Chat2It da o noua functie masinilor personale: cea conversationala. Ioana Predoiu: Cea mai mare provocare este sa explicam publicului conceptul

Chat2It da o noua functie masinilor personale: cea conversationala. Ioana Predoiu: Cea mai mare provocare este sa explicam publicului conceptul

E gresit, riscant si ilegal sa avem telefonul la ureche in timp ce conducem. De tastat vreun SMS cu “Iau eu paine” ce sa mai vorbim?

Neatentia la volan e in topul cauzelor accidentelor in lumea intreaga. In urma cu cateva luni, Agentia Nationala de Transport a Noii Zeelande a desfasurat o campanie derulata sub umbrela indemnului “Put me first. Drive phone free”.  E creepy, e perfecta. 

Nici handsfree-ul nu e cea mai buna idee, dar pare singura solutie cat de cat adecvata. Sau nu? Un startup romano-britanic raspunde ferm ca se poate mai bine. Ei lucreaza la un produs care permite masinilor sa preia cu totul comunicarea cu cei care indraznesc sa-i apeleze pe soferi. 

Ne vom conversa cu masinile noastre, reducand riscul accidentelor, cam asta e planul celor de la Chat2itDesigur, romanticii industriei auto de la noi vor spune ca ideea nu e noua. Au dreptate – il stim toti pe veciunul ala care vorbeste de ani buni cu Geta, Dacia lui verde din ‘88.

Ioana Predoiu, PR Strategist la Chat2It, e cea mai in masura sa ne clarifice totul despre aplicatiile produsului sau despre chestii mai complicate precum domeniul telematicii (in esenta, preluarea si prelucrarea automata a informatiilor de la distanta).

 

Ideea produsului si PoC-ul

Dupa multi ani de implicare in industria telematicii electronice, ideea a venit oarecum de la sine. Ca urmare a evolutiei rapide a metodei de colectare a datelor si interpretarii lor, dupa anii '90, incepuse sa fie clar faptul ca vom ajunge sa comunicam cu masina prin voce.

Iar toata ideea s-a finalizat in 2014, prin obtinerea unui brevet cu numarul 9,154,576,B2.

Varianta “proof of concept” a fost dezvoltata cu ajutorul unei companii de software din SUA. Procesul a durat intre 4 si 5 luni, luandu-se in calcul viitoarea structura precum si scalabilitatea software-ului final.

 

Feedback-ul

De curand am oferit spre testare o varianta a software-ului pe care nu o consideram “beta”, ci pur si simplu “proof of concept” asa cum noua ne place sa o denumim, bazata numai pe datele primite de la telefonul mobil.

Pentru a putea primi acel “valuable feedback”, am urmarit ca persoanele care testeaza sa fie cu adevarat interesate de subiect, sa sustina eliminarea vorbitului la telefon in timpul condusului, sa fie persoane din targetul nostru si sa priveasca cu seriozitate problema accidentelor de masina produse la nivel global din cauza telefonului.

Persoanele alese au fost cele care ne-au sustinut in campania de awareness pe site, acolo unde ne dorim sa strangem cati mai multi oameni. Cu cat avem mai multi sustinatori cu atat vom putea lansa mai repede produsul pe piata.

Dupa o saptamana de testare am primit feedback, utilizatorii raspunzand unui chestionar pus la dispozitie de noi.

Rezultatele chestionarului sunt imbucuratoare si ne demonstreaza ca suntem pe drumul cel bun. 

Use Case 1

Use Case 2

Use Case 3

 

Viitorul. Adica azi

Ideea de a avea o conversatie reala cu o masina nu este atat de departe precum ne inchipuim. Reducerea costului de stocare a datelor, precum si aparitia AI, a altgoritmilor din ce in ce mai complecsi au facut posibil ca un astfel de fenomen sa fie aplicabil in zilele noastre.

Obstacolul nu este tehnologia, ci modalitatea prin care explicam oamenilor ca vor avea o noua metoda de comunicare, comunicarea cu propria lor masina.

Avand in vedere numarul mare de companii care furnizeaza date de vehicul in diverse forme, noi ne-am concentrat asupra acestor date si a aspectelor pe care le pot indica despre sursa. Am extrapolat acest concept si am concluzionat ca putem stabili diverse personalitati ale masinilor, iar acest lucru ne face sa fim unici pe piata. 

 

Research

Toate campaniile si statisticile realizate in intreaga lume si in special in USA ne-au aratat ca oamenii inteleg problema si cauta o solutie sa o opreasca. Multe dintre campaniile de awareness sunt realizate chiar de guvern. Cum noi venim cu o solutie care sa elimine aceasta problema credem ca unii dintre utilizatori vor renunta sa vorbeasca la telefon pentru ca sunt constienti de riscul la care se expun, iar altii vor renunta pentru partea interesanta  pe care o oferim si anume “masina cu personalitate”.

In strategia noastra am plecat de la premisa ca publicul va fi incantat de faptul ca masina lor ar putea purta conversatii din ce in ce mai variate cu persoanele apropiate. De cate ori nu ne-am uitat la filme cu o astfel de tematica si ne-am gandit “cum ar fi sa vorbeasca si masina mea?”.

Stim foarte bine ca oamenii au relatii speciale cu masinile lor, iar noi exact pe asta mizam, ca vor face din masina un membru al familiei, pe care il vor apela, in loc sa deranjeze de la drum conducatorul auto.

Noi simtim ca suntem acum pe aceeasi cale pe care erau acum multi ani cei care doreau sa implementeze purtarea centurii de siguranta auto. Dupa introducerea legii in legislatie, a durat cativa ani pana cand oamenii au inceput chiar sa inteleaga si sa o poarte. 

Am consultat, de asemenea, comportamentele umane precum si implicatiile in adoptarea unei astfel de tehnologii de catre public. Prin urmare, strategia noastra ulterioara cuprinde:

  • O mai mare constientizare a problemei;
  • Adoptarea graduala a solutiei noastre naturale;
  • Accesul timpuriu la caracteristicile avansate, ale acestei solutii, pentru acei utilizatori care doresc sa aiba abilitatea de a incorpora astfel de caracteristici si sa fie la curent cu ultimele noutati in ceea ce priveste aceasta tehnologie.

 

Piata

Pe site am furnizat mai multe informatii despre phone distracted driving din USA pentru ca este zona care se preocupa cel mai mult de subiect, acolo gasindu-se si cele mai multe fundatii si ONG-uri care lupta pentru eliminarea vorbitului la telefon in masina, inclusiv a hands-free-ului, care este considerat la fel de daunator.

In Romania, de exemplu, cred ca putem numara pe degetele de la o mana campaniile care s-au realizat pe aceasta tema.

Nu ne ascundem sa spunem ca ne intereseaza piata din USA pentru oportunitatea pe care aceasta o ofera, dar nimic nu ne opreste sa lansam acest produs prima oara in Romania, sau in orice alta tara a lumii.

Fiind o problema globala, ne permitem sa lansam acolo unde oamenii vor fi mai receptivi. 

De asemenea, pentru ca avem brevet pentru produs in USA ne ofera singuranta si probabil acesta este inca un motiv pentru care ne-am dori sa lansam mai intai pe piata de acolo.

In momentul de fata, suntem in asteptare si pentru cel din Europa, cand acesta va iesi vom fi acoperiti si pe teritoriul european.

 

Provocari

Cea mai mare provocare este sa explicam publicului conceptul nostru inovator, care va presupune chiar si schimbarea unor mentalitati. Suntem constienti ca oameni nu sunt obisnuiti sa foloseasca un astfel de mod de comunicare- si, anume, sa vorbeasca cu o masina.

O alta provocare este si strangerea de fonduri necesare pentru realizarea produsului final. Avand in vedere complexitatea software-ului, noi am estimat o investitie de peste 150.000 de euro. 

 

Accesibilitatea

Produsul va fi cu siguranta accesibil, in raport cu tot ceea ce ne propunem sa oferim, similar cu unele oferte de produse ale operatorilor de telefonie mobila. Nu va conta marca masinii, ci va conta modalitatea in care noi dorim sa extragem datele, (ex: in cazul masinilor mai vechi de 1986), fiind necesar un dispozitiv de colectare a datelor, care sa fie conectat la serverul nostru.

La inceput insa, produsul va fi disponibil doar pentru comunicare cu sistemul de operare Android si abia apoi si pentru iOS. 

 

Brexit

Acest lucru nu ne afecteaza in niciun fel planurile. Suntem intr-o etapa incipienta care ne permite sa fim flexibili.

 

Colaboratori

ZCO Corp, TLO, CalAmp, Concirrus sunt companii care si-au aratat interesul pentru proiectul nostru. Unele dintre ele deja au inceput sa ne sprijine in diverse etape. In curand vom oferi mai multe detalii despre acestia.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related