Stilourile, pixurile si hartiile au cunoscut un mare declin. Nimeni nu se astepta pe atunci ca teritoriile sa le fie cucerite de butoane care puneau scrisuri virtuale pe ecrane. Dar chiar si atunci cand totul parea pierdut, nu s-au lasat. In timp, s-au regrupat sub alta forma si cu alte tactici de lupta. Treptat, a aparut Noul Val al Scrisului, exprimat prin caligrafie, lettering si typography, manifestat pe haine si pe ziduri, in cafenele sau birouri. Si tot felul de aliati ai vechilor instrumente de scris continua sa apara.
Probabil ca unul dintre primii cavaleri ai cauzei a fost Livrez Dragoste, un mic business de trimis scrisori pornit de Loredana Munteanu (fondatoarea ONG-ului Arta nu musca!) si Cristina Dobrescu acum 3 ani.
Pana va scriu cu mana lor, noi le predam „penita” virtuala:
Echipa
Loredana: Salutare, sunt Loredana Munteanu, absolventa de sociologie si antreprenoriat social - Bucuresti si consultanta in arta Sothebys, Londra. In timp ce imi pregateam teza de disertatie, am ales sectorul cultural artistic, cu titlul ”Arta nu musca”.
La scurt timp, am fondat ONG-ul cu acelasi nume, cu care imi doream sa explorez cultural spatiile publice din capitala. Nu am lucrat niciodata pentru altcineva.
Apoi am cunoscut-o pe Cristina, prin niste cunostinte, si apoi, fara sa devenim prietene, i-am propus sa devenim partenere si sa facem sa se intample lucruri in orasul nostru.
Cristina: Buna, eu sunt Cristina Dobrescu si am terminat finante/banci, ma visam intr-o companie pe audit, nu am fost acceptata la interviu. Inainte, lucram pe postul de contabila si simteam ca imi doream o schimbare, dar nu aveam curaj, cumva.
Cand am cunoscut-o pe Loredana si mi-a povestit de ideea ei, am zis: asta e! A doua zi, mi-am dat demisia. Seful m-a intrebat daca eram indragostita... probabil de o schimbare, de o noua versiune.
Ideea proiectului
Ideea a aparut in toamna lui 2013, dupa ce Loredana a postat o fotografie cu bicicleta pe contul personal. Cu statusul urmator: "Mi-ar placea sa devin pentru o zi postarita sa livrez scrisori caligrafice strainilor".
Dupa zeci de feedback-uri pro si contra, Loredana i-a propus Cristinei prima varianta a proiectului: un concept ecologic si caligrafic (hartie reciclata si livrare pe bicicleta, doar in capitala).
A fost lansat in martie 2014, ca proiect temporar. In doar 3 luni, scriseseram 3.000 de scrisori, in ciuda avertismentelor ”Cine naiba o sa mai trimita epistole, cand toata lumea sta cu nasul in telefon?”.
Aparitia ”Livrez Dragoste” a venit drept o reactie de bun simt la tot excesul de comunicare virtuala si pe fondul devalorizarii lucrurilor simple.
Scrisorile
Textele sunt scrise de noi doua si de colaboratorii nostri caligrafi, in functie de volumul solicitarilor. Fiecare scrisoare inseamna o alta poveste, uneori si o lectie. Practic, suntem martori in legaturile lor.
Avantaje si dezavantaje ale caligrafiei
Avantajele caligrafiei sunt asa multe. E un act creativ si mult mai personal, e un gest marunt, dar care face diferenta printre zeci de mesaje virtuale, scrisul de mana chiar e sexy, adesea a deschis usi si dialoguri cu companii, care nu raspundeau la email-uri, e o amintire care va dainui in timp. Dezavantaje: mmm, timp mai lung de realizare.
Promovare
In principiu, social media (Facebook, Instagram) unde postam de 4-5 ori pe zi. Publicul e foarte dinamic, reactioneaza instant si sunt inspirati. In prezent, 24% dintre clientii expeditori revin constant, ceea ce ne determina mereu sa fim creative si sa ii surprindem.
De asemenea, prin recomandare, cea mai onesta promovare.
Proiecte si colaborari cu branduri
Cel mai important proiect a fost Scrisori calatoare. Am decorat cu 1.000 de scrisori scaunele pe cateva rute la metrou, urmeaza in curand si in alte mijloace de transport).
Asa am surprins oameni in drum spre serviciu cu un mesaj simplu si motivational.
Am fost in cele mai mari orase din tara (Cluj, Brasov, Timisoara, Sibiu, Galati) cu o cutie postala si incurajam localnicii sa trimita o scrisoare cuiva drag, in mod gratuit. Scopul era sa le reamintim de lucrurile simple. Traim vremuri ciudate, in care avem tendinta sa uitam, din pacate.
Aceste activari au facut proiectul foarte vizibil si indragit, ceea ce a atras atentia companiilor si brandurilor.
De la invitatii la evenimente, la campanii cu bloggeri pentru lansarea unui nou produs sau scrisori de multumire catre clienti si parteneri, am colaborat, printre altii, cu: Natalia Vasiliev, Heineken, Henkel, Floria, Tetra Pak, Tudor Personal Tailor, etc.
Business
Avem 3 directii: expeditori individuali, corporate si invitatii de nunta. Ne bucuram, ca dintr-un concept temporar a devenit un model creativ de business. Scrisul de mana are viitor!
Parteneri
Treptat, serviciul a fost updatat si am adaugat sectiunea de cadouri, unde colaboram cu Floria, Cofetaria Armand si Tudor Personal Tailor pe accesorii masculine.
Dezvoltare
Proiecte offline, cursuri de caligrafie pentru copii cu varste intre 6-10 ani, dezvoltarea pe partea corporate si evenimente, livrari din ce in ce mai multe si international.