Plecat de la client intr-o agentie de human marketing. Andrei Lascut si The Temple

Plecat de la client intr-o agentie de human marketing. Andrei Lascut si The Temple

Dupa mai mult de 10 ani petrecuti in marketing, dintre care 8 in cadrul SABMiller, Andrei Lascut a parasit pozitia de Brand Manager Grolsch pentru a-si forma propria agentie, in cadrul careia detine functia de Human Marketing Designer. The Temple a fost infiintata la sfarsitului anului trecut, iar primul proiect a fost chiar un film de stop-motion VR pentru Grolsch. De acolo inainte, s-au mai intersectat si cu clienti precum Pegas, The Institute, Spotlight Festival, Omul cu Sobolani sau Google.

Ce inseamna Human Marketing? Cuplarea pe termen lung a oamenilor cu experiente de brand care ofera valoare adaugata produselor, tinand ochii pe rezultate in business si KPI-uri de brand. Si ca sa provoace numai situatii de win-win-win (clienti, agentie si consumatori), The Temple incearca lucrul in structura urmatoare: o echipa-nucleu cu account management plus strategie si, apoi, o echipa extinsa de creativi freelanceri care sa participe la proiectele care li se potrivesc cel mai bine. Detalii? Sigur, le desfasoara Andrei in randurile urmatoare.

 

Ideea The Temple

Am lansat aceasta agentie nu doar ca profesionisti in marketing, dar si in calitate de consumatori, destul de dezamagiti de brandurile din viata noastra.

Ideea agentiei a pornit din nevoia industriei, pe care am simtit-o din postura de brand manager, a unui nou model de brand building. Dar, mai presus de asta, a pornit din ce simtim noi ca este si nevoia consumatorilor, deja supra-agresati de media intruziva, claim-uri false si promotii de pret, de a se reindragosti de brandurile lor favorite.

 

"Human Marketing Designer". Experienta de la client

Tot ce am pus in conceptul si structura The Temple vine din experienta pe care am avut-o ca brand manager in IT, Software, FMCG si E-commerce. Solutiile pe care le livram noi briefurilor primite sunt gandite pentru a avea un impact real si direct in KPI de brand si business.

 

Dinamica intre echipa-nucleu si echipa extinsa

Agentia este formata din doua zone de expertiza, Idea Generation si Content Production. Prima este formata dintr-o echipa de creatie, compusa in principal din freelanceri. Intern avem account management-ul si strategia, iar pentru copy, art si DTP lucram cu o lunga lista de colaboratori freelanceri.

Asta ne da un avantaj major, putem sa alegem, in functie de fiecare proiect si de profilul fiecarui colaborator cu cine lucram. De exemplu, daca lucram pe un brand premium de auto, alegem pe acei colaboratori care se identifica cel mai bine cu lumea acelui brand.

Legatura putenica dintre freelanceri si echipa interna este filozofia de a livra experiente memorabile de fiecare data.

Content Production numim noi tot ce inseamna punerea in practica a ideilor nebune pe care le avem. Fie ca sunt digitale sau nu. Cred ca gandirea asta “content driven” ne va ajuta in viitor sa dam brandurile jos de pe piedestal si sa urcam acolo consumatorii.

Pentru a produce o mare parte din ideile pe care le-am generat, ne-am dezvoltat propriile capacitati de Virtual Reality. Am investit in echipamente dezvoltate special pentru producerea contentului video 360 cu cele mai mici erori posibile de parallax.

 

Aria de expertiza a agentiei. „A new way of building brands”?

In era noastra, timpul a devenit moneda absoluta. Toate brandurile din lume se bat pe atentia consumatorilor lor, dar au foarte putine de oferit in schimb. De fiecare data cand le cer atentia, brandurile nu fac decat sa le tina un monolog despre ele.

Noi credem ca marketing-ul poate fi folosit pentru a construi relatii puternice cu consumatorii prin a crea experiente care pot forma un added value produsului in sine. Astfel am definit noi toate aceste valori sub conceptul de Human Marketing.

Noi nu mai credem in ATL/BTL/Digital/In Store, credem in idei puternice si in experiente unice ce pot duce ideile la viata. The Temple este o agentie cu un ADN digital, care foloseste ultimele tehnologii pentru a livra idei cat mai inovatoare.

Prin aceasta schimbare de perspectiva, ne dorim sa dam utilitate marketing-ului, sa-l tranformam intr-un tool puternic prin care sa contruim relatii cu consumatorii.

 

Proiectele de pana acum

Din postura de agentie de creatie pentru brandul Grolsch, primul nostru proiect a fost Grolsch Creative Metamorphosis, primul Stop Motion VR din lume care le ofera consumatorilor o experienta extrem de immersive.

Am lucram pe proiecte pentru branduri foarte interesante precum Pegas, The Institute, Spotlight Festival si Google.

In cadrul Spotlight Festival am prezentat o instalatie fotografica in care ne-am jucat cu lumina si perspectiva pentru a crea un set-up unic.

 

Ne pregatim de lansarea primului film romanesc VR. Impreuna cu echipa Spider, am lucrat la avanpremiera de la TIFF a filmului ESCAPE, a carui coproducatori suntem. Aceste proiecte vin ca o marturie a experientelor unice pe care le putem crea si a impactului pe care le pot avea.

De curand am preluat relansarea unuia dintre cele mai indragite cluburi din Bucuresti, despre care nu putem dezvalui mai multe momentan, dar promitem ca va fi wow :)

 

Dificultati, obstacole, surprize

A fost un drum foarte interesant, de la client la agentie. De obicei, perceptia este ca ar trebui sa fie invers. Dar drumul acesta ne-a oferit noua o perspectiva strategica foarte importanta.

Cea mai mare supriza a fost sa descoperim cat de multi profesionisti au fost entuziasmati de conceptul lansat de noi si cat de multi colaboratori am reusit sa aducem langa noi intr-o perioada foarte scurta de timp.

 

Planuri de dezvoltare?

Noi nu ne asteptam ca tot ce inseamna conceptul “Human Marketing” sa fie unul pe care sa-l putem aplica pentru toate brandurile si toate proiectele. Cel putin, nu de azi.

Cred ca o sa dureze ceva pana cand brandurile o sa fie pregatite sa renunte la practicile curente si sa fie deschise sa abordeze o noua perspectiva. Cel mai probabil se va intampla treptat.

Nu vrem sa crestem mai mult decat am crescut deja. In primii 5 ani vrem sa ramanem o echipa relativ mica, dar care sa acorde maximum de atentie pentru fiecare proiect. Vrem sa ne asiguram ca fiecare proiect livrat este sub umbrela conceptului nostru si ofera experientele unice pe care si noi ni le dorim de la brandurile noastre favorite.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Pozitii

Sectiune



Branded


Related