„Nu putem participa la propaganda homosexuala”. Acesta a fost raspunsul. Si din partea actorilor, si din partea personalitatilor care ar fi putut sustine campania, dar si din partea echipei tehnice. A fost greu, povesteste Eugen Damaschin, directorul Milk Films din Republica Moldova, compania care a realizat spoturile video in campania Fara frica, pentru Centrul de Informatii GENDERDOC-M.
„Intr-o tara mica ca Republica Moldova, oameni profesionisti sunt putini, iar atunci cand unul, pe care mizezi, te refuza, exista pericolul sa cada tot proiectul”.
Proiectul nu a picat si reactiile au fost uimitoare. Pentru ca s-au trezit toti, chiar daca in tabere diferite: si cei care se tem ca homosexualii le vor distruge familiile (de altfel, perfecte) si cei care si-au dat seama ca drepturile LGBT trebuie sustinute public. Romania s-a trezit si ea, recent, in fata aceleiasi dileme: cine are prerogative asupra normalitatii? Si oare ce poate face o campanie sociala in fata prejudecatilor?