Dissolved Magazine. Unde tineri si foarte tineri scriu despre cultura

Dissolved Magazine. Unde tineri si foarte tineri scriu despre cultura

Este o intamplare fericita sa dai peste grupuri si grupulete de oameni care scriu despre teatru, film, literatura si arta in general. Fara sa aiba pretentia ca se pricep la tot si toate, ei scriu pentru ca le place si invata in acelasi timp. Exista insa scenariul unei intamplari si mai fericite. Sa dai de un astfel de grup cu o particularitate destul de rara: sunt studenti si liceeni.

Am descoperit Dissolved Magazine odata cu interviul pe care Natasha Grama i l-a luat lui Dan Coman, un scriitor dintre cei buni pe care ii are Romania. Iar acum, Melissa Antonescu si Romina Banu, doua fete studente la UNArte, au fost de acord sa ne povesteasca noua despre acest proiect, care este al lor. Adevarul e ca daca vrei sa treci, la un moment dat, din online in print, asa cum si-au propus ele, trebuie sa fii ori nebun, ori foarte tanar. Ideal, ambele. The kids are alright!

Inca ceva si va las: de pe frontul publishing-ului am adunat si alte experiente in trecut, aici.

 

Inceputurile Dissolved

Romina: Mi-a plăcut dintotdeauna ideea unei reviste (mai ales în print) și îmi doream ca, la un moment dat, să pot face parte din colectivul unei publicații de genul. Apoi am intrat la facultate și am cunoscut-o pe Melissa, căreia i-am spus, la un moment dat, ce idee aveam. Din momentul acela a părut firesc să facem revista împreună.

Un an mai târziu (în martie 2016, mai exact) eram amândouă într-un apartament din Atena, aveam ceva timp liber și am zis că acela este momentul perfect. Ne doream amândouă un loc (virtual) unde să putem vorbi despre ceea ce ne place nouă cel mai mult - fotografie, film, teatru, ilustrație etc și să dăm și altora ocazia de a face același lucru. Așa s-a născut Dissolvedmagazine.com.

 

Echipa

Melissa: Noi (eu și Romina) suntem studente în anul III la foto-video (UNArte), iar echipa este formată momentan din 13 oameni (dar ne căutăm în permanență noi colaboratori). Toți suntem studenți sau liceeni.

Ne place foarte mult faptul că am găsit oameni care studiază domenii diferite (literatură, cinema, ilustrație) și astfel putem acoperi o gamă destul de largă de subiecte și evenimente. Câțiva dintre ei au mai lucrat cu diverse reviste online, alții au început acum, cu noi.

Romina: Deoarece echipa noastră este formată din oameni care scriu voluntar, despre ceea ce le place, nu avem un program sau deadline-uri stricte. Vrem să le oferim colaboratorilor noștri libertatea de a împărtăși cu ceilalți lucruri care îi impresionează în mod natural.

Pe pagina de Facebook și pe Instagram postăm materiale vizuale (fotografii, ilustrații, picturi) pe care le găsim la diverși artiști, iar pe site sunt articole. Ne dorim să afle și alții despre artiștii noștri preferați, festivaluri, filme, cărți și tot ceea ce se mai întâmplă interesant în lumea culturală din București și nu numai.

 

Articole mai speciale?

Melissa: Ne mândrim cu fiecare articol scris de colaboratorii noștri, mai ales cu cele venite din proprie inițiativă. Ne bucură super mult când vreunul dintre ei ne scrie “Hei, am vorbit cu scriitorul ăsta/am fost la spectacolul ăsta/etc și vreau să scriu despre el. Ce ziceți?”.

Nu am putea alege unul sau două sau zece articole cu care ne mândrim în mod special pentru că știm câtă muncă și timp sunt în spatele fiecăruia.

 

Cititori si continut

Romina: Cititorii noștri se încadrează, în principiu, în categoria 18-24 de ani și sunt ca noi: le place să iasă din casă, să meargă la evenimente mișto, să vorbească cu oameni și noi sperăm ca revista noastră să fie o sursă de informare și inspirație pentru ei. Articolele și interviurile scrise de noi au întotdeauna caracter personal și conțin impresii subiective, nu sunt neapărat știri în sensul “tradițional” al cuvântului.

Melissa: Suntem încă la început și învățăm din mers. Momentan ne promovăm articolele pe Facebook, unde e toată lumea și informația se dă mai departe rapid. Pe viitor, poate reușim și altcumva

 

Monetizare, diferentiere

Melissa: După cum am mai spus, suntem abia la început și deocamdată nu poate fi vorba de vreun profit, nici pentru noi și nici pentru cei cu care colaborăm, din păcate, deși sperăm că o să creștem curând și o să putem să-i răsplătim pe cei care scriu alături de noi așa cum ar merita.

Romina: O publicație de genul Dissolved  incepe sa aiba success atunci când, cum am spus și mai sus, are o bază de cititori care intră din proprie inițiativă pe site. Asta mai ales dacă se dorește evoluția în varianta tipărită, ceea ce pentru noi este doar un vis îndepărtat deocamdată. Trebuie să existe oameni care să se indentifice cu stilul revistei și care să-și dorească să facă parte din comunitatea ei - fie ei cititori sau colaboratori.

Melissa: Am pornit revista din pasiune pentru domeniile despre care scriem și aceeași pasiune ne motivează să continuăm. Ni se pare că se întâmplă multe lucruri mișto în jurul nostru despre care merită să afle cât mai multă lume și la care vrem și noi să luăm parte.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related