[Salutări din Iași] Viorel Nedelcu, innerpride: 40% sunt clienți internaționali, 40% clienți mari naționali și 20% clienți regionali

[Salutări din Iași] Viorel Nedelcu, innerpride: 40% sunt clienți internaționali, 40% clienți mari naționali și 20% clienți regionali

Salutări din Iași, dar și din Boston, unde innerpride și-a deschis un birou de client service, după cum spune Viorel Nedelcu, deputy creative director innerpride. Agenția a pornit, în Iași, în 2000, iar unul din avantajele localului este ”comunitatea mică și închegată”, crede Viorel. Dezavantajul constă în networking, care se face, încă, preponderent la București.

 

Scurt istoric

Primele proiecte desfășurate sub innerpride ca nume pentru grupul creativ s-au desfășurat începând cu anii 2000. Ca entitate juridică însă, compania există din 2004. Încă de la înființare, ne-am propus să ne structurăm activitatea de la ceea ce am perceput că trebuie schimbat în modelul tradițional de interacțiune client-agenție.

Această abordare a generat un element specific activității noastre - rata de retention a clienților, semnificativ fiind faptul că, în acest moment, avem clienți cu care lucrăm de 12, 8, 6 ani. În general, ne mândrim cu această caracteristică a noastră – primul proiect cu un client are ca rezultat o relație de lungă durată.

Ca puncte semnificative din evoluția agenției, menționăm deschiderea biroului de client service din Boston, coordonat de un om cu experiență notabilă în marketingul american și cooptarea mea și a unui coleg ca parteneri (Ovidiu Strugaru), proiectele fiind realizate în total de o echipă de 6 seniori și 6 juniori.

 

Avantajele și dezavantajele localului

La nivel local, se creează o comunitate mică, închegată, din care fac parte atât oameni cu experiență, cât și cei în formare – și aici apare avantajul – orașul, ca centru universitar cu Universitate de Arte, “produce” minți creative pe care le poți coopta.

Ca aspect unde agențiile din București sunt câștigătoare, am spune networking-ul. Notorietatea rezultă din socializare, iar în București, mediul este mult mai propice.

 

Clienți

Toate agențiile au povești care le caracterizează – pentru noi, povestea este una singură, entuziasmul clienților noștri, aspect care face ca peste 80% din new business-ul innerpride să fie referral.

Clienții noștri sunt atât din zona corporate clasică (IT, domeniul medical, office supplies) dar și din zone puțin mai challenging (fashion).

Nu ne ferim nici de zona de packaging, unde am realizat deja proiecte pentru un important client internațional, dar și pentru rețele de distribuție de nivel național.

Clienții noștri sunt leaderi care redefinesc paradigme – Star Storage redefinește spațiul IT internațional, Musette a oferit o voce luxury României în context internațional, Iulius înseamnă excelență la standarde internaționale în real estate- ul românesc.

În general, clienții noștri au fost și sunt din zona medie și mare, atuurile noastre fiind atitudinea corectă și disponibilitatea de a merge dincolo de relația standard client-agenție și de a livra la nivel de detaliu, chiar dacă asta înseamnă un efort susținut din partea noastră.

 

Relația cu clienții naționali

Dacă sintagma clienți naționali a apărut aici prin opoziție cu clienții regionali, pe care intuitiv ar trebui să îi deservească o agenție regională, ei bine, suntem extrem de încântați de un portofoliu actual unic, în care 40% sunt clienți internaționali, 40% clienți mari naționali și 20% clienți regionali – însă, și acești clienți regionali, ca localizare, sunt de fapt ei înșiși jucători naționali semnificativi (TehnoWorld și Iulius.)

La capitolul desfășurare, barierele geografice sunt depășite cu ajutorul birourilor de client services din Boston și București, și a informatizării sistemului de lucru: softuri de information sharing, project management, s-au dovedit, nu o dată, o extensie a noastră și a clientului. 

 

Specificul muncii unei agenții locale

Cel mai important element specific activității noastre, care ne caracterizează relația cu clientul, a fost și este making yourself available.

 

Limitele abordărilor neconvenționale

Branding-ul este o disciplină ale cărei concepte s-au cristalizat încă din anii ‘80-‘90 și sunt valabile și astăzi. Abordările neconvenționale sunt mai rare, preferăm căile consacrate care dau rezultate.

Spre deosebire de advertising, care vrea să genereze rezultate rapide și are ciclu de viață scăzut, branding-ul are un efect acumulativ în timp și ciclu de viață îndelungat.

 

Diferențiere

Branding-ul se bazează pe generarea unor legături profund emoționale și acest lucru este valabil și în activitatea noastră. Folosim o doză semnificativă de empatie, întrucât am constatat că la dentist și la consultanță de branding, chiar și cei mai curajoși clienți manifestă o temere inevitabilă.

Am respectat cu sfințenie principiul american conform căruia cel mai important aspect din relația cu clientul este rezolvarea problemei lui, ceea ce a condus la respectarea de către client a relației cu noi.

Mizăm pe o responsabilitate și pe o fermitate în recomandări, intransigența în livrare (care uneori a dus la momente în care clientul era aproape să renunțe) fiind în continuare un aspect la care ținem foarte mult.

 

Designul la nivel local: bune și rele

Designul este guvernat de principii general valabile, indiferent de regiune. Cel mai bun lucru care se întâmplă – globalizarea. În acest context, nu mai există conceptul de “local” – foarte multi designeri care s-au format “local” sunt acum angajați la mari agenții din București.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related