, Iasi, Brasov, Cluj si Timisoara. In ziua de lansare a campaniei in capitala, soferii care au trecut prin zona fara sa poarte centura de siguranta au avut o alternativa la amenda: o invitatie la vizitarea expozitiei.

Parcursul proiectului, de la propunere la implementare, urmeaza mai jos.

 

Propunerea

"Supravietuitorii: Trisezi centura, pacalesti viata" a fost una din propunerile noastre care vizau problema sigurantei in trafic. Este parte din strategia nationala de comunicare a Politiei Romane. Probabil ca pe masa politistilor ajung diverse propuneri de la zeci de agentii. In functie de prioritati si de preferinte, unele ajung sa se realizeze.

A existat un brief care trata problemele de siguranta in trafic la modul general. Obiectivul sau era scaderea numarului de victime in cazul accidentelor rutiere si, secundar, scaderea numarului de contraventii aplicate soferilor si pasagerilor (in special pentru viteza neregulamentara si neutilizarea centurii de siguranta). 

De aici pana la decizia de a merge in comunicare pe o singura cauza a accidentelor rutiere a fost o cale lunga. Initial, au lucrat 2 echipe. Fiecare a venit cu propuneri care abordau diferit brieful.

 

Obicei prost, idee buna...

Au fost multe idei misto, iar asta era cea mai indepartata de brief. In echipa mea, am insistat sa abordam problema centurii de siguranta, plecand de la o observatie simpla, de ordin personal.

Obiceiul prost pe care si eu il practicam cu mandrie de fiecare data cand ma urcam in masina cuiva: trageam centura peste scaun, dupa care ma felicitam in sinea mea pentru isprava asta.

 

...ilustrata cu o expozitie

Stiti cum e in trafic? E ca in agentie. Toti suntem isteti si plini de fente pana cand ne loveste din urma ignoranta proprie. Moment in care incepem sa ne victimizam: context nasol, toti fac asta, aveam altele pe cap, am uitat, asa a fost sa fie. De la ironia asta am plecat. Ca ne-o dam singuri. In loc sa ne protejam pe noi, asiguram un scaun. Facem pe desteptii si riscam sa ajungem victime la propriu. 

Acum, ca aveam gandul asta, cum sa il ducem mai departe? Am trecut mai intai prin simple executii de print. Multe.

Asa, si? Avem bani de print si outdoor? Nu. Si chiar daca am avea, pe cati ii mai impresioneaza un afis sau un panou? Niste statistici, oricat de grave ar fi, raman reci. Nu starnesc emotie.

Doar experienta directa cu cineva sau ceva implicat in povestile alea triste iti da sansa sa schimbi ceva gresit la tine.

Asa am ajuns la ideea de expozitie. Uite, frate, pe scaunul asta a murit un om care nu purta centura! Ti l-am fi adus sa-ti povesteasca, dar nu mai e. Totusi a lasat in urma lui ceva. Scaunul asta! Pai, daca scaunul purta centura de siguranta, scaunul are un ultimul cuvant.

De la idee la implementare s-a muncit mult. Cand bugetul tinde spre zero, creativii sunt si fotografi, si cameramani, si editori video, si multe altele. Raul Ciceu si Silviana Cosma sunt doi dintre ei. Chapeaux pentru eforturile si pasiunea lor.

 

Povestea accidentului fiecarui Supravietuitor

Nu e chiar usor sa scrii asa ceva, dar e un exercitiu al naibii de util si de interesant. Eu am fost primul om pe care l-am convins ca face o tampenie atunci cand ignora centura. Am inceput s-o port cum trebuie abia dupa ce am scris povestile.

Am cautat sa fie cat mai diferite. Am plecat de la ideea ca fiecare scaun a imprumutat din stilul si personalitatea soferului sau a pasagerului alaturi de care a petrecut cel mai mult timp.

Fiecare poveste poarta amprenta omului care a stat pe scaun in ultimele clipe inainte de accident. 

Pe ce reactie am mizat? Pe reactia "Bai, eu nu vreau s-o patesc. Nu vreau sa fiu o Sorana, familia Georgescu sau ca fratii aia din Alexandria...Oamenii din greseli invata! Nu si cand e una fatala."

Orice lucru pe lumea asta spune o poveste. Mona Lisa. Cumintenia Pamantului. Imaginea unei mame in fata unor bucati din copilul ei. De ce nu spune altcineva povestea fiecarui scaun? Pentru ca l-am fi facut pe acel cineva la fel de important. De vreme ce doar scaunele purtau centura, a lor e exclusivitatea.

 

Scaunele: provenite din accidente reale

A fost destul de simplu sa gasim ce cautam. Politia ne-a livrat toate informatiile. Epava masinii x se afla in locul y. Problemele au aparut cand a trebuit sa cerem acordul rudelor victimelor. Din cauza asta nu am reusit sa expunem doar scaunele masinilor implicate in cazurile care au inspirat povestile. 

 

Reactiile soferilor opriti in trafic

Aproape toti au ales sa fie sanctionati cu o vizita in locul misterios, evident! Poate si pentru ca nu se asteptau sa fie intampinati de camerele de filmat. Dupa ce au dat de presa, unii soferi au dat sa fuga. Pentru mine, a fost distractiv.

 

Feedback

Campania a fost preluata masiv de presa locala. Televizuni mari si mici, la stiri in prime time. Posturi de radio nationale, in emisiunile de dimineata. Ziare, reviste. Clasic si digital. Toate cu titluri extrem de favorabile. Expunerea in presa ne-a ajutat enorm.

Sunt mii de oameni care au vizitat expozitia numai in primele 3-4 zile. Ne asteptam sa avem rezultate foarte bune

 

Bucuresti, apoi provincia

Actiunea a inceput in Bucuresti. In august, luna cu cele mai multe accidente rutiere in Romania, urmeaza alte 5 orase. Am ales orasele impreuna cu clientul, in functie marimea orasului si de posibilitatile Politiei de a obtine spatiu pentru expunere.

Dupa ce inchidem Expozitia "Supravietuitorii", suntem deschisi la actiuni noi, care vizeaza si alte cauze. Dar, cum spuneam, de la brief la implementare e un drum plin de neprevazut.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Mercury360

Cu o istorie de peste 25 de ani in Romania si, in continuare independenti, full-service, suntem una dintre putinele agentii care au capabilitatile necesare pentru a deveni partener pe intreaga durata a unei campanii,... vezi detalii »

Companii

Sectiune



Branded


Related