Nu ocoliti covoarele, zic fetele de la Dare to Rug

Nu ocoliti covoarele, zic fetele de la Dare to Rug

Artefacte comuniste. Embleme ale trecutului. Culmi ale imbacselii. Cu modele kitschoase, ciucuri sau palcuri de arta extra-abstracta. Orori ale designului interior. Nu, gata, stop. Astea sunt numai rautati gratuite despre un obiect decorativ care are inca niste chestii de zis. Asta sustin Flavia Scinteianu si Andreea Batros, care lupta impotriva fobiei de covoare cu o serie de modele adresate cinicilor iubitori de podele goale si neatinse de materiale textile. In prezent, armele lor sunt brandul Dare to Rug si cele 10 modele dintr-o prima colectie inspirata din estetica traditionala romaneasca ("Romanian Moods").

Sa punem, deci, punct prejudecatilor despre covoare, oprim discriminarea. Pledoaria o sustin mai jos Flavia si Andreea, care lucreaza la urmatoarea colectie de covoare, pe care o vor prezenta la final de 2016.

La studio

 

Echipa

Andreea, absolventa a Facultatii de Arhitectura Ion Mincu Bucuresti, si Flavia, absolventa a Scuola Politecnica di Design Milano, designeri de interior cu experienta atat in Romania cat si in afara, si bune prietene din copilarie.

Ecstatic


Frisky

 

Inceput

Ideea ne-a venit acum un an si jumatate in urma unei discutii cu niste prieteni despre covoare si despre faptul ca nu gasesc ce isi doresc pe piata romaneasca. Atunci ne-am dat seama ca este un produs care merita incercat si ca proiectul ne ofera, in acelasi timp, sansa de a lucra impreuna, lucru pe care ni-l doream de mult timp.

Edgy


Edgy (top)

 

Pasiunea pentru covoare

Am descoperit-o imediat ce am inceput sa lucram proiecte de design interior pentru care cream si obiecte personalizate, inclusiv covoare. Parca totul se lega mult mai bine dupa ce aparea covorul in cadru.

O buna parte din timp am petrecut-o dezvoltand modelele care aveau sa devina colectia Romanian Moods. Am trecut prin multe variante si am studiat multe motive pe care apoi le-am trecut prin filtrul nostru creativ. Apoi am ales fabrica potrivita, care sa indeplineasca cerintele noastre de calitate si am produs primele mostre pentru a valida culorile si bineinteles calitatea produsului final.

Pentru productie lucram cu o fabrica din sudul Chinei, cu traditie in fabricarea covoarelor prin tehnica hand-tufted si cu care Andreea a colaborat pe parcursul celor 4 ani cat a lucrat in Shanghai; nu au dat niciodata gres.

Ei ne pun la dispozitie o gama de materiale si culori, pe care tot ei le achizitioneaza, si produc covorul dupa designul pe care il primesc de la noi. Lana este adusa din Noua Zeelanda, iar vopselurile din Elvetia si totul se impleteste cu designul romanesc. La final iese un mix bun :)

Restless


Hyper

 

Milestone-uri

Unul dintre momentele-cheie a fost cand am realizat cat de greu este sa explici un produs pe care tu il visezi si noaptea, unui public care il vede pentru prima data. Din fericire nu ne-am confruntat cu asta direct in realitate, ci in programul de accelerare pentru start-up-uri Hubcelerator din cadrul Impact Hub, ceea ce ne-a ajutat sa ne finisam modul de a interactiona cu publicul si de a contura brandul Dare to Rug. Procesul a fost scurt, dar intens.

Alte doua momente importante au fost validarea primita o data cu acceptarea si participarea la SaloneSatellite, sectiunea pentru tineri designeri din cadrul Salone del Mobile, din Milano, cat si participarea la expozitia centrala de la Romanian Design Week.

In ambele cazuri am primit feedback minunat de la persoane cu diverse arii de expertiza in industriile creative si din diferite colturi ale lumii.

Intense

Intense (top)

 

Covoarele de autor in Romania

Piata din Romania este la inceput in ceea ce priveste covoarele de autor. Multi oameni inca resping ideea de covor, din cauza folosirii intense a covoarelor in perioada comunista si, in prezent, in mediul rural.

Cu toate acestea, simtim ca reusim sa ii provocam si sa schimbam perceptia generala asupra covorului ca obiect de design si sa il prezentam ca pe un produs modern, vesel, revigorant.

La deschidere si flexibilitate mai e de lucru, dar ne bucuram sa vedem o evolutie in domeniu, in ultimii ani. Romanii, dupa criza, au devenit mai responsabili, sunt mai dispusi sa caute ajutor pentru amenajarea spatiului si sa investeasca in obiecte si finisaje de calitate, mai mult decat in trenduri trecatoare.

 

Colaboratori

Pentru prima colectie noi doua am creat modelele, si la fel va fi si pentru a doua, dar pe viitor ne dorim sa colaboram si cu alti artisti sau designeri. Ne atrage mult si ideea unei colectii capsula, dar asteptam momentul potrivit pentru asta.

 

Vanzarile

Avem cateva comenzi constante in fiecare luna. Pana acum cele mai cerute modele au fost Ironic si Puzzled. Ironic este foarte jucaus si colorat, iar Puzzled este mai elegant si mai serios in acelasi timp, deci au satisfacut doua directii diferite de design.

Ironic

Puzzled


Puzzled (top)

 

Promovare

Am participat la cateva targuri si expozitii in Romania, printre care Made in Ro si Romanian Design Week, dar am avut si prima aparitie pe piata internationala la Salone Satellite in cadrul Salone del Mobile, Milano.

In cadrul Romanian Design Week am organizat si un eveniment la noi in studio si, pe viitor, ne dorim sa aducem covoarele din ce in ce mai des in offline, doar sunt atat de placute la atingere!

 

Proiecte – prezent si viitor

Am inceput sa lucram la urmatoarea colectie de covoare, pe care o vom prezenta la sfarsitul anului 2016. Deocamdata avem multe idei pe care le testam, suntem in faza de cercetare de piata :)

Va avertizam ca ne veti intalni in multe locuri anul acesta, pentru ca am revenit in tara de putin timp si inca nu ne-am plictisit sa exploram (sau sa cream) noi locuri si evenimente.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related