Odata cu popularizarea filmelor romanesti in afara, romanii devin cunoscuti pentru consumul de supe si ciorbe. Ar fi urat sa inselam asteptarile strainilor si sa nu ne tinem de treaba pe plan intern. In sprijinul acestei cauze nationale vine si Olivia Zahalca cu o propunere specializata in forma Soup Loop. Un proiect dedicat designului culinar exprimat intr-un bol de supa.
Olivia are 6 ani experienta in arhitectura si a dezvoltat, in paralel, o mare feblete pentru food styling si artele culinare. Dupa absolvirea unui curs in arte culinare la Institut Paul Bocuse din Lyon, Franta, Olivia s-a atasat de preparatul 'supa', l-a imbracat intr-un plan de business si i-a dat drumul in lume.
Ne spune mai jos despre trecerea catre business, cu tot cu intarzierile furnizorilor, hartiile interminabile si time management-ul greoi, care nu i-au afectat insa planurile de a deschide un soup concept bar in Bucuresti,
Omul
Am absolvit Facultatea de Arhitectura Ion Mincu, Bucuresti in 2010 si timp de 6 ani am lucrat intr-un birou de arhitectura. Pasiunea pentru design am combinat-o cu pasiunea pentru gatit si food styling, atrasa de conexiunea dintre cele doua - de textura, de culorile, de formele ingredientelor cu care gatim.
De aceea, Soup Loop este un melanj al artei culinare cu designul, adunand toata atentia pentru detalii si frumos. Soup Loop nu este doar despre supa, este si despre bucuria ochilor si trezirea apetitului la fiecare masa, zi de zi.
Ideea
Totul a pornit cu momentul in care am primit cadou un curs in artele culinare la celebrul Institut Paul Bocuse din Lyon, Franta, loc in care am invatat sa pretuiesc rafinamentul si importanta respectului pentru produsele de calitate locale, unde am avut ocazia sa descopar lucruri minunate si sa invat de la adevarati maestrii bucatari.
Experienta franceza m-a facut sa imi doresc sa iau parte la „revolutia” de astazi a mancarii si sa facilitez drumul oamenilor catre o viata mai sanatoasa si mai responsabila.
Iar ideea pentru supa a venit din faptul ca este un produs-cheie care cuprinde toate principiile in care cred: poate surprinde prin simplitate si totusi prin complexitatea gustului, pastreaza cat mai mult din vitamine si nutrienti, este consistenta si totusi usoara, plina de culoare, este un produs care iti ofera ragazul de a-l savura si de a te reconecta cu tine insuti.
Clienti
Fiind conceput in jurul supei facute in casa doar din legume si fructe naturale de sezon, fara aditivi sau conservanti, Soup Loop se adreseaza tuturor celor care pretuiesc sanatatea si doresc sa experimenteze gusturi noi si combinatii inedite.
Supa este un element esential in nutritia zilnica, este mai consistenta si mai satioasa decat ai crede. Este potrivita pentru un pranzla birou, de aceea, lunchbox-ul – principalul produs Soup Loop – contine si o tartina sau salata creata special pentru acea supa, plus un pachetel surpriza – un snack sanatos pentru desert sau dupa-amiaza.
Trecerea la fapte
Un pas important in evolutia proiectului, trecerea de la nivelul de idee, l-a constat participarea in cadrul unui accelerator pentru start-up-uri la Impact Hub Bucharest. Cu ajutorul oamenilor cunoscuti acolo si feedback-ului pozitiv primit, am reusit sa conturez modelul de business si sa il validez in cadrul unor evenimente si prin campania de crowdfunding, incheiata cu succes, al carei scop a fost acela de a promova proiectul si crea prototipul Soup Loop – lunchbox-ul.
De crearea meniului si gatit, pentru etapa de validare si dezvoltare in care ne aflam, ma ocup in totalitate eu. Meniul este in permanenta schimbare, in functie de legumele si fructele existente in sezon.
Echipa
Pana in acest moment, Soup Loop inseamna Olivia si Radu, prietenul meu, care ma ajuta pe partea de logistica, dar suntem deja pe cale de a ne mari echipa, de a coopta noi parteneri pentru a putea trece la urmatoarea faza si, anume, lansarea oficiala pe piata a soup-barului Soup Loop.
"Productie"
Deocamdata nu poate fi vorba despre productie „in masa”, pana acum ne-am dorit sa dezvoltam produsul si meniul impreuna cu cei care sustin si apreciaza conceptul Soup Loop.
In urma campaniei de crowdfunding am strans in jurul nostru un numar de sustinatori care este in continua crestere, sustinatori care isi doresc sa incerce lunchbox-ul Soup Loop si de la care primim un feedback important.
Promovare
Comunicarea online si comunitatea creata acolo este foarte importanta, insa cred foarte mult in dezvoltarea organica si promovarea venita direct de la oamenii multumiti, care ne recomanda mai departe.
Am participat la cateva evenimente publice si speram sa ajungem in viitor si la targuri si festivaluri.
Provocari de business
De la o idee buna si pasiunea cu care o doresti sa o pui in practica, pana la o afacere de succes este un drum lung, dar am convingerea ca un produs de calitate poate asigura un nivel de vanzari ridicat.
Primul lucru cu care m-am confruntat a fost acela ca o afacere implica o gramada de parti distincte si arii de expertiza, pe care, de cele mai multe ori, un singur om nu le poate acoperi (ca timp si cunostinte). De aceea este bine sa ai oameni de incredere langa tine pe care te poti baza.
O alta bariera, de care majoritatea start-upurilor se lovesc, este lipsa sau greutatea de accesibilitate a informatiilor oferite de institutiile statului pentru demararea unei afaceri, pentru a obtine toate autorizatiile necesare. Le afli pe parcurs, cu foarte multe intrebari puse, insa se consuma timp pretios.
Tot la nivel de time-consuming este si reactia intarziata cu care esti tratat de majoritatea furnizorilor.
Viitor
Suntem deja in curs de dezvoltare pentru deschiderea unui soup concept bar in Bucuresti, acesta fiind obiectivul nostru din start, insa imi doresc ca in paralel sa putem livra si lunchbox-ul, sub forma de abonamente saptamanale, catre birouri.