O fantoma misogina la Cannes

O fantoma misogina la Cannes

Inca o zi la Cannes, alte motive de dureri de cap. Trece cu aspirina. Daca nu le provoaca chiar ea. Nu medicamentul propriu-zis, ci reclamele lui sexiste. Cum ar fi cele din Brazilia, realizate de AlmapBBDO, care au fost criticate pentru misoginism, dezmostenite de client si premiate cu un leu de bronz.

Cindy Gallop, militanta pentru drepturile femeilor si fosta directoare a agentiei, a rugat pe Twitter, industria dominata de barbati si juriile dominate de barbati sa nu se mai foloseasca de astfel de tactici pentru a vinde.

Bayer s-a distantat de campanie, nu o va folosi si declara ca agentia a realizat-o doar pentru a castigat premii. Mai mult, compania spune ca nu a facut publicitate la aspirina in acea tara de cativa ani si ca agentia a platit, de fapt, pentru aparitia reclamei. Pe scurt si intelesul tuturor, era un ghost.

Cei de la AlmapBBDO si-au cerut un fel scuze: Ideea a fost aprobata de clientul local, agentia a acoperit costul media, ne asumam responsabilitatea pentru creatie si ne cerem scuze daca am insultat pe cineva.

Juriul ramane insa la parerea lui. Ricardo John, Chief Creative Officer J. Walter Thompson Brazilia, si presedinte al juriului la categoria Outdoor: ”Am fost foarte atenti la campaniile care puteau fi interpretate ca fiind sexiste. Juriul, in care sunt sapte femei, nu a simtit ca aceasta campanie, privita in ansamblul ei, aduce prejudicii cuiva. Chiar si asa, ca presedinte al juriului, imi cer scuze daca s-a simtit cineva insultat”.

David Sable, Y&R global CEO, presedintele juriului in 2015, spune ca, in ultimii ani, problema ghosturilor a fost gestionata de festival si nu se mai intampla ca acum 15 ani, cand fantomele erau o practica frecventa.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related