Acoperă-ți intimitatea cu o folie sau cu un site

Acoperă-ți intimitatea cu o folie sau cu un site

Ultima știre pe frontul tehnologic vine de la părintele Facebook, care își acoperă camera web cu bandă adezivă pentru a se apăra de străinii răuvoitori. În această epocă, a post-ironiei, nici nu se poate glumi pe marginea acestui subiect, dar lăsăm un link aici, pentru subtext. Ca să îl cităm pe Kurt Cobain, ”doar pentru că ești paranoic, nu înseamnă că nu sunt pe urmele tale”.

Pentru a profita de ocazie și a vorbi despre siguranța online, cei de la Kubis Interactive au lansat CoverItLikeZuck, care îți arată, glumind, cum să te acoperi ca Zuck. Pe site, userii pot crea și printa un înlocuitor de zucktape pe care îl pot personaliza cu orice fotografie, dar și cu o serie de meme-uri predefinite, pentru a trimite exact mesajul potrivit oricărui hacker ar încerca să le invadeze spațiul intim.

Silviu Antohe, Art Director și Andreea Popa, Copy, ne povestesc mai jos despre ideea acestui proiect dezvoltat alaturi de Sergiu Badic, developer. Atingem și vulnerabilitățile online sau întrebarea dacă viitorul va fi paranoic sau nu. 

 

Menirea site-ului

Cu toată nebunia despre Mark Zuckerberg și cum își acoperă camera web cu bandă adezivă, ne-am gândit să ne alaturăm conversației, profitând astfel de momentul perfect pentru a readuce în atenție siguranța pe internet. E un subiect recurent, dar astfel de întâmplări în jurul unor personaje celebre oferă mult mai multă credibilitate unui fenomen decât o campanie obișnuită.

 

Câteva ore folosite bine

În astfel de situații viteza de reacție este vitală. Așa că timpul alocat trebuie să fie cât mai scurt. Trebuie să faci compromisuri și trebuie să găsești cea mai rapidă metodă de a ieși cu ideea. Credem că subiectul e încă proaspăt și că puținele ore pe care le-am avut la dispoziție au fost folosite cât s-a putut de bine.

 

Paranoia online

Subiectul camerei web este cu siguranță mult mai mic decât fenomenul siguranței în online. Ne-am creat obiceiul de a expune totul pe internet fără a realiza consecințele. Teama e mai degrabă undeva în subconștient și se activeaza punctual în diferite situații. Cam ca în momentele în care primești zeci de like-uri pe Facebook la postări vechi de la cineva pe care nu îl cunoști.

 

Metode de apărare

Știu că nu există nicio măsură de siguranță care să fie 100% impenetrabilă. Cred că asta e cel mai important de înțeles. O dată ce devii conștient de asta începi încet încet să fii mai atent la tot ceea ce faci pe internet și când socializezi, și când faci cumăpărături și când își salvezi parole și tot așa.

 

Viitorul, paranoia și utilizatorii

Cred că asta este o discuție mult mai largă. Nu credem că lucrurile se pot schimba peste noapte, dar cu siguranță avem nevoie să vorbim mai mult despre asta, să fim mai conștienți de tot ce se întâmăplă o data ce îți transpui identitatea și viața în mediul online. De aceea am creat acest site, care sperăm noi va ridica în minte utilizatorilor măcar un semn de întrebare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Kubis

KUBIS is a creative agency led by curiosity. Vigilant and open-minded, we feed our minds with science and our hearts with fiction. We like to go bold, we want to go big, and we like to go first. Our ideas are... vezi detalii »

Companii

Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related