De la ”responsabili cu cadoul”, la lansarea unui site cu lucruri care te scot din minți

De la ”responsabili cu cadoul”, la lansarea unui site cu lucruri care te scot din minți

Alexandru Stan a terminat ASE-ul, dar singurul lucru bun din acea facultate a fost întâlnirea cu viitoarea soție, Angela, când s-a așezat în aceeași bancă cu ea, la ultimul examen. Tot cu soția a înființat și mindblower.ro, un site cu chestii care ”te scot din minți”. Cum ar fi: cuburi de oțel pentru whiskey, coroane pentru sărbătoriți, bere tartinabilă, tocător Mona Lisa și căni cu bot de câine.

Alexandru povestește cum le-a venit ideea, căutând mereu cadoul perfect pentru prietenii sărbătoriți, cât de grea a fost implementarea și cum au decurs primele comenzi.

 

Ideea 

Eu si Angi am fost mai mereu cei ce se ocupau de organizarea surprizelor, petrecerilor si mai ales de alegerea cadourilor. O faceam din pasiune si ne placea lucrul asta, asa ca n-a durat mult pana sa fim numiti „Responsabili cu Cadoul". Asa ca de fiecare data cand venea ziua unui prieten, se stabilea bugetul, si noi eram cei ce cautau cadoul perfect.

De cele mai multe ori, Angi si cu mine eram nevoiti sa  alocam foarte mult timp cautand cadouri (timp pe care nu prea il aveam, lucrand intr-o Multinationala) si de fiecare data eram nemultumiti de faptul ca in Romania nu gaseai aceleasi lucruri pe care le gaseai in vestul Europei (tipic, nu?).

Cautarea unui cadou devenise o adevarata proba de stres pentru noi, pentru ca timpul era limitat, ne plimbam prin magazine in graba, aruncam doar un ochi pe rafturi, dar nu eram prea incantati, iar magazinele online nu ofereau multe alternative pe gustul nostru. Altfel spus, nu gaseam cadourile pe care noi le cautam.

Imi aduc aminte clar ca mai erau cateva zile pana la ziua unui foarte bun prieten si deja cautam de o saptamana acel „Ceva” perfect. Il gasiseram in sfarsit pe Ebay, dar surprizaaaa, nu livrau in Ro. ACELA a fost momentul in care am spus: „Dar de ce nu livreaza in Ro, ar trebui sa ia cineva initiativa si sa aduca chestiile astea faine si in tara noastra!!!" Ne-am uitat unul la altul si fara a spune nimic, deja gandeam acelasi lucru.

Da, in seara aia nu am dormit pana la 4 dimineata, fiecare cu laptopul lui, cautand furnizori, site-uri, facand liste, exceluri... entuziasmul nostru era maxim!

Nasul si paharul

Hoverkraft cu magneti

 

Implementarea

Dupa multe nopti de analiza si cautare, am reusit sa facem planul de afacere (doar terminaseram ASE-ul amandoi, era culmea!).

Au trecut 8 luni pana am avut totul pus la punct, din aprilie pana in decembrie am avut un second-job care dura de la 8 pana la 12.00, in care lucram sa punem pe picioare Mindblower.ro

 

Selectia produselor

Pe scurt: Cu greu! Suntem destul de pretentiosi si cu greu achizitionam de la un singur furnizor mai mult de 10-20 produse,  din intreaga lui gama care poate avea si  mai bine de 100 item-uri diferite. In prezent avem +70 furnizori din toata lumea, in special din Europa.

Sa vezi cum a functionat dintotdeauna procesul de selectie: orice produs adus pe site trebuie sa raspunda unor intrebari pe care in primul rand ni le adresam noua si in al doilea rand cunoscutilor.

- Ai cumpara asa ceva? Daca raspunsul e da, trecem la urmatoarea intrebare:
- Ai plati pretul asta pe el?

Intotdeauna ne-am pus in papucii celor care aveau dificila sarcina de a cauta cadouri in grupul nostru (da, a fost destul de greu, desi pare fun si atat) si trebuia sa cantarim bine  daca un anumit produs merita cumparat sau isi merita banii.

Hartie de impachetat cu doua fete

 

Dificultati

Trecand peste dificultatile privind gestionarea relatiei cu furnizorii, adica dificultatea asumata, cele mai mari dificultati au fost cele neasumate, reprezentate de relatiile cu oamenii.

La inceput, neavand experienta, nu am stiut ce sa cerem de la programatori, agentii, colaboratori, iar acum, privind inapoi, ne dam seama ca acestia ne-au cerut sume nejustificate pentru ce ne-au promis, iar intr-un final, in cele mai mutle cazuri, nici macar nu au livrat ceea ce au promis. Am incercat mereu sa invatam din greseli.

 

Echipa

In iunie 2015 eram doi in echipa: Eu si Angi. Acum ni s-au alaturat 2 colegi si avem 3 colaboratori pentru activitati care nu necesita prezenta fizica la birou. Ne dorim ca anul viitor sa ni se mai alature inca 2 colegi noi.

 

Comenzi și reacții

Pana acum avem peste 13.000 de clienti, iar cei mai multi dintre acestia sunt foarte incantati ca ne-au intalnit. Primim foarte des mailuri de multumire pentru experienta placuta pe care au avut-o in relatia cu noi. Multi ne trimit mailuri in care ne spun cat de incantati au fost sarbatoritii de cadourile primite, iar asta ne face pe toti de la Mindblower sa ne simtim foarte bine.

Peste jumatate dintre clienti revin si ne recomanda prietenilor, unii dintre ei au numarul salvat in telefon si cand suna cer sa vorbeasca cu o anumita persoana din echipa, pentru ca stiu ca au mai vorbit si in trecut si a fost foarte amabila. Vreau sa spun, s-a creat o legatura frumoasa cu multi dintre cei care au comandat, si asta e super!

Shaker cu instructiuni

Numele

Ne-am dorit sa cream un brand care pentru oameni sa devina similar cu „Cadouri WOW" - Cand cineva vrea un cadou, prima optiune pe care o ia in calcul sa fie Mindblower.

Ne-am dorit ca denumirea sa aiba legatura cu ideile creative, cu ceva iesit din tipare, cu energia, mintea, satisfactia, si asa a iesit MindBlower.ro.

 

Promovare

Uite, pe Facebook avem o comunitate faina de oameni unde interactionam zilnic, blogul Mindblower vine sa intregeasca intregul concept (aici facem recomandari, ne promovam stilul friendly, venim cu idei pentru clienti etc.), facem concursuri, evenimente.

Ne dorim sa avem o relatie cat mai aproape de perfectiune cu clientii nosti, astfel incat majoritatea sa vina din recomandari. Pare un vis, da, dar e realizabil!

Este mult mai rentabil sa cheltuim bani pentru servicii de calitate cu care sa ne rasfatam clientii decat sa investim exact aceleasi sume in publicitate, pentru ca o recomandare de la un prieten este mult mai convingatoare decat o reclama pe orice canal. Asa ca investind in clienti, investim in noi.

Joc de construit Space Rail 2.2

 

Extinderea gamei

In functie de preferintele clientilor nostri, ne extindem si gama de produse. Discutam foarte mult cu clientii care plaseaza o comanda pe MindBlower.ro, iar cand acestia nu sunt foarte grabiti ii intrebam si ce produse si-ar dori sa gaseasca pe site. In unele situatii, ne-au dat idei foarte valoroase la care noi nu ne-am fi gandit si care chiar au avut succes.

Toate planurile de extindere sunt gandite sa plece de la feedback-ul clientilor, pentru ca ei stiu cel mai bine ce isi doresc in relatia cu un magazin online, nu noi, care suntem subiectivi in cele mai multe situatii.

 

Produsul fara de care nu poti trai :)

Harta razuibila „Am fost acolo” e preferata mea pentru ca de fiecare data cand calatoresc, ma intorc acasa si razuiesc tara pe care tocmai am vizitat-o; in felul asta am o harta personalizata cu toate locurile pe care le-am vizitat.

Harta "Am fost acolo"

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related