Când am început seria despre LGBT și publicitate, scriam că cele 3 milioane de semnături ale Coaliției Familiei au constituit, de fapt, un punct de trezire. Dincolo de ceea ce știam, că o mare parte din România e homofobă, am aflat și altceva: că cei care cred în drepturile egale ale oamenilor, trebuie să le apere. Și cei care fac parte din comunitatea LGBT, dar și ceilalți, care vor o lume mai bună.
Așa că așteptam ceva. Un semnal puternic. O campanie socială, cum a fost în Moldova. Nu doar petiții și scrisori deschise.
Semnele încep să se arate. Un grup de publicitari și artiști (Mihnea Gheorghiu, Robert Capraru, Eugen Suman, Andreea Mogu, Marina Moldovan, Silviu Antohe, Teodora Ion-Rotaru, Andrei Dutz și Mihai Bumbu) au făcut un inel de logodnă pentru Asociatia Accept. Proiectul a fost realizat cu sprijinul ADC România, Atelieru.ro, Moogu și Skin Deep.
Un inel de logodnă din semnăturile celor împotriva toleranței.
De ce? Spune Mihnea pe Facebook: Pentru că se apropie Pride Week și pentru că cele 3 milioane de semnături adunate pentru a defini căsătoria în Constituția României aduce un atac public și gratuit asupra unei comunități care nu face rău nimănui și promovează armonia și toleranța.
Așa că au transformat semnăturile lor într-un inel ACCEPT. Indiferent de câte semnături ar aduna intoleranța, #lovewins.
Inelul costă 200 de lei și poate fi comandat de pe site-ul ACCEPT, iar munca din spatele proiectului este pro-bono. Prețul acoperă costul de producție al inelului și o donație de 10% către ACCEPT, sumă care va fi folosită în combaterea inițiativei de restrângere a definiției familiei în Constituție.
Dacă tot suntem aici, semnalăm și inițiativa Decât o Revistă de a publica poveștile tinerilor LGBT din România și editorialul Elle care afirmă poziția publicației față de căsătoriile gay și militează pentru drepturile lor.