Evolutie de ultima ora in partida "Bucurestiul Intreprinzator": Radio Guerrilla preda spectaculos stafeta la frufru, iar lantul de cafenele 5 to go se pregateste sa intre in teren. Mai frumos chiar decat Pokemon GO, iata, traim zile in care antreprenorii bucuresteni se joaca leapsa, dupa un concept dezvoltat de Three, desfasurat alaturi de Next Advertising si Rogalski Damaschin.
Ivit din dorinta Banca Transilvania (BT) de a-si reinnoi relatia cu capitala, Bucurestiul Intreprinzator a intrat in functiune pe 1 iunie, cu doua business-uri in sincron: Radio Guerrilla, proaspat reanimat, si Bicicletele Pegas.
De aici incolo, spune Andrei Tripsa (Creative Director, Three), se descurca si singur, doar e locul cu cea mai mare concentratie de initiative particulare pe cap de locuitor. Dar in ce fel e el coordonat si de catre cine, intrebam la Andrei:
Contextul BT de la care ati plecat. Ce cerea brieful?
Banca Transilvania inseamna oamenii intreprinzatori, valoare construita inca de la inceputuri, caramida cu caramida, in mod onest si tenace. Foarte important este ca aceasta constructie nu este doar la nivel declarativ, de fatada, ci se vede lucrul asta la nivelul organizatiei – in care lucreaza oameni care au suficienta libertate de decizie, aratandu-ne un sistem destul de uman si flexibil.
Acest lucru a contat si a fost simtit de clienti. Astazi Banca Transilvania a ajuns pe locul 3 la nivel national.
Brieful cerea transferul acestui context foarte bun, impreuna cu structura care il sustine, si la nivelul Bucurestiului.
Printre obiective: "fapte, nu vorbe"
Bucurestiul este locul din Romania in care avem cea mai mare concentratie de initiative particulare pe cap de locuitor, deci exista un evident potential de crestere a business-ului.
Din punctul nostru de vedere, Programul Banca Transilvania - Bucurestiul Intreprinzator isi propune in primul rand sa faca, nu sa spuna ca face.
Cumva, peste ceva timp, eu mi-as dori ca oamenii din Bucuresti sa bifeze aceasta campanie-program la categoria “pe bune”, iar cei care vor sa faca ceva in orasul asta sa simta ca exista un sprijin real in BT.
Inca un obiectiv ar fi ca bucurestenii, in general, sa reuseasca sa cunoasca mai bine BT-ul si oamenii de acolo.
Strategiferand
Premisa de la care am plecat este dorinta BT-ului de reinnoire a relatiei sale cu acest oras, dorinta sa de a ii cunoaste mai bine oamenii cu initiativa - si este firesc si natural, Bucurestiul este altfel, tot timpul altfel. Ieri era Micul Paris, astazi este Berlinul Estului.
Un alt lucru pe care il stim si de la care am plecat este ca BT-ul chiar are o istorie in sustinerea initiativelor care au suficient succes incat, unele, sa devina chiar branduri importante pentru Bucuresti (n.r. Calif, M60 etc).
Strategia noastra a avut doua linii mari: vorbim cu si despre Bucurestiul de acum, nu de alta data, am decis sa ascultam mai degraba “vibratia” orasului, nu neaparat istoria lui (not that’s anything wrong with it) si oamenii - cei care au construit aceste branduri/initiative si care ne fac viata un pic mai mishto.
Asa ca ne-am gandit cum ar fi daca in loc sa incercam sa vorbim bucuresteana si sa incercam sa aratam Bucurestiul asa cum il vedem noi, sa lasam bucurestenii sa vorbeasca si sa ne arate Bucurestiul asa cum il stiu ei.
Leapsa cu business-uri
Am inceput cu doua voci pe care noi le cunoastem: Pegas si Radio Guerrilla. Sunt doua voci puternice in acest oras. Pegasul ne spune cum o bucata de istorie poate fi reinventata pentru generatia de acum, iar Guerrilla este vocea care a facut pentru mult timp aerul mai destept in Bucuresti si care ne spune ca se poate incepe o alta istorie… in care binili invinge!
Continuarea programului tine cumva de cei cu care am inceput, dupa cum spuneam ne dorim ca vocea principala in campania asta sa fie cea a Bucurestiului, deci pe urmatorii bucuresteni intreprinzatori ni-i vor prezenta Pegas si Guerrilla, iar dupa ce ne vom cunoaste mai bine cu acei bucuresteni, ei ne vor face cunostinta cu alti bucuresteni si tot asa…
Pe ce medii e declinata campania?
Vrem sa avem o interactiune cat mai mare bucurestenii, de aceea online-ul este o componenta super importanta in campanie: avem website-ul bucurestiulintreprinzator.ro, Facebook, live-uri, bannere, ad-uri.
Pentru expunerea proiectelor alese la leapsa avem pentru inceput OOH, radio si postere.
Vedem ce urmeaza in functie de cum merge leapsa si de specificul celor care intra in proiect, probabil vom vedea si proiecte speciale croite pe anume subiecte.
Echipa
- din partea Three: Andrei Tripsa (Creative Director), Radu Sorescu (Account Manager), Sabin Staicu (Copywriter), Vlad Mihai (Art Director), Francisc Zinz (Art Director);
- Productie foto + video: GreenMind Studio – Manole Sava;
- Regizor: Codrut Mendea;
- din partea Next Advertising: Sorin Popescu (Managing Partner), Andreea Rosu (Account Manager), Alexandru Tunaru (Digital Strategy Director), Diana Bercu (Digital Copywriter) si Eugen Terchila (Media);
- din partea Rogalski Damaschin: Eliza Rogalski - Head of Strategy, Gabriela Garjoaba - Communication Consultant, Sorin Barariu - Communication Consultant.