Gabi Bartic (ThinkDigital) despre campania WWF - "Da natura mai tare": Peste 20 de mii de useri au trimis mesajul mai departe, dar avem un numar putin peste dublu de melodii compuse

Gabi Bartic (ThinkDigital) despre campania WWF - "Da natura mai tare": Peste 20 de mii de useri au trimis mesajul mai departe, dar avem un numar putin peste dublu de melodii compuse

Newsfeed-urile de Facebook si Instagram roiesc de fotografii cu oameni mersi la drumetii pe munti, in parcuri naturale, pe langa lacuri, in Delta sau la mari mai mult sau mai putin aglomerate.

Planul doi al povestii: in luna ianuarie, ThinkDigital Romania isi prezenta propunerea pentru proiectul "Da natura mai tare" in birourile din Bruxelles ale WWF, alaturi de alte 4 agentii de digital media europene. Au castigat pitch-ul cu ideea unei avalanse sonorizate adresate ministrilor de Mediu din 18 tari europene, intre care si Romania.

Obiectivul: impiedicarea revizuirii Directivelor Natura 2000 de catre Comisia Europeana si Cosniliul Ministrilor de Mediu, actiune ce ar urma sa aiba loc la finalul anului. WWF considera ca aceasta  va rezulta in flexibilizarea politicilor privind protejarea si conservarea naturii.

Ajungem la rascruce cu aplicatia Da natura mai tare, unde omul care fuge in natura poate sa-i si sustina existenta, trimitand simfonii ale naturii catre e-mailul Ministrului de Mediu din tara proprie.

Mai multe detalii despre campanie, care ruleaza pana la finalul acestei luni, aflam de la  Gabi Bartic (Creative & Strategy Director, ThinkDigital Romania):

 

Obiectivul campaniei "Da natura mai tare"

In esenta, Comisia Europeana si Consiliul Ministrilor de Mediu vor lua o decizie cu privire la deschiderea spre revizuire a Directivelor Natura 2000. Iar directivele astea au fost concepute pentru a conserva atat speciile de plante si animale salbatice, cat si habitatele naturale din Uniunea Europeana.

WWF sunt ingrijorati ca lobby-ul "celorlalti", cei care ar avea, economic, de castigat din slabirea acestor legi, este mai puternic decat al lor.

In sensul asta, prin Campania "Da natura mai tare" incercam sa facem in asa fel incat Directivele Natura 2000 sa nu fie modificate, convingand cetatenii europeni sa puna presiune pe mediul politic, vocea lor neputand fi ignorata.  

 

Demararea proiectului. Aplicatia

ThinkDigital a participat la pitch alaturi de alte agentii din Europa. Ideea noastra, iata, a fost mai draguta decat celelalte, iar in luna ianuarie am castigat cu propunerea "Turn up the volume of nature!".

Ca flow, userii intra in aplicatie, isi compun o melodie dintr-o selectie de sunete din nautra, iar apoi o trimit, alaturi de un mesaj, in casuta de e-mail a ministrului de mediu din tara lor de provenienta. Totul este foarte simplu si user friendly.

Utilizatorul nu trebuie sa cunoasca adresa de e-mail a Ministrului Cristiana Pasca Palmer, in cazul nostru, si nici nu trebuie sa compuna un mesaj pentru ea, caci mesajul este deja scris.  

Campania a fost lansata, simultan, in 18 tari din Europa pe 18 mai.

Pentru fiecare dintre tarile care participa in campanie, au fost puse la punct variante localizate de aplicatie. Pe langa aplicatie s-a nascut si un spot video produs de Blockbuster Media si regizat de Bogdan Albu.

 

Media

"Da natura mai tare" a rulat si ruleaza in online pe Facebook, Twitter – hashtag #naturealert, bloguri, website-urile WWF din 18 tari, dar si pe radio (in Romania, pe KISS FM).

In plus, pe playground-ul de la ICEEfest a existat o activare in colaborare cu Spellground Festival – un megafon imens din lemn, captusit cu "natura", in care oricine isi putea face siesta, ascultand sunete de natura, compuse de useri in aplicatia WWF.

 

Cu draga inima am fost sustinuti de KissFm, Vice, Spellground Festival si ICEEfest.

 

Rezultate

Peste 20 de mii de oameni au dat natura mai tare si i-au scris ministrului de mediu din tara lor.

Au fost compuse peste 230 de ore de muzica (o melodie are 20 de secunde), mai exact: 14.117 de minute, 235 de ore / 980 de zile  :)

Altfel, pe langa word of mouth si oameni care ne-au spus ca e una dintre cele mai misto campanii pe care le-au vazut in ultimul timp, pentru noi, reactia publicului se rezuma in timpul pentrecut in aplicatie. Avem peste 20 de mii de useri care au trimis mesajul mai departe, dar avem un numar putin peste dublu de melodii compuse.

 

Echipele implicate in campanie

Din partea ThinkDigital: Tiberiu Simtion – Web Dev; Lucian Olteanu – Art Director; Ciprian Ailenei – Strategy Manager; Andrei Ursuleanu – Sales Director; Victoria Damian – Account Manager; Gabi Bartic - Strategy & Creative Director; Alex Constantin – Copywriter/Strategy Manager.

Din partea WWF EU: Stefania Campogianni - Senior Media & Communications Officer; Angelika Pullen - Communication Director; Andreas Baumueller - Head, Natural Resources; Karmen Spiljak - Web and Social Media Officer.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ThinkDigital

ThinkDigital este un digital media powerhouse cu sediul central la Bucuresti si reprezentanti in mai multe tari din regiune, care opereaza 3 linii principale de business: 1. Sales House/Adnetwork: Monetizeaza in... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related