Camelia Artamon, Managing Partner Kool Media, spune ca publicitatea la nivel local se impiedica inca in pareri de genul „lasa ca si secretara mea poate face asta”, din partea clientilor. Agentia a fost infiintata in 2013, iar echipa este formata din 3 angajati permanenti si colaboratori in functie de proiect.
Avantajele si dezavantajele localului
Mediul in care lucram este unul dinamic. Avem proiecte mai mici si mai mari, iar clientii nostri sunt atat din Constanta, cat si din Bucuresti, dar chiar si din afara Romaniei.
Dezavantaje: ne lipsesc cu siguranta clientii mari, cu bugete generoase, cu viziune pe termen lung, ce considera ca nu numai vanzarile sunt importante ci si imaginea sau implicarea in proiecte de responsabilitate sociala, astfel incat sa ne putem mandri cu tot felul de campanii "out of the box".
Clienti
Clientii nostri ne devin pe parcurs apropiati, ceea ce ne bucura. Ii consideram parteneri in toate proiectele noastre, astfel incat, comunicarea si implementarea acestora decurge foarte natural, simplu.
Avem si clienti nationali, cu care realizam campanii punctuale, mai ales in perioada estivala.
In functie de tipul de campanie, avem si clienti din strainatate, unii pe termen lung, altii cu campanii estivale. Comunicarea decurge foarte bine si de asemenea si implementarea proiectelor.
Specificul muncii unei agentii locale
Cu siguranta comunicarea naturala, usoara, ceea ce conduce la un brainstorming relaxant si apoi la realizarea diferitelor campanii.
Limitele abordarilor neconventionale
Noua ne plac lucrurile „out of the box". In masura in care si clientii nostri sunt de acord, cu mare drag implementam astfel de campanii.
De pilda, am sarbatorit ziua de 1 iunie impreuna cu copiii din Asociatia Daruieste Aripi. Pe langa petrecerea obisnuita (cu muzica, face painting, clovn cu baloane modelabile, etc), am invitat si 2 alpinisti imbracati in super eroi (Spiderman si Superman).
Acestia au coborat de pe o parcare supraetajata, in urma unui scenariu bine pus la punct. Astfel, am reusit sa atragem atentia mass-media si multe aparitii gratuite in presa locala scrisa si online. Aceste campanii creative depind si de deschiderea clientului, de mesajul ce se doreste a fi transmis publicului, dar si de resursele financiare, logistica, reurse umane etc.
Diferentiere
Agentia noastra este „full-service" , deci poate oferi aproape toate serviciile, atat pe partea de Marketing, Relatii Publice, Organizare Evenimente, cat si printuri, publicitate indoor, outdoor, promovare online (webdesign, promovare social media, etc).
Clientul beneficiaza in baza unui singur contract de servicii complexe, personalizate, fara a fi nevoit sa apeleze pentru servicii adiacente la alte agentii, aspect de intalnit in special in Bucuresti, datorita complexitatii campaniilor, bugetelor, politicii clientilor – multinationale.
De asemenea, organizam si o serie de evenimente proprii, gratuite pentru constanteni, dar care aduc un plus de vizibilitate sponsorilor ce sustin financiar aceste evenimente (ca de pilda evenimente de parenting, targuri Back to School, etc).
Nu neglijam nici zona de responsabilitate sociala, implicandu-ne permanent in proiecte ales unor ONG-uri din Constanta, pentru implicarea sociala a constantenilor si educarea lor in spirit civic. Sustinem si promovam cu entuziasm evenimentele de networking, care ii ajuta pe constanteni sa-si creeze noi relatii de colaborare, sa interactioneze cu posibili clienti sau partneri.
Aceasta parte a activitatii noastre ne-a ajutat sa ne promovam, sa ne formam o baza de date de persoane, pe care le tinem mereu la curent cu proiectele si evenimentele noastre, si ne-a ajutat sa ne construim o imagine si vizibilitate foarte bune pe plan local.
Publicitatea la nivel local: cu bune si rele
Companiile cu care noi colaboram au inteles necesitatea unei bune imagini intr-un mediu atat de competitiv. De multe ori, colaboram ca si departament externalizat de Marketing si PR, in functie de necesitatile clientului.
Cel mai rau lucru - „ lasa ca poate face si secretara mea acest lucru".
Unele firme se opresc din continuarea strategiei implementate cu profesionalism, pentru a-si eficientiza costurile, insa, dupa cateva luni doresc reluarea colaborarii, cand observa ca rezultatele nu mai sunt aceleasi.
Pentru noi, ca agentie, inseamna si mai mult timp alocat, pentru a recapata rezultatele anterioare si pentru a crea din nou o imagine clara, obiectiva a clientului in piata.