Do it for Bunica, sistemul de asistenta pentru batranii singuri din Moldova

Do it for Bunica, sistemul de asistenta pentru batranii singuri din Moldova

Do it for Bunica e o punte intre generatii venita din Orhei, Republica Moldova. Platforma ii pune in legatura pe tineri cu varstnici singuri care au nevoie de ajutor in gospodarie. Responsabili cu proiectul sunt Victoria Bradescu, Ludmila Zgurean, Dana Tihon si Vladlen Grecu, patru liceeni. Ghidati de Steven Mantani, unul dintre voluntarii Corpului Pacii din Republica Moldova, echipa s-a plimbat pe la diverse competitii din tara si din afara. Din premiile castigate, au reusit sa stranga si o parte din banii necesari implementarii platformei. Vor incepe in curand testarea si, daca totul merge bine, Victoria si echipa ei vor sa extinda proiectul nu doar in Orhei, ci si in celelalte raioane (judetele moldovenesti) din tara.

Cu ocazia asta, ne-am adus aminte cum discutam anul trecut, la Brands & Communities, despre procesul de interconectare a doua comunitati aparent disparate care sa se ajute reciproc. Ce sistem au pus pe roate cei patru liceeni, aflam in continuare:

 

In spatele proiectului

Oamenii din spatele proiectului Do it for Bunica: 4 simpli liceeni si tineri activi ai societatii, din orasul Orhei. Pasiunile noastre sunt foarte diverse, dar ceea ce ne uneste cel mai mult, este voluntariatul, datorita caruia ne-am si cunoscut.

 

Ideea

Stiam despre concursul Diamond Challenge inca de anul trecut. Ne-am inregistrat in aceasta competitie si am urmat ghidul “Pas cu Pas”. Astfel am inceput sa identificam care sunt problemele cu care ne confruntam zi de zi.

Ideea i-a venit uneia dintre membrele echipei, Victoria, care fiind plecata pentru mai multi ani cu familia peste hotare, nu-si putea ajuta bunica ramasa acasa bolnava si imobilizata la pat. De asemenea, cu totii stim ca Republica Moldova se confrunta cu problema emigrantilor, a batrinilor neajutorati, dar si a tinerilor someri.

Tuturor le-a placut aceasta idee asa ca am inceput munca propriu-zisa. Dupa ce in cadrul concursului ne-am clasat in top 4 echipe din intreaga lume, am fost invitati la marea finala din Delaware, SUA, unde am luat si premiul intii.

 

Contextul social

Informindu-ne din diverse studii, am aflat ca Moldova are un numar foarte mare de familii plecate peste hotare, care sunt nevoite sa-si lase parintii in etate singuri acasa.

De asemenea, 16% din populatia tarii noastre este formata din batrini, iar 59% din numarul total de tineri nu au un serviciu in afara orelor, care sa le aduca si un profit.

In ajutorul acestui numar mare de batrini aflati in dificultate echipa noastra propune crearea unei platforme web, prin intermediul careia cei ce lucreaza peste hotare vor avea sansa sa gaseasca si sa angajeze un tinar din localitate pentru a ajuta cu treburile casnice pe parintii virstnici ce au ramas fara ingrijire acasa, in Moldova.

 

Obstacole

Cu siguranta ca ne confruntam cu lipsa resurselor financiare suficiente pentru a lansa aceasta platforma, dar avem deja o mica parte de bani, datorita premiului obtinut in concursul Diamond Challenge.

O alta dificultate este faptul ca pentru a construi acest site web avem nevoie de programatori si specialisti in IT, precum si avocati, ce ne-ar ajuta cu partea legislativa a afacerii.

Totusi deja am reusit sa cream unele relatii cu persoane si organizatii care ar putea sa ne sustina si sa ne ofere mai multe sfaturi.

 

Platforma

Tinerii se intregistreaza si isi creeaza un profil pe site-ul nostru gratis. Dupa ce tinarul va fi angajat de catre migranti, banii vor fi transferati in contul companiei noastre pina la finalizarea serviciului oferit de tinar.

Dupa ce ambele parti, batrinii si tinerii, vor confirma ca sunt satisfacuti de serviciul realizat, noi vom transfera banii, primiti anterior de la migranti, in contul tinerilor care au indeplinit sarcina pentru care au fost angajati.

 

Promovare

Noi avem deja o pagina de Facebook cu circa 1.500 de like-uri si persoane care ne urmaresc, iar anterior noi am efectuat un chestionar pentru a verifica, in prealabil, daca ideea noastra este pe placul tinerilor, migrantilor si batrinilor, deci mai avem cam 600 de adolescenti in gasca noastra.

 

Parteneri

In primul rind persoana care ne-a mentorat si a fost alaturi de noi pe intreaga durata a proiectului, cit si in Statele Unite ale Americii, este Steven Mantani, care este voluntar al Corpului Pacii in Moldova. Mentionam faptul ca stabilim legaturi cu o persoana din San Francisco si asociatia „UN WOMEN”.

Ca echipa suntem invitati la multe evenimente unde am intilnit diverse persoane, care isi doresc sa ne sustina si sunt gata sa ne ajute. Acum noi suntem la etapa de networking si in cautare de persoane sau agentii care ne-ar putea ajuta in ce tine de programare, finantare, PR si restul.

 

Experienta din SUA

In SUA, am concurat in cadrul concursului international de antreprenoriat social Diamond Challenge, unde ne-am clasat pe locul I. A fost o experienta deosebita si foarte frumoasa. Am putut vedea o alta cultura, un alt mod de viata si o societate cu totul diferita de a noastra. Datorita acestui proiect, am reusit sa ne indeplinim asa-zis-ul “American Dream”, sa descoperim si sa invatam lucruri noi.

 

Feedback pana acum

Am realizat un interviu cu 20 de batrini, in care ei au confirmat necesitatea de a avea pe cineva care sa ii ajute si au dat dovada de receptivitatea ca acest cineva sa fie un tinar.

 

Monetizare

Cum am mentionat anterior, transferul executat de emigrantii din Moldova, care angajeaza un tinar, vine in contul nostru, iar dupa ce se confirma ca lucrul a fost indeplinit noi transferam banii in contul tinarului care a efectuat lucrul.

Noi pastram 10% din fiecare transfer pentru a mentine platforma si a o extinde pe un teritoriu mai larg.

 

Prezent si viitor

Pentru inceput, am creat un plan de actiune pentru a vedea la care parte avem nevoie de ajutor, iar in acest moment ne dorim sa testam mecanismul ce sta la baza ideii noastre.

Dupa participarea in concursul Diamond Challenge, ne-am implicat in competitiile Technovation si Creative Business Cup, unde am reusit sa obtinem locuri de frunte si sa cunoastem specialisti in diverse domenii, care au propus ajutorul lor, caci ne dorim sa dezvoltam proiectul, incepind cu raionul nostru natal, Orhei, si continuind cu restul raioanelor existente in Republica Moldova.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related