De fapt, Bucureștiul e singurul oraș al României, spunea cineva. Născut aici, bineînțeles.
(Lăsăm loc aici pentru ultragieri și revoltă, roșii aruncate, No-uri spuse cu obidă).
Oricât ne-ar enerva afirmația, însă, publicitatea își are sediul aici: bugete, campanii, oameni, premii. Totul se întâmplă în capitală.
Nu chiar totul, însă. Așa că am ieșit din buricul României și al industriei marcomm. și, ei bine, în afara lui, trăiesc oameni care se ocupă de acest domeniu și sunt fericiți. I-am întrebat cum se lucrează cu clienții locali, care sunt avantajele și dezavantajele depărtării de București, în ce constau limitele creației.
Primii din serie sunt Evelyne Krall și Andrei Puică, care, după ce au trecut printr-o terapie de basm, au fondat Kape Illustration, studio de design din Timișoara. Au clienți naționali și internaționali, dar și proiecte proprii, cum ar fi romanul grafic „Suferar" sau banda desenată "Păsări Aprinse".
Scurt istoric
Eve și Andrei s-au cunoscut în anul 2012 în cadrul grupului Folkolor din Timișoara. Au urmat o serie de colaborări, cea mai amplă și complexă fiind primul numărul al revistei de benzi desenate, „Terapie de Basm". În urma acesteia, cei doi s-au hotărât să formeze o echipă.
Așadar, în octombrie 2013 s-a născut Kape Illustration cu o primă lucrare indoor, pe pereți, și imediat după, cu un prim proiect oficial, afișul unui concert al celor de la „Methadone Skies".
Activitatea a continuat cu o serie de afișe pentru concerte și partyuri din țară și din străinătate, albume și tricouri pentru trupe rock , iar în prezent, cei doi lucrează la o bandă desenată, „Păsări Aprinse", care se inspiră după versurile și melodia piesei cu același nume a celor de la Implant pentru Refuz.
Primul afiș Kape - 27 februarie 2014 - Concert Methadone Skies
Clienți
În mare, clienții noștrii sunt trupe muzicale rock locale și internaționale, echipe care organizează party-uri, agenții locale și naționale, festivaluri, etc. și suntem mereu dispuși să colaborăm cu clienți din diverse domenii.
Dar, pe lângă toate aceste colaborări, ne facem mereu timp pentru proiectele de suflet, cum ar fi romanul grafic „Suferar" sau banda desenată „Păsări Aprinse". Am avut oportunitatea de a lucra cu clienți care ne-au selectat pentru stilul nostru de a ilustra, ca atare, nu am întâmpinat vreun punct slab până acum la niciun proiect deoarece toți clienții noștrii au încredere în noi încă din faza de schiță.
Un exemplu de proiect în care am avut libertate și încredere deplină, este realizarea albumului "Triptonus" al trupei "Triptonus".
Exteriorul digipack-ului "Triptonus" - August 2015
Interiorul digipack-ului "Triptonus" - August 2015
Fără bariere
Avem clienți locali, naționali și internaționali. Nu avem bariere. Suntem contactați fie telefonic, fie pe platforme sociale, ne este prezentat proiectul sau ideea. Urmează realizarea unor schițe, care, o dată acceptate, pun bazele lucrării finale. Comunicarea este cuvântul cheie în toate colaborările noastre, iar dacă ea se poate realiza față în față, este și mai bine.
Cu clienții naționali și internaționali, ce-i drept, comunicarea tinde să fie online sau telefonic, dar acesta nu a fost niciodată un impediment.
Etichetă bere "Babble to the Nag" (Tampa, Florida, SUA) - Ianuarie 2016
Ne place să ne întâlnim cu clienții noștri. În timp ce se discută o idee pentru un posibil viitor proiect, se și schițează pe loc, clientul reușind să vadă o primă idee pusă pe hârtie, și automat să îi crească încrederea și determinarea de a începe o viitoare colaborare.
Schiță realizată pe loc cu clientul alături de lucrarea finală desenată în creion - Februarie 2016
Limitele abordărilor neconvenționale
Este foarte important după cum am precizat mai sus, înțelegerea reciprocă între client și designer/ilustrator, dacă clientul este deshis unor idei mai îndrăznețe sau dacă publicul se simte atras de acele idei. Ce contează cel mai mult este să știi cum să transmiți un mesaj clar chiar și atunci când se folosește o abordare mai altfel, astfel încât să nu derutezi publicul.
Diferențierea
Toate lucrările noastre sunt realizate în manieră tradițională. Folosim acrilice, tuș, pix negru ș.a. De asemenea, mizăm foarte mult pe concept, simbolistică și poezia din spatele fiecărei idei. În fiecare lucrare există o poveste.
Schiță, materiale folosite și lucrarea finală în centru - Afiș Merele sunt bune - Noiembrie 2014
Designul timișorean
Din punctul nostru de vedere, cel mai bun lucru care se întâmplă în Timișoara, în materie de design, este Typopassage [ n.r. cu care IQads a discutat chiar foarte recent, aici ] .
Mai au loc și alte expoziții, evenimente și workshopuri, dar sunt cam rare, sau se întâmplă prin festivaluri locale. Ar fi frumos să existe mai multe workshopuri și evenimente care să aducă mai mulți designeri și ilustratori laolată pentru a împărtăși experiențe, lucrări, cunoștiițe și practica meseriei.
Mulțumim frumos, și vă invităm să ne urmăriți pagina oficială de Facebook, sau pagina viitoarei benzi desenate "Păsări Aprinse", care urmează să fie lansată la sfârșitul acestui an.