[Salutări din Chișinău] Olga Radu, Casa Imago: Stabilitatea pieței este direct legată de situația politică din țară. Totuși, o piață mică este teren de experiment

[Salutări din Chișinău] Olga Radu, Casa Imago: Stabilitatea pieței este direct legată de situația politică din țară. Totuși, o piață mică este teren de experiment

Agenție și radio în același timp. Așa prezintă Casa Imago de la Chișinău, Olga Radu, directorul companiei. 11 oameni și o pisică, dar cine știe să numere, poate găsi 30. Olga povestește despre sensibilitățile pieței de publicitate din Republica Moldova, unde teritoriul OOH-ului și TV-ului, ”marea lor nenorocire urâtă” este mângâiat și de inițiative de responsabilitate socială, despre potențialul creativ și Etaj’Live, o serie de sesiuni live lunare, chiar la ei în birou, unde evoluează trupele începătoare de muzică alternativă.

 

Scurt istoric

Casa Imago a început să existe în iulie 2004, atunci când au apărut Troia și Ocean’s Twelve, când a plecat Ray Charles, când s-a publicat raportul September 11, iar Grecia a câștigat campionatul UEFA.

Acum suntem în echipă 11 oameni și o pisică. Nu foarte mulți, dar intenși. Dacă ne-ați număra după talente, pasiuni și abilități ai zice că suntem vreo 20–30 de oameni în agenție.

 

Sensibilitățile pieței de publicitate din Moldova

Pe de o parte, businessul a devenit conștient că e nevoie de comunicare. Încă nu foarte bine înțelege ce mâncare e asta, dar deja simte că o comunicare bună poate face diferența.

Pe de altă parte, stabilitatea pieței este direct legată de situația politică din țară. Dacă e criză politică, mulți dintre agenții economici ascund în sertar bugetele de comunicare pentru timpuri mai bune. Totuși, organizațiile neguvernamentale și/sau internaționale comunică activ și acum.

Oportunitățile la prima vedere nu sunt evidente.

Totuși, o piață mică este teren de experiment. Nu suntem foarte mulți aici care fac comunicare de marketing dar în țară avem un potențial mare creativ. Foarte mult sper să ajungem să creștem, alături de colegii din cultură, industrii creative care vor face Moldova mai atractivă, inclusiv pentru propriii săi cetățeni.

 

Clienții

Sunt diferiți ca oriunde în lume. Mici, mari, cultură, social, business, de acasă, internaționali. Faptul că lucrăm de 12 ani doar din recomandări, spune despre faptul că ei, cu o referință bună în spate, vin la noi plini de încredere.

De regulă, colaborarea decurge bine, unii clienți sunt mai grăbiți, alții își planifică mai bine activitățile. Unii se lasă pe mâinile noastre deplin (ca la medic), alții se implică și ei în procese.

Implicarea clienților e foarte importantă la început, când înțelegem proiectul, contextul, segmentele cu care lucrăm și ce obiective ne punem în față. După care, noi ne continuăm lucrul cu drag, dezirabil cu implicare minimă din partea scumpilor noștri clienți plini de răbdare și încredere.

 

Limitele abordărilor neconvenționale

Noi muncim pentru a rezolva anumite probleme ale clienților noștri. Acesta este scopul. Creativitatea constă în CUM facem acest lucru cât mai eficient. Bineînțeles, ne place să fim diferiți, deosebiți, inovatori chiar. Ne place să facem concepte vii, cu mâna.

Dar, cu toate acestea, nu o luăm razna prin câmpii. Doar în proiectele interne sau pentru prietenii noștri artiști ne-o permitem. Aici, moftul de a face ceva foarte creativ e satisfăcut pe deplin.

 

Diferențiere

Piața noastră este mică. Agențiile bune deja sunt bine poziționate.

La Imago avem ilustratori foarte buni, facem proiecte handcrafted. Iar ceea ce ține de identitate de brand, nu mai facem demult logotipuri, ci construim Sisteme de Identitate Grafică. Sisteme care funcționează dacă sunt utilizate corect, chiar și fără logotip, și care asigură o recunoaștere a mărcii mult mai interesantă, dinamică și longevivă.

Și spiritul Imago e unul deosebit, avem o pisică a casei și mai nou un post de radio online, rebel, alternativ și cu spirit underground ca și noi. Vă invităm, apropo, să-l ascultați – imago.fm. Legăm de radio în primul rând implicarea noastră socială. Noi vrem să facem anturajul în care trăim mai frumos.

De exemplu, am pornit Etaj’Live – o serie de sesiuni live lunare, chiar la noi în birou, la etaj, unde evoluează trupele începătoare de muzică alternativă. Înregistrările bune sunt plasate și promovate online. Astfel, ei sunt văzuți, auziți, ies din incognito cu material bun video și audio. Vin și celebrități, pentru a susține inițiativa. Subcarpați, spre exemplu.

 

Publicitatea din Republica Moldova: cu bune și rele

Cel mai bun lucru luptă cu cel mai rău: internetul și metodele alternative, cum ar fi implicarea socială, iau rotații mari în eficiența comunicării, astfel, luând câte puțin din teritoriul OOH-ului și TV-ului, care este marea noastră nenorocire urâtă. Ar fi frumos să nu avem publicitate stradală tradițională, nu ne mai vedem după billboarduri.

Deja companiile mari au început să înțeleagă că responsabilitatea socială este cea mai bună investiție în imagine. Toți au de câștigat, în acest caz. Și businessul, și comunitatea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related