22 de tineri au absolvit cursurile Scolii ADC*RO, editia 2016. Lucrarile lor au fost evaluate de catre un board format din o parte dintre cei mai buni directori de creatie din Romania.
Editia a 8-a a Scolii ADC*RO a insemnat trei luni de creativitate sustinuta, cate doua ȋntalniri saptamanale, 10 tutori si 12 tutorate cu directorii de creatie.
La finalul a 8 brief-uri rezolvate, au fost desemnati absolventii care au obtinut punctajul cel mai mare - Karla Georgescu (castigatoarea Bursei Grolsch de la inceputul Scolii ADC*RO), George Bucurescu, Raul Gheba, Irina Gutan, Cristina Cazacu, Ana Maria Mocaita, Georgiana Anghel, Andreea Calarasu, Irina Tanase si Miruna Anton. Acestia vor avea ocazia sa lucreze in internship cel putin o luna in agentiile de advertising implicate in proiect.
„Ma simt super tare ca am castigat Scoala ADC. E ceva ce toata lumea isi doreste inca din prima zi de cursuri, dar cred ca cel mai mare castig este faptul ca mi-am dat seama cat de mult imi place domeniul. Adevarul e ca toata experienta cu ADC-ul si in special cu OlimpIadul, pe langa faptul ca m-a ambitionat mult, m-a facut sa realizez ca "I have that hunger". Din punctul meu de vedere, pasiunea e un lucru esential in publicitate. De aici iti vine toata energia, dedicatia, toate ideile misto. Cum ziceam, tot ce am facut pana acum e un start bun, dar munca pe bune de abia acum incepe, cand ideile si campaniile tale se iau la tranta cu realitatea.” (Karla Georgescu, sefa de promotie Scoala ADC*RO 2016).
Pe langa cele 10 portofolii premiate, tutorii au desemnat castigatori si pentru fiecare dintre principalele medii de comunicare. Astfel, s-au oferit premiile BEST OF VIDEO, BEST OF RADIO si BEST OF BTL pentru Karla Georgescu, BEST OF RADIO si pentru Raul Gheba, BEST OF PRINT, BEST OF DIGITAL si BEST OF INTEGRATED CAMPAIGNS pentru George Bucurescu, BEST OF OUTDOOR pentru Serban Roman, BEST OF INNOVATIVE MEDIA pentru echipa formata din Cristina Cazacu, Georgiana Anghel, Horia Ionescu, Serban Roman si Irina Tanase.
De asemenea, Karla Georgescu a plecat acasa cu ȋnca doua premii speciale: doua invitatii la Untold, pentru Best of BTL si un smartphone HTC One din partea Vodafone pentru Best of Video.
Lista completa a absolventilor editiei a 8-a: Adrian Costache, Anamaria Filip, Ana Maria Mocaita, Andreea Calarasu , Anita Klein, Calin Radu, Cristina Cazacu, Dragos Morman, George Bucurescu, Georgiana Anghel, Horia Ionescu, Irina Gutan, Irina Tanase, Karla Georgescu, Mihaela Dinu, Miruna Anton, Oana Nichiforov, Octavian Sum, Raul Gheba, Silvia Toaca, Simona Toader si Serban Roman.
„Suntem singura scoala de creatie din Romania care pregateste, an de an, juniori foarte calificati pentru agentiile din Romania. Mai mult de jumatate dintre absolventii nostri ȋsi gasesc job dupa terminarea scolii, iar multi dintre cei care au absolvit primele editii sunt acum seniori extrem de cunoscuti ȋn industrie. Sunt oameni care au facut campanii eficiente pentru clienti, care au adus premii internationale Romaniei si care reprezinta o certitudine a industriei.
Sunt mandru ca ADC*RO contribuie de atatia ani la viitorul industriei de comunicare si ma consider privilegiat ca anul asta am putut da din cunoasterea mea unor viitori profesionisti ai industriei. Tutorii fac totul pe baza de voluntariat, din dorinta de a creste calitatea reclamelor la care suntem expusi cu totii ȋn fiecare zi, pentru idealul unei industrii din ce ȋn ce mai puternice, mai knowledgeable, pentru rezultate vizibile si concrete ȋn cifra de afaceri a atator si atator companii care produc joburi, platesc impozite si cresc economia Romaniei.
Fac un apel pe aceasta cale tuturor companiilor din Romania sa vina alaturi de ADC*RO si Scoala ADC si sa construim ȋmpreuna viitorul industriei. Si multumesc mult pentru ajutorul dat ȋn aceasta editie de catre Absolut, Grolsch, Vodafone, Untold si Lurzer's Archive. Iar pentru cei care ȋsi doresc o cariera ȋn publicitate, la creatie, nu uitati: Scoala ADC e cel mai rapid mod de a face rost de primul job ȋntr-o agentie." (Eugen Suman, Presedinte ADC Romania & Creative Director Kubis Interactive).
Ȋncepand de anul acesta, ȋn amintirea lui Ionut Popescu, art director si fotograf, care si-a pierdut viata in urma incendiului de la Colectiv, ADC Romania a infiintat bursa "Ionut Popescu”. Aceasta este ȋn valoare de 500 euro si se ofera ȋn general cursantului Scolii de Creativitate ADC*RO care se situeaza pe primul loc la finalul scolii. Ȋn cazul editiei 2016, bursa a fost oferita lui George Bucurescu, castigatorul celui de-al doilea loc deoarece pe locul 1 s-a clasat Karla Georgescu, care a primit bursa Grolsch.
Ȋn plus, anul acesta Scoala ADC a lansat un modul extra dedicat exclusiv studentilor Scolii cu scopul de a ȋi pregati pentru competitii nationale si internationale. Prima editie Olimpiadul a acumulat opt saptamani, aproximativ 1000 de idei si sapte cazuri rezolvate de catre cinci echipe. Rezultatele deja au fost vizibile atat la Young FIBRA, cat si la Future Lions. Ȋn competitia Young Fibra s-au ȋnscris trei echipe dintre cursantii Scolii ADC, cu patru proiecte, toate nominalizate: Irina Gutan, Silvia Toaca, Adrian Costache cu ideea “The Food Saver app”, Karla Georgescu, Irina Tanase, Serban Roman si Andreea Calarasu cu „Anti-waste Recipes” si Anamaria Filip si Dragos Morman cu “Project Re-Grow” si “The mmmagnets”.
Doua dintre acestea au fost premiate cu Silver si Gold pentru ideile “Project Re-Grow” si, respectiv, „Anti-waste Recipes”. Mirela Dinu si Oana Nichiforov au fost nominalizate pentru Smart Barbie Creatives la Future Lions. Puteti vedea cazurile tuturor echipelor participante la Future Lions.
Board-ul de tutori al editiei 2016 a fost format din: Adrian Preda, Creative Director Friends \ TBWA Bucharest, Andrei Tripsa, Creative Partner Three, Catalin Dobre, Group Creative Director McCann Erickson Romania, Claudiu Dobrita, Creative Director FCB Bucharest, Dorian Pascuci, Creative Director HAVAS Worlwide ADDV, Eugen Suman, Creative Director Kubis Interactive, Mihnea Gheorghiu, Group Creative Director Publicis Bucharest, Sorin Tranca, Managing Partner Friends\TBWA Bucharest, Stefan Vasilachi, Head of Art Geometry Global si Valentin Suciu, Creative Director Jazz Communication.
Cursurile celei de-a 8-a editii a Scolii ADC*RO au inceput in ianuarie, au acoperit teme precum introducere in publicitate, strategie si concept, video, radio, print, outdoor, btl, online, innovative media si campanii integrate, au antrenat participantii pentru lucrul pe principalele medii de comunicare si au format reflexe pentru ca, la finalul scolii, absolventii sa poata implementa toate conceptele invatate.
Toate portofoliile absolventilor vor fi urcate pe site-ul scolii, care functioneaza de cativa ani deja ca un motor de cautare util pentru agentii.