[Salutări din Brașov] Cătălin Ionașcu (The Pharmacy): Cât timp internetul merge bine, putem lucra de oriunde

[Salutări din Brașov] Cătălin Ionașcu (The Pharmacy): Cât timp internetul merge bine, putem lucra de oriunde

Chiar și în era conectivității lui oriunde-oricând, Cătălin Ionașcu, content marketing manager The Pharmacy, recunoaște că mai e nevoie de drumuri pentru a se întâlni cu clienți din afara Brașovului. Ceea ce și fac oamenii de aici, destul de des. Se plimbă, când trebuie, spre Cluj, Timișoara, Iași și București. Mulți din clienții lor sunt naționali și atunci intervine, zilnic, Skype-ul. În ceea ce privește companiile locale, acestea sunt predominant din zone industriale și de producție și încearcă să se limiteze la rezultate imediate, pentru bugete restrânse.

 

Scurt istoric

Suntem o agenție de performance marketing independentă, prezentă pe piață din 2012. Am început activitatea ca o echipă formată din 3 prieteni, oferind o gamă mai largă de servicii de promovare online. Tot în aceeași perioadă am început să susținem și o serie de cursuri de marketing online, sub denumirea „Laboratorul de Online”.

Însă, cum în anii 2013 și 2014 online-ul românesc a înregistrat creșteri masive, am decis să ne specializăm și să ne restrângem oferta de servicii. Ne-am orientat din 2014 exclusiv pe soluții de Performance - PPC Marketing, Email Marketing. De aici și asemănarea dintre soluțiile noastre și cele oferite de o farmacie: ambele aduc rezultate concrete.

De atunci, am crescut și am ajuns în prezent să fim o echipă de 6 oameni, având un portofoliu de aproximativ 100 de clienți.

 

Avantajele și dezavantajele localului

Fiind o agenție de digital, considerăm că nu sunt bariere impuse de poziția noastră. Avem clienți din toată țara și poziționarea la Brașov nu este un dezavantaj. Cât timp internetul merge bine, putem lucra de oriunde

Însă efectuăm destul de des deplasări la București pentru participări la evenimente și pentru a susține cursuri. Ocazional, ne deplasăm și la Cluj, Timișoara și Iași, pentru a susține „Laboratorul de Online”. Probabil că acesta ar fi cel mai mare dezavantaj: avem un drum de câteva ore de parcurs pentru a ne întâlni cu cineva.

Un avantaj al localizării noastre este faptul că avem acces mai ușor la companii din toată țara și concurența pe servicii de PPC Marketing este mai mică decât în București.

 

Clienți

Avem clienți din multe domenii diferite, însă predominant lucrăm cu magazine online. Iată câteva dintre produsele și serviciile la a căror vânzare contribuim în fiecare zi: găzduire web, încălțăminte, canapele și mobilier, cursuri, produse naturiste, apartamente și case, fototapet, bagaje, folii pentru telefoane, soluții de automatizare pentru clădiri, electrocasnice și multe altele.

Colaborările decurg foarte bine, odată ce ne-am înțeles asupra bugetului și am stabilit de comun acord strategia pentru campanii. Puncte mai puțin bune apar atunci când există schimbări din partea clientului asupra aspectelor agreate inițial sau propuneri care pot să influențeze rata de succes a campaniilor începute. Însă, acest lucru depinde foarte mult de la client la client.

Da, majoritatea clienților noștri activează la nivel național, fiind magazine online. Colaborările decurg de cele mai multe ori mai ușor decât cu afaceri locale, audiențele pe care le vizăm sunt mai mari și ne permit să realizăm mai multe tipuri de campanii.

Cu astfel de clienți, ocaziile de a ne întâlni fizic sunt mai rare, însă păstrăm o comunicare constantă prin email, Skype și telefon. Trimitem rapoarte asupra campaniilor desfășurate și agreăm împreună conceptul și conținutul pentru materialele de promovare.

 

Limitele abordărilor neconvenționale

În cazul nostru, creativitatea se îmbină cu o doză semnificativă de pragmatism. Nu facem campanii doar de dragul creativității, ci axate pe rezultate măsurabile (click-uri și conversii).

De exemplu, pentru clienții unui magazin online care sunt interesați de reducerile de preț la bicicletele de mare viteză, nu le vom livra un vizual cu un om vorbind la telefon de pe o bicicletă și piramidele din Egipt pe fundal, cu mesajul „Am ieșit la plimbare, ajung într-o oră!”.

Limitele abordărilor neconvenționale mai depind și de canalele de comunicare folosite. Pe Google AdWords, de exemplu, comunicarea este orientată pe mesaje comerciale. Pe Facebook, comunicarea depinde foarte mult de audiența vizată și de produsul sau serviciul promovat. De foarte puține ori, clienții au fost cei care au limitat abordarea creativă propusă de noi.

 

Diferențiere

Ne diferențiem prin faptul că nu oferim doar soluții de PPC Marketing, ci și ideea creativă, strategia pentru campaniile integrate și conținutul pentru campanii.

Un alt punct prin care credem că ne diferențiem este că soluțiile noastre sunt bazate strict pe rezultate măsurabile. Suntem conștienți că, indiferent de eficiența campaniilor noastre, aspectul cel mai important este site-ul clientului. De aceea, ne asigurăm mai întâi că site-ul este bine pus la punct pentru a face conversie.

Un alt plus pe care îl aducem este faptul că fondatorii agenției sunt și traineri și organizatori ai cursurilor „Laboratorul de Online”.

Prin această inițiativă, ne dorim să educăm piața din punct de vedere al înțelegerii performance marketing-ului. Sperăm să putem contribui la simplificarea comunicării dintre o companie și agenția la care apelează pentru aceste servicii.

 

Publicitatea din Brașov: bune și rele

Considerăm că, în ultimii ani, piața de publicitate din Brașov a crescut, însă nu la fel de mult ca în alte orașe mai mari din România. Putem prezice o creștere constantă în următorii ani, însă este îngreunată de lipsa cererii pentru servicii de publicitate mai complexe.

Majoritatea companiilor locale sunt rezervate atunci când vine vorba de creșterea bugetelor pentru campanii neconvenționale și doresc să se limiteze la rezultate imediate pentru bugete restrânse. Companiile care predomină piața muncii din Brașov sunt predominant din zone industriale și de producție, iar nevoia acestora pentru servicii de publicitate este scăzută.

Cel mai bun lucru care se întâmplă, totuși, este o creștere generală pe piața imobiliară (în special în zona noului Mall construit) și o dezvoltare a infrastructurii locale care poate aduce cu sine mai mulți locatari, mai multe locuri de muncă și, implicit, o cerere mai mare a serviciilor de publicitate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related