[Salutări din Timișoara] Electronic Resistance vor să pună bazele unui hub creativ de acțiune

[Salutări din Timișoara] Electronic Resistance vor să pună bazele unui hub creativ de acțiune

Agenția, care are recent un nume catchy, după cum spun doi dintre cei patru fondatori ai ei, Adrian Marian și Eugen Neacșu, a pornit în 2004 ca studio de design, iar în 2013, și-a unit forțele cu studioul de design multimedia, Intermotional.

Electronic Resistance vor să fie un hub creativ de comunicare vizuala. Nucleul agenției este format din 4 membri fondatori și 6 colaboratori permanenți, la care s-au adăugat, de-a lungul proiectelor, câteva zeci de artiști independenți naționali și internaționali (pictori, ilustratori, muzicieni, actori, dansatori, sculptori, etc.).

Pe lângă clienți, au propriile proiecte: tombole.ro și shoprepublic.ro, iar anul acesta au înființat o asociație culturală dedicată artei video.

Adrian și Eugen povestesc despre istoria agenției, limitele localului, dar și bucuriile lui, clienții locali și naționali.

 

Scurt istoric

Agenția de comunicare vizuală (nume catchy dobândit de curând), Electronic Resistance, a fost fondată în 2004 inițial sub forma unui studio de design grafic și web, iar în 2013 și-a unit forțele cu studioul de design multimedia, Intermotional.

Din start am dorit să oferim servicii complete de producție video, creație animații și design multimedia. Totodată, experiența acumulată în design grafic ne-a permis să preluăm o gamă largă de proiecte, de la mapări de proiecții pe clădiri până la design, identitate vizuală și producție de spoturi de promovare pentru un festival de filme de scurtmetraj, mai exact, Timishort.

Acest proiect este unul din favoritele agenției noastre, implicându-ne direct în tot ceea ce ține de comunicarea vizuală a festivalului din ultimii 3 ani.

Nucleul agenției este format din 4 membri fondatori și 6 colaboratori permanenți ce s-au alăturat ori de câte ori au fost chemați la arme, la care mai putem adăuga o serie de câteva zeci de artiști independenți naționali și internaționali (pictori, ilustratori, muzicieni, actori, dansatori, sculptori, etc.).

Viziunea noastră este aceea de a pune bazele unui hub creativ de acțiune focusat pe comunicarea vizuală și pe imaginea în mișcare, hub capabil să satisfacă și să le ofere clienților servicii optime croite pe cerințele din ce în ce mai complexe și specifice ale acestora. Știm că acest lucru a fost și este posibil doar prin sute și sute de ore de muncă susținută de multă pasiune pentru vizual.

Pe lângă job, cum s-ar spune, am mai croit două proiecte interne, tombole.ro și shoprepublic.ro, pornite din două idei de marketing afiliat și e-mail marketing.

În paralel, de anul acesta am înființat o asociație culturală dedicată artei video, cu misiunea de a populariza genul și de a lansa o serie de instalații în spațiul public ținând cont și contextul favorabil pentru astfel de manifestări, candidatura orașului la mult râvnitul titlu de Capitală Culturală.

 

Avantajele și dezavantajele online-ului

Dacă vorbim de clienții locali (din Timișoara), avantajele țin în primul rând de faptul că, datorită distanțelor mici și a interacțiunii față în față, relația de business devine una mult mai personală, iar posibilitatea ca aceștia să te viziteze, să te cunoască direct în mediul tău și să devină clienți permanenți crește.

Dezavantajele ar fi că o mare parte din posibilii clienți pornesc de la premisa că, fiind vorba de o agenție din afara Bucureștiului, implicit și costurile pe care ar trebui să le plătești pentru un anumit serviciu sunt mai mici.

Neajunsurile sunt legate și de faptul că cele mai multe deciziillegate de buget se iau la sediul general iar acesta, după cum știm, este de cele mai multe ori în capitală.

Însă acest lucru este valabil și în cazul clienților internaționali, prin urmare nu considerăm că este neapărat un impediment în ceea ce privește realizarea proiectelor sau comunicarea cu toți factorii, decizionali sau nu, din interiorul acestora.

 

Clienți

În cei peste zece ani de la inființare, putem spune că am dobândit un spectru larg și variat de clienți de la startupuri, corporații și multinaționale până la festivaluri de muzică și film, teatru și diverse proiecte inițiate de ONG-uri.

Aș aminti dintre acestea asociațiile culturale: Made in TM, Freenetik, Typopassage TM, Plai, Timishort, Ceau Cinema, Timișoara Rocks, Teatrul Maghiar de Stat și Teatrul German de Stat Timișoara, la care adaugăm colaborările frecvente și îndelungate cu formațiile Implant Pentru Refuz și Blazzaj.

 

Relația cu clienții naționali

Putem spune că majoritatea sunt clienți naționali, iar colaborarea cu aceștia a decurs fără impedimente. Mediul de business din România, în speță cel al industriilor creative, este unul din ce în ce mai dinamic în care clienții și cei care oferă servicii au înțeles deopotrivă că numai cu profesionalism, încredere și seriozitate se poate ajunge în mod optim la cea mai bună soluție.

 

Specificul muncii unei agenții locale

Dacă ne referim exclusiv la munca dintr-o agenție din afara Bucureștilor, am spune că cel mai greu lucru este să treci de toate nivelele intermediare de management și să ajungi la factorul decizional final. Apoi, nu în ultimul rând, gestionarea bugetului - de cele mai multe ori, mic pentru servicile solicitate.

În altă ordine de idei, profesionalismul, seriozitatea, impactul alăturat de calitatea execuției unui proiect sunt atuuri necesare pentru o agenție de comunicare vizuală ce vrea să evolueze în permanență. Dacă faci pozne, faze și scheme, pe plan local cu siguranță te vei autoexclude atât din branșă, cât și de pe harta posibililor clienți.

 

Limitele abordărilor neconvenționale

Fără îndoială originalitatea și creativitatea sunt elementele de bază ale oricărei agenții ... locale sau nu. Noi din fericire nu cred că am avut limite impuse de către clienți iar publicul a răspuns pozitiv până acum la ceea ce am realizat.

Ne bucurăm de o foarte mare libertate în ceea ce privește creația, clienții noi ajungând la agenția noastră de obicei prin recomandările clienților existenți, acest lucru mărindu-le încrederea în propunerile și soluțiile vizuale găsite de noi.

Limitele ce le întâlnim mai des sunt la nivel de buget, acestea nefiind întotdeauna suficient de permisive pentru a explora uneori și alte moduri și tehnici de execuție ce au timpi de lucru considerabil mai mari, dar cu un impact ridicat asupra publicului datorită plasticității.

Un exemplu ar fi stop-motion, o tehnică de animație ce presupune alocarea unui volum de resurse mult mai mare decât cel necesar pentru o animație 2D cu ilustrații digitale.

 

Diferențiere

Încercăm să ne diferențiem în primul rând prin originalitatea și calitatea serviciilor oferite însă și prin faptul că suntem printre puținii care pot oferi un pachet complet de servicii de creație vizuală, fie că vorbim de design grafic, identitate vizuală, animații, producții video, soundtrack design, sound effects, web design sau marketing afiliat. Un alt punct pe care aș dori să-l amintim este fidelizarea clientului, aspect extrem de important în modelul nostru de business.

 

Publicitatea la nivel local: cu bune și rele

Candidatura orașului la titlul de Capitală Culturală Europeenă. Glumesc și o susțin deopotrivă :)

Cred că un lucru bun care începe să se întâmple este alocarea sau mai degrabă deblocarea de către autorități a finanțărilor europene a programelor de stimulare economică de tip minimis etc. Dacă vorbim aici de autorități locale putem spune că acestea s-au străduit de exemplu anul acesta să împartă fondurile pentru evenimentele culturale în așa fel încât să mulțumească pe toată lumea.

Rezultatul a fost că toți au primit câte ceva însă nimeni cât ar fi avut nevoie.

Invitate ulterior la dialog cu inițiatorii proiectelor, autoritățile au răspuns pozitiv la dezbatere și au suplimentat fondurile. Mă bucură că începe să existe comunicare între inițiatorii de proiecte și cei care alocă/stabilesc bugetele și sper că acest lucru nu are nicio legătură cu alegerile locale de care tocmai am/au trecut.

Marea problemă a firmelor locale nu este că nu au identificat necesitatea promovării, în speță cea prin intermediul video și online, ci faptul că nu își permit să aloce buget pentru aceasta.

Cel mai rău lucru este că aceste programe sunt încă greu de accesat pentru majoritatea întreprinzătorilor și din păcate acest lucru este valabil la nivelul întregii țări. Dar ca să încheiem într-un mod optimist doresc să amintesc și să salut inițiativa legislativă care își dorește stimularea producțiilor cinematografice.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related