Alina Stanciu, Head of Strategy/ Managing Partner JustAD, isi aminteste cu drag de inceputurile agentiei, intr-o garsoniera in care catelul familiei acompania convorbirile cu clientii importanti. Se intampla in 2005. Au mers cu pasi mici. La inceput nu au facut comunicare: au investit in productie, grafica si creatie. Au ajuns aici: comunicarea integrata concentrata pe domeniile de nisa.
Istoricul JustAD
JustAD a luat nastere in primavara lui 2005 in garsoniera care ne-a gazduit jumatate de an. Voi avea mereu intiparita in minte imaginea inceputurilor noastre: partenerul meu incerca sa tina de bot catelul familiei care latra la convorbirile mele lungi cu clientii importanti.
Ca orice drum spre reusita, si al nostru a fost unul cu multe provocari dar care ne-au facut ceea ce suntem acum.
Am dorit ca numele agentiei sa fie unul cu care sa rezonam atat noi cat si clientii nostri.
Numele a venit de la sine – doream sa facem publicitate de calitate care sa aiba pentru partile implicate o finalitate pe masura asteptarilor, sau, cum ne mai place sa o numim - the real deal. Asa ca am hotarat sa ne numim JustAD, nu inainte de a ne consulta cu clientii nostri carora le-a placut numele si ne-au incurajat sa il folosim.
La inceput nu am facut comunicare. Am investit in productie, grafica si departamentul de creatie. Am facut pasi mici, dar siguri in procesul nostru continuu de autoeducare. Momentul in care am realizat ca suntem capabili sa facem mai mult decat atat, a fost si momentul in care am decis sa trecem la etapa urmatoare de dezvoltare – comunicarea integrata concentrata pe domeniile de nisa.
Aici e mult mai dificil sa intelegi nevoile unui client, niste nevoi clare si specifice pe care, ca om de publicitate, trebuie sa le intelegi neavand legatura cu acel domeniu. Consideram un atuu experienta acumulata in domeniile de nisa, lucru care ne-a adus in punctul de a intelege in mod natural domeniile de mass market.
Ce va defineste
In prezent spunem despre noi ca suntem agentia de comunicare integrata care creeaza conexiuni semnificative intre branduri si oameni. Fara a fi aroganti, suntem siguri pe ceea ce stim si impunem acest standard in orice colaborare pe care o avem. Si asta o poti vedea chiar din momentul in care dai ochii prima data cu noul nostru slogan – we know how.
Ne definesc doua aspecte importante:
Dorinta de a nu lasa nimic la voia intamplarii si abilitatea de a inspira.– “It’s not how you think the world sees you, it’s how you let it.”
In JustAD, creativitatea strategica este la ea acasa. Conteaza foarte mult ceea ce vrei sa arati si modalitatea prin care o vei face. In comunicarea de brand, nimic nu trebuie lasat la voia intamplarii pentru ca brandurile nu se nasc, ele se construiesc pas cu pas, meticulos si folosind intotdeauna elemente care sa le asigure veridicitatea. Doar munca enorma depusa face sa para ca totul e innascut.
Echipa
Echipa noastra este formata din 10 oameni creativi, implicati, pasionati si, pe alocuri, pisalogi unii cu altii cand vine vorba de a isi incheia un proiect cu rezultate maxime.
Avem experienta ca echipa, dar si individual in zona de BTL, PR si in digital.
Pentru a acoperi domeniile variate ale clientilor nostri, avem nevoie de o echipa complexa. Echipa JustAD are peste 50 de ani de experienta in diferite specializari: vanzari, marketing, comunicare, publicitate, design grafic sau productie, chiar daca varsta noastra medie este sub 30 de ani. Consideram ca in acest fel putem oferi excelenta si implicarea pe care fiecare client al nostru o merita.
Clienti
Ne vom concentra atentia in continuare spre domeniile de nisa in care ne simtim ca acasa. Un astfel de domeniu in care am acumulat foarte multa expertiza este cel de agribusiness. Am ajuns sa cunoastem foarte bine nevoile consumarului (fermieri si distribuitori), folosind astfel toate atuurile in comunicare clientilor din domeniu si suntem pregatiti sa facem fata provocarilor zilnice care vin din aceasta directie.
Totodata, dorim sa sustinem start-up-urile pentru ca avem incredere in antreprenoriatul romanesc. Mai mult decat atat, avem in plan ca orice start-up din tara sa poata primi suportul nostru intr-un cadru general pentru a putea creste.
Clientii nostri provin din domenii diverse: agricultura – Caussade Semences, Euralis Seminte, Agricover, Agro-Est Muntenia, Adama, Ipso Agricultura; medical – Dental One, Audionova, Ortopedica; turism – J’Info Tours, Ampuria Travel.
Am putea spune ca ne este teama de clientii care vor rezultate instante sau de cei care nu inteleg piata si business-ul din Romania, dar asta ar presupune sa ne anulam rolul de consultanti si parteneri. Credem ca este si de datoria noastra sa ii oferim informatii clientului in aspectele pe care le cunoaste mai putin. Asa ca nu ne este frica de niciun client. Fiecare are reteta lui pe care o vom pregati cu entuziasm.
Proiecte importante
Din punctul de vedere al business-ului de agentie
Caussade Semences – pentru ca am trecut prin toate etapele de dezvoltare cu acest brand. Desi conducerea s-a schimbat – patru echipe de marketing, trei directori generali, noi am ramas in continuare alaturi de ei pastrand coerenta brandului. Domeniul de nisa din care fac parte ne-a ajutat sa crestem profesional pentru ca au fost deschisi intotdeauna catre o comunicare creativa.
Din punctul de vedere al impactului si misiunii
Campania Nationala Alege Viata - pornita in 2014 la initiativa doamnei doctor Elvira Bratila, campania are ca scop informarea femeilor cu privire la importanta unui consult periodic la medicul ginecolog pentru depistarea din timp a celulelor precanceroase si prevenirea aparitiei cancerului de col uterin.
Bazandu-ne pe rezultatele editiilor anterioare, ne asteptam ca si in acest an Campania Nationala Alege Viata sa aiba un real succes. Cu sprijinul persoanelor publice, al artistilor si al bloggeritelor, in cadrul celor doua editii din 2014 si 2015 am reusit ca mesajul campaniei sa ajunga la peste 370.000 de persoane.
E.A.T – Este Alegerea Ta
Campanie de prevenire a obezitatii infantile – La initiativa Anei Maria Iulian, doctor, psiholog si nutritionistul copiilor, JustAD va organiza o campanie de informare cu privire la riscurile obezitatii in randul copiilor. Scopul campaniei este scaderea procentului alarmant de copii din Romania care se confrunta cu aceasta maladie – 50%. Mesajul campaniei E.A.T va atinge un numar aproximativ de 1.500.000 persoane in online si offline.
Cele doua campanii sunt proiecte care ne apartin si sunt modul nostru de a multumi pentru ceea ce am devenit, dar pentru care avem nevoie de sprijin constant.
Din punct de vedere al inovatiei si al curajului clientului
The Dental One Way
Pentru ca vizita la dentist sa nu mai fie perceputa ca “un rau necesar” ci dimpotriva, ca o experienta placuta pe care sa o repeti cu placere de cate ori este nevoie, JustAD a implementat pentru Dental One un concept nou in randul clinicilor de stomatologie din Romania: folosirea terapiei prin realitate virtuala.
Astfel, Dental One este singura clinica de stomatologie unde pacientii pot experimenta realitatea virtuala, atat in timpul procedurii stomatologice, cat si in sala de asteptare.
Pacientii pot urmari videoclipuri 3D si imagini 2D, pot asculta muzica lor preferata, uitand practic ca se afla pe scaun la stomatolog. Implicarea VR-ului in procedura stomatologica vine sa intareasca conceptul in jurul caruia este construita clinica Dental One, acela al relaxarii la stomatolog.