[Brandul Nationalei] Discutii cu Alex Pomana (Friends\TBWA) pe marginea tricolorilor de ieri si azi, la Euro si aiurea

[Brandul Nationalei] Discutii cu Alex Pomana (Friends\TBWA) pe marginea tricolorilor de ieri si azi, la Euro si aiurea

Hagi, Euro, McDonald’s, Carlsberg, Adidas. Un pic de barfa de bazar. Haideti ca le discutam pe toate zilele astea, incercand sa aflam ce-i in mintea publicitarilor cand vine vorba de Nationala Romaniei.

Incepem cu Alexandru Pomana, titular de drept in banda dreapta in cadrul formatiei locale Friends\TBWA.

Avem trei generatii in minte. Pe rand, cei de acum, jucatorii actuali care sunt asa cum sunt. La finalul meciului cu Elvetia, poantele pe seama Romaniei se inmulteau si deveneau tot mai bune. “Ce final tensionat! Cred ca sudeaza Alibec tigara de la tigara”, spunea Julius Constantinescu (Daily Cotcodac).

Sunt, apoi, inaintasii nostri. Mutu, Chivu, Lobont. Ultimii jucatori al caror nume inca ne mai spun ceva.

Si, in final, inaintasii inaintasilor nostri – Hagi et comp, o generatie unica, departe de orice am prins ulterior. Jucatori care nu au avut sansa de a castiga atat cat o fac cei de azi.

 Haideti sa vedem cum impacam astea trei spite complet diferite de fotbalisti si cu cat contribuie ele la brandul de tara al Romaniei. Pasa la Alex.

 

Iunie 2016. Fotbalul la romani

Spunea cineva mai destept ca mine ca exista o bula a trairilor suporterului roman. Citez aproximativ: incepe cu “suntem de ras, niste Benny Hilli, or sa isi bata joc de noi” – “hai macar sa nu ne facem de rusine” – “ bah, da’ se poate…ce au ei si nu avem noi?! Hai pe ei!”, incheind cu “ce prosti suntem, ce prost sunt ca am crezut!”. Si la urmatorul meci o luam de la capat.

In trecut cred ca ne imparteam inima in doua stari, cea cu “nu ne facem de rusine” si “poate baietii au noroc si o dau in ate, hai ca se poate!”.

 

Generatia ’90

Eu eram mic, iar echipa era mare, probabil cea mai mare pe care a avut-o Romania. Deci ii cam respectam.

Performantele Nationalei au fost facute de oameni care s-au apucat de fotbal intr-o perioada nu tocmai usoara. Si care au tras tare, ca alta sansa nu aveau - performanta din foame si putina frica. 

Astazi, daca esti un fotbalist mediocru o duci mult mai bine decat o duceau varfurile acum 20 de ani. Gata, te-ai realizat. Si atunci de ce sa te chinui cu antrenament dupa antrenament si sa nu iesi cu baietii la o bauta in club. Ce, esti mai prost ca ei?!

 

Nationala, ca piesa in brandul de tara

Nu imi e clar cat ajuta la un brand de tara performantele sportive. Adica ok, ajuta cu ceva, macar ca stiu de tine ca popor, ca existi si ca poti sa alergi.  Dar nu cred ca vin sa te viziteze la Mamaia doar pentru ca ai batut tu la penalty o echipa mai bine cotata.

Hagi cred ca a adus cele mai multe avantaje brandului de tara al Romaniei si multi romani s-au bucurat de reduceri mai bune la bazarul din Instabul, unde daca zici ca esti roman, el zice “Hagi”, tu razi, apoi iti da geaca de piele cu doar de doua ori pretul fata de cat face.

 

Scandalurile UEFA/FIFA si sponsorii

Nu cred ca se pot aduce mari critici sponsorilor, ca nu au ei vreo vina. Chiar isi iau masuri prin clauze de tot felul, iar uneori se retrag din parteneriatele dubioase. Iar ca se intampla rahaturi la nivel foarte inalt, in cazul de fata FIFA si UEFA, nu este vreo mare surpriza.

 

Pronostic

Astazi este vineri, 17. Pana duminica, 19, sigur mai sta. Autocarul ala e pe avarii, doar am incurcat putin circulatia pana acum. Sper ca ne vom califica si 60% cred ca o vom face, ca nu vad ce au albanezii si noi nu.

Restul de 10% cred ca isi vor bate albanezii joc de noi, iar 30% ca vom fi pe acolo, la bataie, dar la final vom fi dezamagiti.

Campioana cred ca o sa fie Germania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Friends\TBWA

Why work with an agency like FRIENDS\TBWA Bucharest? DisruptionⓇAlmost everyone in the business world knows about disruption, talks about disruption or wants to try it, sooner or later. Well, it’s maybe time... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related