Pariurile sportive in publicitate. Aveti cota 1.15 sa va placa

Pariurile sportive in publicitate. Aveti cota 1.15 sa va placa

Prin septembrie anul trecut, Oficiul National pentru Jocuri de Noroc, adica Guvernul Romaniei, punea mana pe telefon si suna cateva zeci de mii de oameni. Acestia se faceau vinovati de pariuri sportive pe site-uri poposite, peste noapte, pe lista neagra a Statului Roman. Am aflat pe surse cum suna o astfel de conversatie la telefon:

- Alo, dl Paciu Ionut?
- Da.
- Sunt Andrei de la ONJN. Ati pariat pe un site de pariuri (sic!) ilegal, va asteptam la sediul nostru de pe Victoriei pentru a lamuri situatia.
- Stati putin, Andrei si mai cum? Ce site ilegal? Si ce-i aia ONJN?
- Discutam mai multe cand veniti acolo. Cand puteti veni? Ati face bine sa veniti.

Oamenii se prezentau la ONJN (Oficiul National pentru Jocuri de Noroc). Ii prelua gardianul de 23 de ani si 59 de kilograme si ii invita la subsol. In biroul de la subsol, se aflau sapte functionari publici care fumau.

- Da, ce doriti?
- Pai, dvs. doriti ceva. M-ati sunat sa vin. Ionut Paciu ma numesc.
- Cine v-a sunat?
- Andrei.
- Andrei si mai cum?
- Nu stiu, doar "Andrei" a dorit sa-mi spuna.
- Aaaaaaa. [Chipul functionarului se lumineaza]. Da, stiu despre ce-i vorba. Ai pariat!
[Gura lui spunea "ai pariat", dar privirea spunea "ai vandut heroina la clasele I-IV"].
- Am pariat, i-am raspuns... pardon, i-a raspuns Paciu Ionut rusinat.

Si astfel, o noua generatie de case de pariuri, apropiate sistemului si platitoare de taxe, a luat avant in Romania. Haideti sa luam pe rand ad-urile lor.

 

Betano

Este o reclama-manifest. Dureaza 45 de secunde, cu vreo 44 mai multe decat ar trebui. Iata, pescarusii sunt pusi pe fuga, babele raman masca, tipul ala se opreste din vorbit la telefon. Din cer cad mingi. De toate felurile: fotbal, tenis, baschet, volei. [Numai gandul ca cineva s-ar pricepe la volei suficient de bine cat sa parieze ma inspaimanta].

De la secunda 20 incolo, lucrurile devin artsy. Un chelios cu umbrela in mana se uita la stiri intr-o vitrina plina de televizoare. Ca la semnul dirijorului, toate televizoarele incep sa ruleze un ad Betano. Apropo, muzica e excelenta, ceva intre Eyes Wide Shut si un episod din CSI. Mingile cad cu nemiluita, dar nu nimeresc nici de afurisite vreun om.

Finalul reclamei ne gaseste in apartamentul de lux al unui barbos care pariaza. Academica Clinceni are cota buna sa bata pe ASC Bacau.

 

Efortuna

Aici, acentul cade pe documentare. Pentru ca, se stie, cine se pricepe la research se imbogateste din pariuri. Din ratiuni umanitare, reclama dureaza doar 37 de secunde.

Eroul nostru este bineinteles ochelarist. Pentru ca, poftiti la inca un lucru stiut de cand lumea, miopia inseamna, de fapt, un IQ ridicat.

Si iata-l pe protagonist primind un SMS de la George: “Se termina egal. Crede-ma, m-am documentat”. Cu aceste cuvinte magice, George il convinge. Asa ca isi amanteteaza garsoniera si pune X, ca are cota buna. 

El este scindat intre dorinta de a se imbogati si speranta ascunsa ca va pierde tot, astfel incat sa-l paraseasca logodnica. Insa castiga. La naiba, castiga!

 

Winmasters

Winmasters nu au putut rezista tentatiei de a fi optimist in vederea Campionatului European. Cum optimismul, in general, nu dureaza mult la microbistul roman, nici reclama nu putea fi prea lunga. 19 secunde sunt arhi-suficiente, veti vedea.

Muzica este dramatica, mesajul de deschidere, nicidecum sceptic: “Parisul ne asteapta”. Apoi, un tanar cu numarul 10 pe tricou se dezbraca de hanorac. Privitorul ingheata: "Ce va face acest numar 10? Eh, mai rau ca Nicusor Stanciu nu poate sa fie, hai sa-l vedem".

E o noapte luminoasa in Bucuresti, insa complexitatea scenariului nu permite sa-l vedem pe tanar in actiune. Putem doar sa ne imaginam deznodamantul. Obscurul acestei metafore finale il va face pe oricare privitor de YouTube sa dea fuga si sa-si faca un cont pe site-ul Winmasters. Shut up and take my money!

Gabi Balint, unul din cei mai buni jucatori romani din istorie, este imaginea Winmasters in Romania. In cele 20 de secunde de mai jos, Balint ne ordona sa pariem “live, acum!”, nu fara a aminti, inainte de toate, ca a castigat Cupa Campionilor Europeni.

Exista in sport, trebuie spus, un grad insemnat de ipocrizie cand vine vorba de casele de pariuri. Ele isi aleg reprezentanti cunoscuti, din toate sporturile posibile, iar unele competitii chiar le sponsorizeaza (in tenis, de exemplu). Insa printre sportivi ele sunt, pe buna dreptate, Bau-Bau. Sportivii prinsi ca pariaza sunt sanctionati drastic.

 

Unibet

Aici, avem doua materiale interesante. Mai intai reclama in sine. Unde actorii discuta despre loviturile de la 11 metri.

In primul rand, trebuie sa observam fenomenul “filme coreene”. Unde vocea si buzele actorilor se afla intr-un decalaj incantator. Se aude “iar castiga nemtii”, dar tipul pare ca spune ceva de genul “fal fal fal”.

Ironia sortii face ca subiectul discutiei dintre experti si ageamiul de la bar este echipa Germaniei si felul in care abordeaza loviturile de la 11 metri. Punchline-ul reclamei este “Cred ca o sfecleste Germania”. Asta la doua zile de cand Germania a batut Italia la loviturile de la 11 metri.

Dar sa ne aruncam un ochi si peste monologului ambasadorului Unibet in Romania, Ilie Dumitrescu. Dumnealui este ambasador. Unibet nu este cu mult diferit de Unicef sau SUA.

Ilie este la costum si vorbeste despre situatia meteorologica de la Paris, despre cine va arbitra finala si, in general, despre pariurile speciale oferite de Unibet. El nu spune spune oamenilor *pe ce* evenimente/meciuri sa parieze. El se multumeste a le sugera sa parieze si atat.

Unibet este una dintre casele de pariuri care a investit mult in promovare in Romania.

 

Netbet

Sub motto-ul “NetBet face sporturile mai interesante”, Netbet face, se pare, si reclamele mai interesante. Cu o expunere mai scazuta pe TV, ad-ul de mai jos mizeaza mai putin pe perspectiva castigurilor imediate, si mai mult pe diversitate sportiva si suporteri.

In plus, spre deosebire de altele, cele 30 de secunde de mai sus nu te duc imediat cu gandul la pariuri, ci la competitivitate. La Nike si alte branduri cu bugete mari, care iubesc sportul in general.

 

Bet Cafe Arena

Aici avem de-a face cu un business pe care s-ar putea sa-l stiti din offline. Stiti voi, locul unde se paria, fuma si juca la pacanele toata ziua. Cu agentii in toata tara, Bet Cafe Arena a facut un ad nici prea-prea, nici foarte-foarte.

Ideea este draguta, dar nicidecum geniala sau macar originala. Extra points pentru cele cateva secunde in care domnisoara, desi in pantofi, manevreaza aparatele alea la perfectie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related