Ionut Rus (QUART): Punctul nostru de plecare ca agentie a fost lucrul cu industria muzicala din Romania

Ionut Rus (QUART): Punctul nostru de plecare ca agentie a fost lucrul cu industria muzicala din Romania

Doi freelanceri in graphic design s-au coalizat intr-o agentie acum vreo 4 ani. Aveau deja clienti, stransi pe cont propriu, multi din industria muzicala de la noi, pentru care faceau designul copertelor de albumuri, logo-uri, merchandise si... cam orice altceva ar avea nevoie un artist. In timp, au adaugat si layere de branding, packaging si copywriting, in prezent concentrandu-se pe digital, unde este si cea mai mare cerere. In portofoliul lor gasim, intre altii, clientii Pescariu Sports & Spa, artistii label-ului Global Records, Beauty District sau Photoliu.

Vorbim mai jos despre Ionut RusAna Radoi si QUART, o agentie care se simte bine deocamdata cu cel mult 10 oameni sub acoperis. 

Inceputul si continuarea

QUART a prins contur in 2012 fara sa fie ceva planuit – suntem Ionut Rus si Ana Radoi, amandoi graphic designeri cu experienta si i-am pus bazele din stadiul de freelanceri care aveau deja in lucru proiecte cool

Nu am plecat la drum cu vreun traseu bine definit, lucrurile au evoluat preponderent ascendent.

Intre timp, formula echipei a variat destul de mult. Am avut si perioade de cate o luna cu interviuri zilnice pentru ca ne doream sa gasim oameni creativi si responsabili, cu aceeasi viziune ca a noastra, cu simt estetic bine dezoltat, atentie la detalii, dar si capabili sa lucreze si sa respecte deadline-uri stranse, inevitabile de altfel in domeniu.

Nu am avut niciodata mai mult de 10 oameni in echipa. Momentan ne place vibe-ul asta cozy, de familie, insa planul long-term are in vedere si extinderea echipei.

 

Primii clienti

Proiectele au venit singure pentru ca aveam deja clientii nostri, freelanceri fiind, iar in primii doi ani totul s-a bazat pe recomandari. Cu toate astea, au fost si provocari.

Cel mai greu a fost sa convingem noii clienti ca sunt pe maini bune, iar singura modalitate a fost sa le aratam ce putem – am pitch-uit, am pitch-uit si iar am pitch-uit – si, suprinzator chiar si pentru noi, majoritatea pitch-urilor au fost castigate.

Asa ne-am construit o imagine de agentie tanara, cool, cu viziune noua si fara limitari. Prin asta am reusit, in timp, sa ne dezvoltam portofoliul cu branduri ce inclina spre un target urban, yuppie/upper-mid/high.

Suntem perfectionisti, dar flexibili cand primim propuneri; pastram o minte deschisa, imbinam rationalul cu povesti si inspiratia cu tehnica, si nu compromitem calitatea produsului pe care il livram. 

Mai presus de toate, ne propunem sa aducem inovatia vizuala si functionala in tara prin produsul complet pe care il cream – pentru ca, asa cum bine stim, la noi, indiferent de domeniu, noul ajunge si se propaga cu delay. 

 

Industrie

In industria de comunicare sunt foarte multi oameni talentati, insa am observat ca elita tinde spre antreprenoriat. Multi aleg sa lucreze pe cont propriu sau sa isi faca propriile hub-uri/agentii/buticuri. 

Potentialul e imens pentru agentiile mici si medii in momentul de fata, si spunem asta pentru ca, excluzand clientii de tip corporatist, care se indreapta automat spre agentiile mari, clientul average e reticent si subestimeaza munca oamenilor din spatele comunicarii.

Asadar, intra in misiunea noasta sa educam clientii, sa subliniem importanta a CE si CUM comunica un brand, sa ii facem sa inteleaga faptul ca, aproape intotdeauna, o agentie va face mult mai bine ceea ce ei cred ca pot face singuri.

 

Servicii si portofoliu

La inceput ofeream doar sevicii de grafica, fiind punctul nostru forte. Am lucrat foarte mult si inca lucram cu industria muzicala din Romania, fie ea comerciala sau underground.

Asta a fost punctul de plecare – faceam artworkuri de single/album, logo, web, merchandise, digital, print, cam orice pentru artisti.

In prezent, ne bazam destul de mult pe digital unde cererea este cea mai mare. Oferim servicii de branding; copywriting; graphic design – print, digital, editorial, packaging; art direction, web design, front & back end development.

Cateva nume relevante din portofoliul nostru sunt: Pescariu Sports & Spa, Restaurantul Argentine, Beauty District, Global Records cu toti artistii label-ului, Photoliu, Musat & Asociatii, International British School of Bucharest si altii pe care ii regasiti pe site-ul nostru daca sunteti curiosi.

 

Proiecte

4 dintre cele mai misto proiecte ale noastre, cu care ne-am da mari oriunde am fi, sunt:

Panacea – Urban Apothecary. Un proiect sexy, foarte drag noua, care ne reprezinta destul de mult si la care am contribuit cu art direction-ul overall, de la packaging, directia de shooting-uri pana la design de website si implementarea shop-ului lor online.

Pescariu Sports & Spa. Clientul cel mai amplu, cu care lucram deja de un an si jumatate si pentru care tinem toata comunicarea, atat online cat si offline. Am repozitionat brandul, am facut strategie de comunicare, administram imaginea PSS pe social media.

De asemenea, designul si dev-ul website-ul este realizat de noi, iar on going realizam toate materialele grafice.

INNA. Noi am construit tot ce inseamna INNA din punct de vedere vizual. Suntem responsabili pentru logo si bineinteles website + online store, artwork-uri de album/single, merchandise, etc.

Photoliu. Un proiect inedit, unde ne-am implicat foarte mult si pe parte de backend dev. Pe langa website, am creat un simulator cool si functional care a adus numai reactii pozitive. A fost un proiect la care s-a muncit mult – dar rezultatul a fost unul pe masura.

Pe langa proiectele de sine statatoare, suntem foarte implicati, acum, pe perioada verii, in conturarea conceptului, directiei de comunicare si designului pentru IM World 2016, eveniment caruia ii suntem parteneri digitali, la fel ca si anul trecut si de care suntem super mandri.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related